[Multi] Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Lodin

Der Waaaah
Ok, her er min teori, David Hayter har gjort omtrent alt i Hollywood fra sminke til manus. Har du sett første X-Men? Han skrev den. Fyren er så talentfull at han kunne laga sine egne filmer helt alene om han bare kunne skuespille. Heh.
På et eller annet tidspunkt har han blitt kjent med Kiefer og de ble venner. Så har han fått ham hekta på MGS og såklart ble han med på trollinga til Kojima. Avsløres på neste E3!
 

Lodin

Der Waaaah
Sons of Bitches er det verste spillet i serien mann. Selv så batshit bananas 4 er så er det bedre. Selv Metal Gear Rising er bedre enn MGS2 så det har ikke med Raiden som så å gjøre.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er ikke særlig bra på 3DS. Ingen Metal Gear er bra på bærbar. Annet enn Acidene til PSP. Og Ghost Babel til GBC. Også var det remakene av Metal Gear 1 og 2 til japanske mobiler da.
Men ellers stinker de stort sett.
 
Rambo.jpg

Jada, MGS5 ble vist frem i går og alle gleder seg! Nå er det på tide med spekkkulasjoner etc. Jeg tipper vi får se Frank Jaeger og han kidden er bastardungen til Big Boss og EVA, som vokser opp til å bli Vulcan Raven.
 
Klarer ikke ta det på alvor med Kiefer. Eller, klarer ikke ta det som et MGS når den ultracheesy voicen til David Hayter ikke er med. Er det meningen vi skal ta det sånn halvseriøst nå som de har Jack Bauer med? Tror det er noe mafian og Hayter dukker opp uansett.
 
Saklig å komme med kritikk, men okaaaay. Har egentlig ikke noe forhold til Kiefer, og det bittelille jeg hørte av han i traileren hørtes ikke så gæli ut. Hayters gonna Hayte.
 
Hva faen er den greia som stikker ut av hodet til Snake?

Vis vedlegget 3489
Jada, MGS5 ble vist frem i går og alle gleder seg! Nå er det på tide med spekkkulasjoner etc. Jeg tipper vi får se Frank Jaeger og han kidden er bastardungen til Big Boss og EVA, som vokser opp til å bli Vulcan Raven.
Jeg tipper han kidden er en klone av Snake. Men om han viser seg å være Liquid, Solid eller Solidus vites ei. (Solid er mer sannsynlig).

Det er ikke særlig bra på 3DS. Ingen Metal Gear er bra på bærbar. Annet enn Acidene til PSP. Og Ghost Babel til GBC. Også var det remakene av Metal Gear 1 og 2 til japanske mobiler da.
Men ellers stinker de stort sett.
Yo, Peace Walker er blant topp tre PSP-titler, uavhengig av om det er et MGS-spill. Så høye produksjonsverdier til et bærbart spill. Madness.

*Edit: Føkk, jeg hadde skrivi ti linjer om hvorfor MGS2 er det beste spillet, moderator. De forsvant i nettskyen når du sausa sammen innleggene mine. De ti briljante linjene kommer aldri til å overbevise dere om at jeg har og alltid har hatt rett. Fortsatt kommer folk til å proklamere at den daffe Bond-kopien MGS3 er det beste spillet. Fortsatt kommer folk til å bæsje på MGS4 til tross for at det er dataspillet i vår levealder med størstambisjonsnivå – et ambisjonsnivå vi aldri vil se igjen noensinne – og som ikke kunne vært så batshitcrazyCOOL uten den fantastiske meme-teori-baserte, Ghost in the Shell-inspirerte anime-historien i MGS2. Oh well.
 
Det hjelper ikke å ha et høyt ambisjonsnivå, når man kræsjer og brenner så til de grader som MGS4 gjorde. Det var ikke batshitcrazyCOOL, det var ikke så cheesy at det ble bra. Tro ikke at Kojima satt i Japan og hadde noe tongue-in-cheek i tankene da han skrev den kleine avslutningen. Da Meryl og Johnny bestemte seg for å gifte seg i en skuddveksling, da mente Kojima det helt alvorlig.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Min første reaksjon var å se om det var et innlegg fra Alyosha/ Trallexander
 
Jeg er faktisk ikke noen stor fan av MGS4. Det virker som punktet hvor Kojima sluttet å lage spill for seg selv. Det er selvfølgelig veldig imponerende stort og godt satt sammen, han er en flink designer og hadde tilgang til et stort budsjett, men historiemessig er det bare veldig rart. Det er en slags febrilsk sammenknytting av alle de løse trådene, selv de som nettopp var kule fordi de var løse, f. eks. synskheten til Psycho Mantis og Vamps udødelighet. Peace Walker var deretter en solid Pokémon-greie med en akkurat ikke selvparodisk historie, og jeg spår MGS5 også blir et noe mindre fortellingsambisiøst, bare godt spill. MGS1-3 er noe for seg selv på den andre siden. Det første er gjennomgående en fantastisk lek med forventningene dine, både de du trekker fra erfaringer med andre spill og actionfilmer, mens det tredje er en utrolig, utrolig bra tragedie som dessverre muligens lider litt av at sansen for humor det i hvert fall blir for mye av i det fjerde er for tilstedeværende. Det andre er det jeg liker best, tror jeg. Det er det mest konseptuelt ambisiøse i serien, som ved å nå spille på forventningene man trekker fra det første spillet begynner å stille spørsmål til rammene for vår tilværelse. Når kommer et påkostet mainstream-spill til å gjøre dette igjen, og attpåtil bra? Jeg tror dessuten folk undervurderer hvor veldig innflytelsesrikt det har vært. Opplegget med lasersikte og dekning som ble så altomfattende denne generasjonen antas for eksempel å ha begynt med MGS2. Og det er en grunn til at så mye av det har levd videre i andre spill.