[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

Lodin

Der Waaaah
Og en eller annen gang iløpet av dagen skal Minecraft til iOS dukke opp. Den er da universal og funker til det meste. Dere som liker Android trenger vel fortsatt spesifikt en Xperia Play? :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Næh, kom en som funker på hva det skal være for litt over en måned siden.
 

Lodin

Der Waaaah
Notch jøder det til og skal ha 50 fåkkings spenn for Creative med røv kontroll. Men men, det kjørte ihvertfall dritbra på padda og det er Minecraft. :yoshi:
 

Lodin

Der Waaaah
Yaaay, port av Bard's Tale! Verdt å spille bare for sangene og humoren alene, men det var og en solid hack & slasher. Håper bare kontrollen funker på touchscreen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva kommer på iOS snart? Åh, bare Super Crate Box, som alle veit er det beste enkeltskjerms plattformskytespillet hvor du styrer en alligator som raser rundt og griller svevende hodeskaller med flammekaster. Ikke ute helt ennå, men det kommer nok om ikke så altfor lenge. Must-buy spør du meg, forutsatt at kontrollene faktisk fungerer så bra som gutta hevder.

 

Lodin

Der Waaaah
Herre at det tok så lang tid for noen å mekke dette her. Problemet er da at den kun støtter to spill foreløpig, men om bare utviklere gidder patche spilla sin blir iOS en fullverdig spillplatform.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Pornomusikken i bakgrunnen gjør det verdt å se hele greia
 
For ordens skyld; iOS er en fullverdig spillplattform.
 
"Angry Birds of Fruit Ninja har solgt titalls millioner kopier sier du? NEI HØR PÅ OSS DET FOLK VIL HA ER iPS2!!!!"
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Selvfølgelig. Det hindrer ikke de aller aller aller fleste spill til iOS/android å være ræv. Så kan man selvsagt si at flesteparten av spill til pc/ps3/360/ds/3ds/psp/vita/moradi er ræv også. Men ihvertfall slik jeg føler det får man som oftest, i de tilfellene det er bra, en mye bedre opplevelse på konsoll/pc kontra android/iOS.
Det skal også sies at spill som fungerer veldig bra på slike greier er nettopp spill som angry birds som ikke krever noen form for "ordentlige" skills. Det er mer prøv å feil metoden, men i motsetning og ja, det ER en dårlig sammenligning, men Dark Souls er også et prøv å feil spill, men der kan man bli god uavhengig av skjerm og platform, mens angry birds sin opplevelse forandrer seg bare den er på en annen skjerm. Det føles ikke presist nok. Skjønner at folk synes fuglene er søte og alt det der og at musikken er morsom og alt det der, men hadde det vært et spill som krevde "ordentlig" presisjon hadde det ikke vært så lett å spille det på t-banen. Med en kontrollstikke/d-pad så blir det mye mer presist.
Ting jeg synes har fungert bra på touchskjermer hittil har vært puzzle spill som ikke krever finmotoriske bevegelser eller raske reaksjoner. Sikkert bare jeg som er ræv, men jeg har altså ikke akkurat pianofingre som er spisse og flotte å se på. De bare er der på en måte. Også har du spill som Infinity Blade, som jeg aldri helt ble fan av, men ser definitivt potensialet, men det er heller ikke et spill du kan spille så bra på en t-bane/buss/trikk/tog/i baksetet rett og slett pga økt presisjon og timing, pluss at hvis du plutselig må gå av fremkomstmiddelet så kan du ikke bare legge iPhonen rett i lomma hvis du spiller infinity blade. Da mister du hele "rytmen" i spillet og må på en måte begynne på nytt, mens angry birds bare er å dra i en snor og sikte sånn ca. OJ SKAL A PÅ TOYEN TIL SPILLSTREAAAAM SHIIIIT! legger mobilen i lomma og kan fortsette senere.

Bare noe jeg kom på da.
 
Vel, Rhythm Heaven hadde funka fint på iDings. Robot Unicorn er eit eksempel på simpel action som krever oppmerksomhet men funker perfekt på maskinvaren; Enkelt å kontrollere, men meir krevende å mestre. Så har vi diverse pek+klikk som Machinarium, Broken Sword og fleir.

Så havner vi tilbake til min tidligere kommentar om utviklere som ikkje heilt veit kva slags grensesnitt dei utvikler til. Mario-kloner er stort sett ubrukelige på iDings, så dei holder eg meg unna. Kjøpte Sonic 4 for 7 kr, var ikkje verd penga. Er sulten. Skulle kjøpt First Price-kneip i staden. Faen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da var dagen her, og Super Crate Box er nå ute til iOS. Det er omtrent nøyaktig det samme spillet som på PC, bare at det - forståelig nok - er vanskeligere å skyte fort-fort når man ikke har noen ånklie knapper å trykke på. Når det er sagt fungerer kontrollsystemet ganske bra, og det koster sju kroner så det er ikke så alt for dyrt å finne ut av om det er noe for deg (tips: det er noe for deg).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen