[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Plutselig prater alle om Flappy Bird, et iOS/Android-spill hvor du trykker på skjermen for at en stygg fugl skal fly mellom warp pipes stjelt fra Super Mario World. Det er jo helt søppel så jeg skjønte ikke greia før jeg leste denne artikkelen nå nettopp.

PewDiePie. Jævla PewDiePie.
 
Jeg lasta det ned. Men etter dette blir det jetpack på meg. Nevner også at jeg bare har spilt tiny wings og angry birds på smarttelefon før.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Får ingen glede av videoene hans, men det verste er egentlig at bro armyen hans sprer dritt på andre folk sine Let's Plays fordi "PewDiePie spilte dette først, slutt å vær en ripoff".
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Rollercoaster Tycoon 4 er også ute på iOS-enheter. Jeg skulle til å skrive at det var et free to play-spill, men det koster 20 kroner. Da får du ca 45 minutter med tankeløs tafsing før spillet prøver å rane deg.

Eurogamer har anmeldt det: About the only thing I can say in favour of Rollercoaster Tycoon 4 Mobile is that it accurately captures the experience of visiting a theme park: it costs too much to get in, the stalls are all overpriced, you have to wait ages for all the rides and the whole experience will leave you feeling decidedly nauseous. 1/10
 
Lukta litt på det også mens jeg letet etter spill til padda. Forbanna dritt. Nye Trials er også F2P, men jeg lasta det ned likevel. Grafikken er bra, kontrollene også, men plutselig kommer man til en by der man går quester og må tjene opp XP, spenn og annen dritt også uninstalla jeg det etterpå. Det er synd hele F2P-modellen ødelegger mobil og nettbrettplattformen.
 
Har kjøpt det (igjen), spilt det igjennom flere runder i dag og blitt endeløst eid hver gang. Kan lett betale 70kr for et spill, men syns det kan bli litt drøyt for en nyutgivelse av et gammelt spill. FTL er vel verdt penga da.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jammen det inkluderer det nye DLC-et!
 
Veit. Det er innafor, men syns det er verre med å betale feks 112 kroner for gamle Final Fantasy-porter. Det er enormt med spillutvalg på app store, bare så synd at det stort sett bare er F2P eller remakes av gamle spill.
 

Lodin

Der Waaaah
Det kommer en annen versjon av Rullekaster Tyfon 4 til PC som ifølge Atari er helt annerledes og ikke har mikrotransaksjoner og sånt. Får se på det.
 
PewDiePie eier av den grunn at han håver inn spenn på å være bajas på internett og at folk syter over det.
Dette. Lenge leve misunnelse. PewDiePie gjør greia si og tjener fett med penger på det. Gamere burde klappe han på skulderen (eventuelt gi brofist) istedet for å grine fordi det skal mye til for å gjøre sånn suksess på YouTube.
 
Det går fint an det, jeg klarer ikke greia hans men anerkjenner likevel at han har funnet en nisje der han gjør stor suksess og det er ikke så verst alt i alt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I et akutt tilfelle av sinnssykdom (fikk epost) lasta jeg ned FarmVille 2 til Android og det er... FarmVille 2. Bare at det ikke koster Energy å gjøre ting (aner ikke om det var sånn før, men det var sånn i FrontierVille hvor jeg har noen timer på baken). Og... vel. Ikke last det ned.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør


I en virkelig blast from the past har nå GOTY 2004 blitt porta til android. Vi snakker da seff NANACA†CRASH!!, nå med moderne features som tutorial (komplett med ubrukelig engelsk) og achievements!