Modern Warfare 2: Ja du vet sånn krigføring av moderne art

Hvilken plattform skal du spille det på?


  • Totalt antall stemmer
    63

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikkespillrelatert-PS: Her må jeg spørre om du virkelig mener at det er liten forskjell på skytingen avhengig av hvilke sko du fyller eller ikke. Hvis ikke (og det du egentlig mente var noe a là No Shit Sherlock) kan du trygt ignorere resten av posten min. Som en tilhenger av samfunnets konservative maktstruktur vil jeg nå driste meg til å si at det faktisk er en forskjell på å gå i uniform og være utsendt av de folkevalgte i hjemlandet sitt, og det å snike seg rundt og målbevisst angripe sivilbefolkningen på grunn av en eller annen forskrudd idé som kun et mindretall i landet ditt egentlig støtter. Den store grensen går nemlig mellom sivile dødsfall som "collateral damage" og sivile dødsfall som hele målsetningen med operasjonen.
For det første: Dette er snakk om et spill, en fabrikert virkelighet hvor moralen kan være akkurat så svart og så hvit som folk er vant til at den er i fiksjon. For det andre: "Beklager frue, men familien din døde fordi tærrister." "Ånei så grusomt!" og "Beklager frue, men familien din døde fordi vi bomma." "Ja men da er det greit." Likere enn andre sier jeg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Enig med det siste der, i hvert fall. Sivile tap er da ikke mer akseptabelt bare fordi noen kaller det et nødvendig offer, argumentasjon for å gå til krig er jo bare PR-maskineri og propaganda likevel.
 
Det er fortsatt fullstendig beyond me hvordan du kan børste av slakting av folk i andre spill, og så reagere på dette. Hvordan du påstår at spill er virkelighetsflukt (tydligvis for alle siden din definisjon av spill er skrevet i stein) og ting skal være ekte sålenge du liker det og de ikke går for langt.

Jeg skjønner poenget til Lodin, og er delvis men det er fortsatt fullstendig meningsløst. Man skyter sivile mennesker, som ikke har noen måte å forsvare seg på, skal du reagere på at de gjør det i B, må du reagerer på at de gjør det i A. Argumentet om at "DET ER MORO Å SKYTE SIVILE I GTA" er det verste jeg noensinne har hørt uansett (og det beste).

Likere enn andre, godt mulig. Men sivile drap er det uansett, samme hvordan du prøver å vende på det. En ting er også det at om de hadde satt denne scenen til å være noe annent sted enn usa, tviler jeg sterkt på at du i det heletatt ville reagert, og resten av verden selvfølgelig.

edit: husk å ikke ta det for seriøst, for jeg gidder mest sannsynlig ikke å diskutere mer uansett.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Yeti: Det hamres jo ikke inn med pressluftbor hvor endimensjonale og onde de er ved at du tvinges til å gjennomføre handlingen såfremt du ikke anser deg selv som en endimsjonal og ond person. Hadde man eksempelvis spilt en av de sivile på flyplassen som ble jaktet ned og drept uansett hvor mye man prøvde å stikke av, så hadde det nok fungert bedre.

Eivind: Poenget mitt er fortsatt ikke at jeg egentlig bryr meg så veldig om at sivile drepes, det er mer at du tvinges til det selv om du i dette tilfellet ikke synes det er gøy.

Oma: Utdyp gjerne.

Hele føkkings moralrelativistiske verden: Noen er faktisk likere enn andre og slik er nå engang min mening om den saken.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeti: Det hamres jo ikke inn med pressluftbor hvor endimensjonale og onde de er ved at du tvinges til å gjennomføre handlingen såfremt du ikke anser deg selv som en endimsjonal og ond person. Hadde man eksempelvis spilt en av de sivile på flyplassen som ble jaktet ned og drept uansett hvor mye man prøvde å stikke av, så hadde det nok fungert bedre.
Har du i det hele tatt lest saken? Du kan hoppe over sekvensen hvis du ikke takler den intense dosen skitten, uforfalsket virkelighet Infinity Ward har gjort klar for deg.

Poenget mitt er uansett at jeg håper du tok vare på kvitteringa da du kjøpte stuntet til Activision. Og når du selv har dobbeltmoral kler det deg dårlig å skulle være furten på Modern Warfare 2 for mangel på samme, du kan jo bare gi bort en av dine. :smug:
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Men hallo, hvis jeg hopper over sekvensen går jeg glipp av verdifull spilletid jeg har betalt for.

RAGE
 

Lodin

Der Waaaah
Desuten er det det samme som å si at Salo egentlig er en helt ok film fordi man fritt kan skippe all voldtekten og bæsjespisinga.
 
Salò er et mesterverk :tipshat:
 

oma

Village Drunk
CyberK: Om man meier ned folk på en flyplass, sammen med ett par andre karer - da har man tenkt gjennom det og står for det man gjør.

Kjører man over en gammel dame på gate i new york, bare for kicks? Hmmm.. ikke helt min stil.

Min mening om det hele er at det blir spennende å se hvordan det spiller seg ut, utover det så gidder jeg ikke kommentere før jeg får spilt det selv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men hallo, hvis jeg hopper over sekvensen går jeg glipp av verdifull spilletid jeg har betalt for.

RAGE
"Du verden så vond denne maten var!" "Ja, og så små porsjoner'a gitt!"
 

Lodin

Der Waaaah
Har ikke noe med det å gjøre. Russere er ikke fra USA og er derfor ikke noe særlig viktige. Desuten er de en gjeng med commies.
Artig nok er bad guysene gammel-sovjetere aliert med muslimer.
Offrene er dog hovedsaklig hvite så det kan fortsatt hende en og annen organisasjon begynner å gneldre.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Sånn ellers, siste nytt er at dette har blitt lekka. Finner masse klipp på youtube om du graver litt som viser nye perks, våpen etc. Ikke noe storslagne greier man ikke har fått vite ennå, deathperks fordi som ikke har fått med seg det er perks som aktiveres når man dævver for å gjøre det litt enklere å ta igjen. Disse inkluderer nå last stand, martyrdom og et par andre.
 
jada jeg vet jeg er ubrukelig, fanboy og lite gjennomtenkt men copy cat virker jævlig spennende egentlig, tanken er jo at du skal kunne sjekke om du klarer å ta jævelen som har pult deg gjennom en hel match, om det er loadouten hans som er ftw eller om du rett og slett er dårligere.

faen jeg er klar for MW2, åtte dager nå gutta!