Metroid Prime 2: Echoes [GC]

Jeg har bestilt metroid fra Dvdboxoffice. Det er utrolig billig å bestlle spill nå pga den høye dollarkursen. Tror jeg betalte 60 can. dollar, altså ca. 300 kr. Eksepsjonelt.

Gleder meg også om noen lurte. Men er litt redd jeg blir yderst lite skuffet.

Skal opp på Elkjøp i morra etter skolen (heldigvis slutter jeg tidlig), og gleder meg noe sinnsykt, egentlig mye mer enn jeg hadde trodd!

dette spillet skal jeg ha kloa i, ser ut som en grafisk nytelse. fikk aldri kjøpt eneren, men jeg hopper på echoes. skal kjøpe det i neste uke, eller uka etter der igjen

Jeg sitter å spiller det akkurat nå, og jeg må si meg svært fornøyd. Grafikken er en smule oppusset. Musikken jeg har fått høre til nå lover også veldig godt. Ellers så har det jo det samme geniale gameplayet fra forgjengeren. Det jeg merker er at Echoes har en dypere story, og at det er mye mer å scanne, noe jeg ikke synes er negativt. Det eneste negative jeg har sett til nå, er at menyene er noe teite, men det betyr ikke så fryktelig mye.

Jeg fikk ikke tak i det jeg :( Snufs..
Skal opp på elkjøp i morra, får håpe de har det da. De sa de drev å "shina" opp, derfor var det ikke kommet..

Er det bare jeg som er fullstendig dust, eller er det en feil i spillet? Jeg har satt på invert Y-axis, men likevel flytter den seg på gamlemåten. Noen som har noen tips?

Opprinnelig skrevet av Shigsy+26.11.2004, 19.47-->
Jeg sitter å spiller det akkurat nå, og jeg må si meg svært fornøyd. Grafikken er en smule oppusset. Musikken jeg har fått høre til nå lover også veldig godt. Ellers så har det jo det samme geniale gameplayet fra forgjengeren. Det jeg merker er at Echoes har en dypere story,  og at det er mye mer å scanne, noe jeg ikke synes er negativt. Det eneste negative jeg har sett til nå, er at menyene er noe teite, men det betyr ikke så fryktelig mye.
141493​
[/b]
Syntes menyene var utrolig tøffe jeg men

Opprinnelig skrevet av Morbo@26.11.2004, 20.19
Elkjøp får nesten aldri inn spill til realesedagen. Vær forberedt på å måtte vente til over helga, du.
141509​
Elkjøp får alle spill til release, om din lokale butikk ikke bestiller i tide er det der det svikter.

<!--QuoteBegin-riktor_1
@27.11.2004, 18.01
Er det bare jeg som er fullstendig dust, eller er det en feil i spillet? Jeg har satt på invert Y-axis, men likevel flytter den seg på gamlemåten. Noen som har noen tips?
141900​
Invert i Metroid er det som i andre spill er "vanlig"

Opprinnelig skrevet av Morbo@26.11.2004, 20.19
Elkjøp får nesten aldri inn spill til realesedagen. Vær forberedt på å måtte vente til over helga, du.
141509​
Elkjøp får alle spill til release, om din lokale butikk ikke bestiller i tide er det der det svikter.
Vel, på de Elkjøp butikkene som finnes her i Trondheim har jeg hvertfall aldri opplevd at de har fått inn spill som ikke er hypet opp i skyene (Halo2, Doom3 osv.) til realesen . Her er de hvertfall nesten alltid 4-7 dager etter den egentlige utgivelsesdatoen.

Fikk spillet i dag selv (nord-amerikansk versjon). Er godt fornøyd så langt. Har riktignok ikke spilt så veldig mye på single-player, men av det jeg har spilt er jeg meget godt fornøyd. Har spilt en del multiplayer, og til tross for et par slow-downs her og der med 4 stykker, så synes jeg det var en positiv overraskelse. Det var faktisk ganske så moro, både i Deathmatch og den andre modusen der det er om å gjøre å samle flest mynter ved å skyte og drepe hverandre.

AAAAAAAAAAAAArrrgh! Curse you Elkjøp!! Var innom på releasen (dvs igår), "Metroid Prime 2? Nei, det har vi ikke sett." så var jeg indirekte innom idag (sendte mine foresatte) "Metroid Prime 2? Nei, det står på bestilling så det får vi ikke før engang iløpetav uke." Bæsje-butikk, både Halo 2, GTA: San Andreas, Doom3 og Half-Life 2 greide de å få inn på release, men Metroid?! "Nei, det har vi ikke sett."
Hadde det ikke vært for at de var så elskverdige billige så hadde jeg ønsket den kjeden ikke no annet enn konkurs, sår med sort utflod og bæsje-relaterte ting.

Opprinnelig skrevet av Rocky@27.11.2004, 23.00
AAAAAAAAAAAAArrrgh! Curse you Elkjøp!! Var innom på releasen (dvs igår), "Metroid Prime 2? Nei, det har vi ikke sett." så var jeg indirekte innom idag (sendte mine foresatte) "Metroid Prime 2? Nei, det står på bestilling så det får vi ikke før engang iløpetav uke." Bæsje-butikk, både Halo 2, GTA: San Andreas, Doom3 og Half-Life 2 greide de å få inn på release, men Metroid?! "Nei, det har vi ikke sett."
Hadde det ikke vært for at de var så elskverdige billige så hadde jeg ønsket den kjeden ikke no annet enn konkurs, sår med sort utflod og bæsje-relaterte ting.
142114​

Same her! :tommelned:

Jeg har sittet og spilt Echoes i omtrent hele dag (grunnen til at jeg tar meg tid til å skrive dette, er fordi jeg nå står i en lyslomme i den mørke verden for å fylle opp energi).

