Lasta ned en liten fining her (takk til Thomas Heger for tips), ved navn Forever Drive. Navnet sier det meste; velg kjerre, og kjør til krampa tar deg (eller, mer realistisk, til tida går ut). Grafikken er full 3D og litt sånn Tron-aktig, musikken er ålreite chillout-elektro-saker og det er rundt ni ulike områder å kjøre gjennom på din vei inn i evigheten. Poeng og XP får du ganske enkelt ved å kjøre forbi biler, samle stjerner og holde deg innenfor poengsoner som dukker opp på veien. Jo flere biler du kjører forbi uten å kræsje, jo høyere kombo og jo mer poeng osv.
Det som er litt spesielt med Forever Drive er at det er to knapper som starter kalaset på menyen: Drive, og Build. Jepp, du kan mekke dine egne baner og dele dem med andre, og når du spiller er det på baner andre har laget og delt. Banemekking går ganske enkelt ut på at du tegner en stripe med fingeren, går over den i etterkant og justerer litt slik at det ikke blir grisehakkete svinger hele tida, legger til pynt, tar en testrunde og trykker Share. Artig i seg selv, og moro at andre gønner nedover ei gate du har laget. Også verdt å nevne: Du kan velge mellom tre forskjellige kontrolloppsett, husker ikke det tredje men de to andre er tilt eller digitale knapper. Alle med vett velger så klart digitale knapper sånn at du har presisjon. Og en bremsepedal du aldri kommer til å bruke.
Så var det ting som ikke er like hett. Spillet er Freemium, og du kan betale for stort sett alt i hele spillet, inkludert tidobbel XP-multiplikator og sånt. Du kan også grinde deg fram til unlocks, men det tar pisslang tid å få noe mer enn bilen du starter med. Ikke at det har så vanvittig mye å si, og det er fortsatt gratis, men den betalingsformen der har jeg lite til overs for. Du skal ikke kjøpe mye rask (alt koster sju kroner siden det er det minste App Store lar folk ta for stæsj) før du er godt over prisen på f.eks. Dork Meadow eller Infinity Blade. Nuvel, way of the future osv. Trooor også du må være online første gang du spiller, siden banene hentes derfra. Testa å spille uten nett nå og det funka fint, men jeg la merke til at flere av banene hadde jeg kjørt før. Her, ta en trailer: