[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kun på padda, da? Fant det ikkje på iPod tøtsj.
Du må skrulle litt til høyre. Var en jalla "ARMAGEDDON!!!"-app på førsteplass, og bisart nok en Carmageddon-klone på andreplass da jeg luska det fram på iPod-en.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Altså, Carmageddon er vel og bra, men Devil's Attorney!

Vet Lodin nevnte spillet engang før det kom ut. Har spilt det en del, og det eier

Du er Max McMann, en advokat på 80-tallet som er the hot shit, pga han utelukkende representerer klienter som er skyldige. Sakene er absurde, persongalleriet er overraskende godt (kunne vært mye mer ræva, da man ikke har fryktelig mye historie i spillet). Målet er å vinne saken for å tjene spenn. Gjør man det innen gitt antall runder får du er bonus. De spenna brukes til å oppgradere leiligheten (m.m etter som spillet drar deg videre), som igjen forbedrer stats.

Man har en gitt mengde Action Points, og hver handling koster x antall AP. Målet er å knuse motstandere (forsvarer, vitne og/ eller bevis, samt avarter av disse). Enkelt og greit. Og det eier.
Enkelt og greit
 

Lodin

Der Waaaah
Spider: The Secret of Bryce Manor er gratis nå. Det er ganske gammelt, men regnes og som det første virkelige bra spillet til iOS og anbefales på det varmeste.
Noe annet som også anbefales er Punch Quest. Det er da en runner hvor man har en quest og den går ut på å punche alt og alle. Man har et rett slag og en hoppende uppercut og disse kan kombineres. Det er veldig likt Jetpack Joyride både i form og i at man plukker med seg spenn som man kjøper oppgraderinger for. Det er da gratis så det er meninga man skal punge ut for fler av de spenna, men det trengs egentlig ikke. Veldig bra greie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin får rydde plass øverst på GOTY-lista si: Smurf Life kommer til iOS i løpet av året. Lag din egen smurf og redd de andre smurfene fra... høye priser på stearinlys? Sounds legit. Kanskje man til og med får lage Negersmurfen.
 

Lodin

Der Waaaah
Blir å prøve, men det virker som en tie in til landsbyen og det har jeg slutta med for lenge siden fordi dassapene hos Capcom ikke gidder patche ørtenhundre buggz som gjorde det umulig å avansere. :ras:

Og sånn ellers coppa jeg Sinna Føggler Star Wars i dag og det eide. Akkurat samme greia som ellers bare at fuglene har nye egenskaper. Luke Birdwalker har en lettsabel han kan herpe ting med før han lander og Obi Bird Kenobi bruker force push. Jo også er såklart Darth Vader bare tre griser stabla oppå hverandre under kappa.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Mulig jeg er oldest her, men jeg fant nettopp ut at mitt favoritt-RTS "Z" er på padda/iphone!

Husker at jeg leste om at det skulle komme ut for lenge sida, men fulgte aldri noe mer med på det. Og nå er det søren meg her... på friggins håndholdt enhet.



I og med at spillet var laget for å spilles uten tastatur, og før høyreklikking med mus var kult så funker grensesnittet nesten som før, og det vil si at det funker BRA. Det hakker litt, men tror det er en begrensning i spillet, og det går uansett bedre enn på 486-en min, og det får vi se oss fornøyd med.
Har bare hivi meg på en runde, men jeg ser for meg at dette blir rundings. Anbefales til alle som har godt forhold til originalen.

Gender Wars neste? LOL. Lol. lol...
 