Jeg er så langt strålende fornøyd med spillet. Single player delen er det jeg har brukt mest tid på, så jeg kan fortelle litt om mine inntrykk så langt.

Gamplyet er jo i bunn og grunn det samme som i forgjengeren. Det er i hvert fall ikke foretatt noen drastiske endringer. Grafikken og lyden er på topp (jeg får gåsehud av musikken i "Great Temple" og i "Temple Grounds"). Det negative jeg har merket er at det er litt lite farger, og kanskje litt lite variasjon i level-designet. I Metroid Prime, fantes det alt fra snøområder til lavagrotter, men jeg har dessverre ikke sett så mye farger i level-designet. Her er det mye mørke og dystre områder (selv i den lyse verden). Det er en del ørkenområder og omdåder som kan minne om Phazon Mines fra Metroid Prime. Det ser egentlig veldig trist ut overalt. Men nå har jeg lang ifra sett hele spillet enda, så vi får se.

Det beste med spillet er kanskje stemningen. Den er helt fantastisk. Musikken og lydene passer perfekt til det dystre level-designet. Det skaper en stemning som er til å ta og føle på.

Echoes inneholder mye mer story enn Prime. Det er mye mer å scanne. Du finner logger fra Space Pirates og logger fra døde Luminoth-vesner. Det er også svært mye rundt om i verdenen det er mulig å scanne. Du finner blant annet historie om planeten du er på, Aether.

Jeg klaget forresten litt på menyene i spillet. Vel, jeg har nå vent meg til dem, og de er litt bedre nå, men jeg synes fortsatt de kan bli litt uoversiktlige når det er mye å velge imellom.

Men jeg er alt i alt storfornøyd. :D

Opprinnelig skrevet av Shigsy@27.11.2004, 23.32
Jeg har sittet og spilt Echoes i omtrent hele dag (grunnen til at jeg tar meg tid til å skrive dette, er fordi jeg nå står i en lyslomme i den mørke verden for å fylle opp energi).

Jeg er så langt strålende fornøyd med spillet. Single player delen er det jeg har brukt mest tid på, så jeg kan fortelle litt om mine inntrykk  så langt.

Gamplyet er jo i bunn og grunn det samme som i forgjengeren. Det er i hvert fall ikke foretatt noen drastiske endringer. Grafikken og lyden er på topp (jeg får gåsehud av musikken i "Great Temple" og i "Temple Grounds").  Det negative jeg har merket er at det er litt lite farger, og kanskje litt lite variasjon i level-designet. I Metroid Prime, fantes det alt fra snøområder til lavagrotter, men jeg har dessverre ikke sett så mye farger i level-designet. Her er det mye mørke og dystre områder (selv i den lyse verden). Det er en del ørkenområder og omdåder som kan minne om Phazon Mines fra Metroid Prime. Det ser egentlig veldig trist ut overalt. Men nå har jeg lang ifra sett hele spillet enda, så vi får se. 

Det beste med spillet er kanskje stemningen. Den er helt fantastisk. Musikken og lydene passer perfekt til det dystre level-designet. Det skaper en stemning som er til å ta og føle på.

Echoes inneholder mye mer story enn Prime. Det er mye mer å scanne. Du finner logger fra Space Pirates og logger fra døde Luminoth-vesner. Det er også svært mye rundt om i verdenen det er mulig å scanne. Du finner  blant annet  historie om planeten du er på, Aether.

Jeg klaget forresten litt på menyene i spillet. Vel, jeg har nå vent meg til dem, og de er litt bedre nå, men  jeg synes fortsatt de kan bli litt uoversiktlige når det er mye å velge imellom.

142152​
Heldig du er! Men man kan ikke akkurat si at det er mye farger i Resident Evil 4.
Metroid Prime 2 Echoes, skal jeg kjøpe til uka. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av The sorte ice+27.11.2004, 23.46-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@27.11.2004, 23.32

Jeg er så langt strålende fornøyd med spillet. Single player delen er det jeg har brukt mest tid på, så jeg kan fortelle litt om mine inntrykk  så langt.

Gamplyet er jo i bunn og grunn det samme som i forgjengeren. Det er i hvert fall ikke foretatt noen drastiske endringer. Grafikken og lyden er på topp (jeg får gåsehud av musikken i "Great Temple" og i "Temple Grounds").  Det negative jeg har merket er at det er litt lite farger, og kanskje litt lite variasjon i level-designet. I Metroid Prime, fantes det alt fra snøområder til lavagrotter, men jeg har dessverre ikke sett så mye farger i level-designet. Her er det mye mørke og dystre områder (selv i den lyse verden). Det er en del ørkenområder og omdåder som kan minne om Phazon Mines fra Metroid Prime. Det ser egentlig veldig trist ut overalt. Men nå har jeg lang ifra sett hele spillet enda, så vi får se. 

Echoes inneholder mye mer story enn Prime. Det er mye mer å scanne. Du finner logger fra Space Pirates og logger fra døde Luminoth-vesner. Det er også svært mye rundt om i verdenen det er mulig å scanne. Du finner  blant annet  historie om planeten du er på, Aether.

Jeg klaget forresten litt på menyene i spillet. Vel, jeg har nå vent meg til dem, og de er litt bedre nå, men  jeg synes fortsatt de kan bli litt uoversiktlige når det er mye å velge imellom.

142152​
Heldig du er! Men man kan ikke akkurat si at det er mye farger i Resident Evil 4.
Metroid Prime 2 Echoes, skal jeg kjøpe til uka. :tommelopp:
142161​
[/b]
Nei, såklart. RE 4 er jo survial-horror, så da skal det jo helst være så dystert som mulig. ;)