Selvfølgelig. Det hindrer ikke de aller aller aller fleste spill til iOS/android å være ræv. Så kan man selvsagt si at flesteparten av spill til pc/ps3/360/ds/3ds/psp/vita/moradi er ræv også. Men ihvertfall slik jeg føler det får man som oftest, i de tilfellene det er bra, en mye bedre opplevelse på konsoll/pc kontra android/iOS.
Det skal også sies at spill som fungerer veldig bra på slike greier er nettopp spill som angry birds som ikke krever noen form for "ordentlige" skills. Det er mer prøv å feil metoden, men i motsetning og ja, det ER en dårlig sammenligning, men Dark Souls er også et prøv å feil spill, men der kan man bli god uavhengig av skjerm og platform, mens angry birds sin opplevelse forandrer seg bare den er på en annen skjerm. Det føles ikke presist nok. Skjønner at folk synes fuglene er søte og alt det der og at musikken er morsom og alt det der, men hadde det vært et spill som krevde "ordentlig" presisjon hadde det ikke vært så lett å spille det på t-banen. Med en kontrollstikke/d-pad så blir det mye mer presist.
Ting jeg synes har fungert bra på touchskjermer hittil har vært puzzle spill som ikke krever finmotoriske bevegelser eller raske reaksjoner. Sikkert bare jeg som er ræv, men jeg har altså ikke akkurat pianofingre som er spisse og flotte å se på. De bare er der på en måte. Også har du spill som Infinity Blade, som jeg aldri helt ble fan av, men ser definitivt potensialet, men det er heller ikke et spill du kan spille så bra på en t-bane/buss/trikk/tog/i baksetet rett og slett pga økt presisjon og timing, pluss at hvis du plutselig må gå av fremkomstmiddelet så kan du ikke bare legge iPhonen rett i lomma hvis du spiller infinity blade. Da mister du hele "rytmen" i spillet og må på en måte begynne på nytt, mens angry birds bare er å dra i en snor og sikte sånn ca. OJ SKAL A PÅ TOYEN TIL SPILLSTREAAAAM SHIIIIT! legger mobilen i lomma og kan fortsette senere.
Bare noe jeg kom på da.