Lodin

Der Waaaah
God of Blades eier. Det er da en runner hvor man spiller spøkelset til en konge i en kosmisk verden tatt fra Conan og lignende fantasy. Man løper såklart automatisk mot høyre og har tre angrep samt magi. Det hele handler om timing mot de forskjellige fiendene man møter. Kjappe folk kan man slå opp så de deiser inn i neste fiende mens de som har rustning og tåler flere slag må treffes med svingslag. Det er gørrmange våpen å velge i og hver av dem har en egen magi. Det kan være alt fra at man skyter ildkuler en stund til at man åpner et svart hull som suger opp fiender som er mer tricky å slåss mot.
Det som er virkelig imponerende er hvor mye arbeid de har lagt i settingen. De går aldri rett ut å forklarer hva som foregår i universet og hvem man er, men hvert våpen har en egen historie med masse små detaljer.
Grafikken er en blanding av 2 og 3D med masse shizz som foregår i bakgrunnen. Det kan være drager eller kjemper som lunter omkring der eller et gigantisk slag med folk som dæljer løs på hverandre. Det er akkurat så episk som sånne settinger skal være.
Jeg har litt problemer med timingen på blokkinga i spillet, men jeg regner med at det tar seg til etterhvert. Ihvertfall koster det bare sju spenn og har ikke no mikrotransaksjoner. Det er dog noen låste sverd og de får man ved å dra til diverse biblioteker i USA å registrere seg. :p Heldigvis roterer de hva som er låst hver uke for resten av oss.
En ganske kjølig midd altså.

 
D

Deleted member 91

Gjest
Dette er kanskje av interesse for enkelte??

Just as a reminder, if you haven't downloaded Gridlee yet, go do so. It still hasn't been taken down and it's the latest mobile version of MAME.

If you're not jailbroken, it's one of the few times you get a chance to have an emulator (especially one like this which works with the iCade to create a really cool iPad home arcade).
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Noen som har prøvd de ulike Final Fantasy-portene som ligger ute på App Store? Er det noe å samle på? Verdt pengene? Som med alt fra Squenix, så er prisen ganske høy. Er forresten Chaos Rings-spillene bra?

Trenger noe å loke med på nattevakt, så tenkte kanskje at dette kunne være noe å ta fatt i.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ruller rundt med Scribblenauts Remixed nå, 7kronasjer på Appstore. Absolutt verdt det for å gi en dinosaur vinger
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er også nysgjerrig på iOS-versjonene av Final Fantasy men tid og pris har holdt meg unna enn så lenge, håper noen har testet.
 

Lodin

Der Waaaah
De er såvidt jeg vet porter av versjoner fra GBA og DS og burde gå greit å spille med touch. Chaos Rings er forøvrig vistnok veldig bra til å være orginalt iOS spille. :ehm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men Final Fantasy All The Bravest da dere, der har man kvalitet´s spillen. Det er morsomt fordi det spillet er herrejesus fy faen argh.

Funfact: Jeg var så irritert på FF:ATB at jeg "spilte" gjennom hele bare på trass.
 

Lodin

Der Waaaah
Plague Inc. er Pandemic og sånne spill i alt annet enn navn. Det går da ut på at man designer en sykdom og slipper den løs. Etterhvert som folk blir sjuke muterer man den ved å fek.s la den spres via insekter eller får folk til å hoste opp lungene sine. Koster sju spenn, men den har produskjonsverdiene til å backe det opp så det er en kul midd. Masse mikrotransaksjoner såklart, men de er bare der for de som ikke gidder spille mer enn en halvtime siden nesten alt låses opp underveis.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje ikke last ned Real Racing 3 selv om det etter sigende er bra og gratis.
[...] kudos to Firemonkeys, the new outfit forged by EA from esteemed Australian mobile studios Firemint and Iron Monkey, for being the first developer to fully realise the crippling costs of motorsport in interactive form. Here's a game that's not shy about handing you repair bills at the end of a race and one that doesn't blush over an in-game car that costs almost £60 in real-world money. [...]

There's a good game somewhere within Real Racing 3 - and there are plenty of free-to-play games that prove this model can work successfully while respecting the player. Firemonkeys, and perhaps more pertinently EA, have got that balance horribly, horribly wrong, to an extent where the business model becomes the game - with gut-wrenching results.

Let's finish with a little maths. You notice the car you've just bought in a £13.99 pack is suspiciously slow in races, so you want to acquire the first of three engine upgrades that costs 44,000 credits. If you get 3500 credits for winning a race after getting tail-ended just once by another car, get handed a 2855 credit repair bill for the damage and then have to pay another 500 credits to get the oil changed - a job that takes 20 minutes to do, unless you want to hand over a little more cash - what's the final number?
Så, ja. Kanskje ikke last ned det spillet. Siden å gjøre noe annet blir litt feil.