[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

#64
Spiller Game Dev Story for tiden. For de av oss som savner klassikere som Theme Park og Theme Hospital og andre gammeldagse "ikke-fullt-så-hardcore-simmer" er dette pinadø helt konge. Ganske simple greier, du driver et spillutviklingsstudio, du starter med å ansette noen folk og målet er å utvikle spill som er gode nok til å selge såpass mye at du tjener penger på det. Helst mye penger. Etterhvert så må du utvikle folka i staben også, levle dem opp og lære dem nye ting for å unlocke nye sjangre og teknologier for å henge med i tiden. Det går over en 20-årsperiode, og starter med utvikling til PC, men etterhvert som tiden går kan du kjøpe lisens til å utvikle spill til "Game Kid" og "Senga Exodus". Gir du ut drittspill eller prøver å kopiere tidligere suksesser får du slakt av kritikerne, og da vil du selge dårlig, så det gjelder å holde en fin balanse mellom kvalitet og budsjett sånn at man ikke blir blakk og ikke klarer å henge med i spillverdenen.

Selv tror jeg nok at jeg må starte på nytt, jeg har gjort noen dårlige valg (hyret inn Booth Babes til Gamexpo uten at jeg tjente så mye på det) med penga mine mens jeg har prøvet og feilet, men har likevel hatt moderat suksess med "Gauderman"-serien, "Ninja Motherfucker"-trilogien og "Robodog 2D" som var det første spillet mitt som solgte en million kopier. Den historiske førstepersonsskyteren "Ibsen 3D" vant også en pris for beste musikk etter at jeg hyret inn Moe Zart til å lage musikken. Har også utviklet en del billige nisjespill til pc.

Eurogamer gir det forresten 9/10, så det er verdt å teste om du liker sånne spill og du har 21 kroner til overs.

Det finnes visstnok også til Android. (men hvem spiller på Android uansett?)
 

Lodin

Der Waaaah
#66
Tør jeg få påminne om at dette er et dårlig spill fordi det ikke er realistisk fordi det erke sånn spillindustrien fungerer? Som sagt en jøde i People can Fly som sa det så da må det medføre riktighet.
De to neste coppene mine til Padda blir forøvrig sikkert dette og muligens Secret of Mana. Selvom de har gitt hovedfolka stygge navn og bilder i denne utgaven. :ras:
 
#67
Når det er sagt så hadde det eid noe inn i hampen hvis Theme Hospital hadde blitt porta til iDingser. Theme Park også for den saks skyld.

Jeg har forøvrig Sim City til iphone men det funker ikke så bra fordi det er så mye micromanaging og det gidder jeg ikke når det er i et så lite format.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#68
Jeg ble aldri fan av Theme Park men Theme Hospital er den nest beste økonomispillen noensinne.
 
#69
Theme Park eide når man knakk junkfood-koden og salta den billige påmmfrien utta helvete for å selge masse overprisa brus. Men ja, Theme Hospital var bedre. Synd GOG ikke har det, skulle gjerne spilt det igjen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#70
Det blir herrens vanskelig fra level 5 og utover når det begynner å introdusere emergencies og jordskjelv..
 

Lodin

Der Waaaah
#72
Påminnelse om at EA sitter på så jævla mye fete gamle spill og ikke slipper dem til noe om det så måtte være iDingser eller lar GOG håndtere dem. :ras:
 
#73
http://code.google.com/p/corsix-th/wiki/AboutBeta4
Hmm....en opensource clone av Theme Hospital? Dette må prøves.
Vil bare bekrefte at dette funker ganske bra. Akkurat som OpenTTD trenger du noen originalfiler for å kjøre det, men når du har de på plass kan du kose deg med Theme Hospital i høy oppløsning med noen moderniserte funksjoner. Det er fremdeles i beta, så det er ikke helt stabilt og kræsjer i blant uten noen spesiell grunn så det kan være lurt å lagre ofte.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#74
Thanks for sharing, da skal den cd-en så innmari rotes frem igjen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Bare minner om Infinity Blade igjen, det er et seriøst sweet spill og det ser glimrende ut hvis du har en iDings med Retina. Og hvis du spiller det i jula får du den beste hjelmen.



PS: Hvem visste at iDingser har en innebygd skjermskuddfunksjon? Hold inne hjemmeknappen og trykk på snorkeknappen.

PPS: Det sverdet der er også best, når du treffer noen spruter det ut rosa regnbuer og hjerter.

PPPS: Okay, får skrible litt om noe mer også da. Det viser seg at Angry Birds har fått en utfordrer, og den heter Cut The Rope. Litt den samme greia; erkesimple kontroller (trykk og dra for å kutte tau, trykk for å aktivere ting), fysikkbaserte brett og tre stjerner som skal samles. Men! De tre stjernene er fysiske stjerner du må samle på veien mot målet (jobben er å styre en bit godteri, som du ikke har direkte kontroll over, inn i munnen til det koselige monsteret på hvert brett). Istedenfor at du får en poengsum som aldri gir noe særlig mening og får stjerner basert på det. Og, siden fokuset er strammere (brettene er mye mindre i Cut The Rope, du har alltid bare en godteribit å fokusere på), tar det kortere tid å spille og det er lettere å faktisk beregne saker og ting. I Angry Birds er det alltid lotteri om du gjør det bra eller dårlig siden det ikke går an å sikte nøyaktig på de vanskeligere brettene, men en slik usikkerhet finnes ikke i Cut The Rope. Bevis? Jeg har klart tre stjerner på en håndfull brett i Angry Birds etter flere ukers av-og-til-spilling; i demoen til Cut The Rope trestjerna jeg alt og sanka alle Achievements på første runde. Og jeg spilte gjennom hele demoen i en runde, noe jeg ikke orka med Angry Birds.

Så, ja. Cut The Rope koster seks kroner, er minst like pent som Angry Birds og cirka en million ganger artigere. Jeg foreslår at du kjøper det, eller iallfall tester demoen (som har et koselig juletema gående siden det er jul).

Hvis du lurer på noe mer finnes det også folk som gidder å bruke mer tid på dette enn meg. Podgamer.com er forøvrig den beste pod-spillsida.
 
#77
Alt du skriver er mer eller mindre OLD, bortsett fra det med å holde inne hjemmeknappen og trykke på snorkeknappen. Jeg har alltid holdt inne snorkeknappen og trykket på hjemmeknappen, hvilket funker vel så bra :eek:nethumbup:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
ok
 

Lodin

Der Waaaah
#79
Var uansett et nifty protip jeg ikke ante no om. Betyr at jeg lett kan beskrive Aralon. Enda et av disse Øst-Europeiske RPGene jeg digger. Detter har stort sett alt man kan forvente av storebrødrene sine på PCen. Tre raser å velge i med fire klasser. Alt fra forskjellige ridedyr til svømming og fisking er med og man har moralske valg i noen av questene. Kontrollen er lånt fra diverse mumerpergere med quickbar nederst hvor man velger spesialangrep og spells. Fungerer veldig bra, ihvertfall på større skjerm.

Dette var vel omtrent åssen Dungeon Siege så ut i sin tid. Sånt imponerer. Den båten kan jeg selvfølgelig ta til diverse byer.


Her fighter jeg en gnoll. Angrep og forsvar på knappene til høyre og skills og sånn nede.


Her blir det trekk for at menyene fortsatt kjører i iPhone oppløsning, men det skal patches. Typiske stats å booste når man går opp i level.


Hver klasse har unike skills. Dual Wielding eier alltid så det gir jeg såklart fighteren min.


Dette er vel omtrent så avanserte spilla kan bli på platformen. Alternativt kan man gjøre som Infinity Blade og satse alt på grafikken, men jeg foretrekker denne løsninga. :)

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Vil du spille Angry Birds men synes det er for dårlig (riktig) og ikke gir nok hipstercred (hvem bryr seg)? Vel, da har jeg et bra alternativ: No, Human. Det begynner sånn:







...Og fortsetter sånn, hvis du er litt treig med å kaste ildkule:



Jepp. Trykk og dra på ildkulene dine for å mose de onde menneskene (og romskipene og romstasjonene deres), i gloriøs 3D med OK versjoner av ymse klassisk musikk i bakgrunnen og sarkastiske kommentarer når du klarer et brett. Det er litt fikling involvert (iallfall på iPod), men stort sett så går det på å beregne vinkler og bruke nøtta i motsetning til rein flaks som i Angry Birds. Vel verdt noen skarve riksdaler.