[Multi] Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Jeg husker i alle fall å sitti igjen med mange gode minner fra enkelte sekvenser i MGS4 – Harry Gregson-Williams' melankolske musikk, kameleondrakten som skifter mønster automatisk i det krigsherja området i begynnelsen, slåssinga mot Frog-unit langs galleriene i den høye bygningen på samme banen, snike seg rundt som spion i det åpne kartet i østeuropa, gjensynet med Shadow Moses, all våpen customizinga, mechkampen mellom Rex vs Ray, nevekampen mellom Snake og Ocelot på slutten, for å nevne noen eksempler. Den helhetsfølelsen man sitter igjen med når man oppsummerer det teite, cheesy og korny, veier kanskje tyngre enn alt det minneverdige, men det gjør ikke de minneverdige sekvensene noe mindre verdifulle for det.

Forøvrig har jeg allerede sagt mitt angående MGS2 – min favoritt i serien – her. MGS2 er høykonseptuell kunst med gravitas der MGS3 er et velprodusert actionepos uten helt de samme filosofiske ambisjonene:

Kojima ønsket å lage et spill som fortalte en historie som bare kunne fortelles i et videospill. Det største strukturelle nedslagsfeltet er derfor av metatematisk art, påpekt av spillet selv: Metal Gear Solid 2 er et spill som handler om et annet spill; det er også et spill som handler om å
spille et annet spill.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Joda, Kojima er nok en flink regissør. Han må bare få noen andre til å skrive for seg.

Hovedproblemet mitt med MGS2 er hvor høytsvevende dritten blir mot siste akt. Jeg føler at han kunne spart seg for det pisset som tydeligvis du digger. Filosofien kan han komme med i et annet spill enn MGS. Og derfor vinner MGS3.

D

Doctor Downs

Gjest
MGS3 var det kjedeligste i serien i min oppfatning. Skal sies at jeg ikke spilte Subsistence, men fortsatt. Alle figurene utenom Snake og The Boss var kjipe og kamuflasjesystemet var treigt. MGS4 derimot var gull. Og jeg elsker MGS2 også. Yeah.

demake

Seksuelt godteri
Er dette fail-tråden? Her er så underlig...

Enig i at MGS4 har noen helt fantastiske enkeltdeler, theger! Det finnes ikke mange spill med så mange wow-øyeblikk, men det mangler slik jeg ser det ønsket om å være noe mer enn bare et veldig godt spill de tre første har. Mener selv MGS3 er mye mer enn bare et velprodusert actionepos da. Plottet er en tragedie av de sjeldne, og utførelsen har en viss sublimitet som MGS2s maksimalisme umuliggjør. Det finnes egentlig ingen figurer bortsett fra Snake og The Boss i spillet. Som de tre gjentakelsene i eventyr og de faste vendingene, er bossene blitt et symbol for vanskelighetene Snake må overkomme for å nå sitt mål, og hans støtteapparat en ramme. MGS-reisen har blitt gjort til en slags myte. Det er helt magisk. Jeg forstår forøvrig at mange ikke liker hvor høytsvevende MGS2 er, men hvorfor ikke? I ethvert annet medium ville verket blitt hedret for det. Er det konteksten, et japansk videospill og alt det innebærer, som gjør det vanskelig å ta det alvorlig? For om man tar det alvorlig så er det tross alt like mye substans der som det gir seg ut for å ha.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

MGS3 var det kjedeligste i serien i min oppfatning. Skal sies at jeg ikke spilte Subsistence, men fortsatt. Alle figurene utenom Snake og The Boss var kjipe og kamuflasjesystemet var treigt. MGS4 derimot var gull. Og jeg elsker MGS2 også. Yeah.

Dette er så riktig....

Veit ikke helt, ass. Kan se for meg at CQC kan utvikles til en lett form for break dance.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen vil se træjler fra MGSV i 720p60fps, så har Eurogamer dekka det behovet.

Mitt inntrykk er at det ser forjævlig bra ut og jeg håper virkelig at de gir ut detta på PC.

Og de har stært den der ta seg en røyk mens tida går-greia fra Deadly Premonition. :eek: