Modern Warfare 2: Ja du vet sånn krigføring av moderne art

Hvilken plattform skal du spille det på?


  • Totalt antall stemmer
    63
#21
Hadde mer morro med Delta Force 3 da det ble sluppet.
Surrer helt sikkert med nummereringa her, mente Black Hawk Down.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#22
Det har jeg ikke testa, men det er sikkert dritt og du tar feil.

Tatt fra scans tatt av NeoGAF tatt fra SA:

Soap is in the game as a "grizzled vet" NPC.

Single player enemies will have "customized" weapons similar to the multiplayer component of COD4.

The ice mission shown to GI demonstrated the game's open-ended approach to combat, showing how stealth can be implemented if the player chooses.

While the gameplay is open-ended, the story is "on-rails".

Infinity Ward realizes that the "invisible line" where enemies will stop coming in COD4 wasn't great, so they're trying hard to eliminate that. Also, they are lengthening the single player past the 6-10 hour mark of COD4.

"Special Forces Mode" is a major part of MW2, a series of missions in the spirit of the Mile High Club from COD4. It will also have co-op in this mode. Gears-style bleed-out-and-partner-revive will be used.

Co-op apparently won't exist in Story Mode.

Riot shields will be implemented in the game.

Zakhaev's former associate, Makarov, is the "new face of global terrorism."

Snowmobiles are used as a form of escape in the demonstration. Unclear whether or not the player will drive, shoot, or both.

Players will alternate using the two triggers to climb ice-walls.

Movable turrets will be used in SF mode and Single Player, no official word on online use.

IW wants to implement an accomplishment system to online, as they want to make their players famous.

Online mode will use a "Live-Patching" system, where IW can manipulate spawn logic or certain parts of a multiplayer map without doing a full-blown patch.

Another demoed area shows an enormous desert setting where Task Force 141 drops into a wasteland and must navigate a "lengthy trek" to a fully-rendered valley with scattered caves, reminiscent of Iron Man.

IW is focusing on details for the COD4 sequel, citing iced-up tire treads in the Russian level.

The game will run in 60fps



I tillegg har folk spotta diverse våpen i den siste traileren og disse scansa, blant annet UMP, en eller annen Glock og FAMAS. Kos og klems.
 
#23
Likte denne spesielt: "Special Forces Mode" is a major part of MW2, a series of missions in the spirit of the Mile High Club from COD4. It will also have co-op in this mode. Gears-style bleed-out-and-partner-revive will be used.
Mile High Club i COD4 var noe for seg selv, utrolig piss vansklig og utrolig tilfredsstillende når man greide det på veteran. Jeg selv brukte sinnsykt mange forsøk på å greie det, men håper at de ikke fjerner den vansklighets graden selv om den framkalte frustrasjon fra helvete.
 
#24
Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvilke FPS-spill i samme stilen følte du gjorde det bedre?
For min del var det arkade følelsen av å slåss mot scriptede sekvenser og fiender som spawnet hele tiden som gjorde at det føltes kunstig. Tross alt var det meget bra gjennomført og underholdende.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#25
Zomg, det ække realistisk med fiender som spawner ass!

Et spills hovedfunksjon er å underholde, og kanskje den kunstigheten er et resultat av designavgjørelser som bidrar til underholdninga heller enn å gjøre spillet "naturtro" (og i mine øyne dørgende kjedelig). Gameplay über alles! (Spielspiel?) Nå synes jeg at spillet gjorde en god jobb med å få spilleren til å føle seg midt i hendelsene som en aktiv deltaker attpåtil, så jeg satt igjen med både en opplevelse og en mestringsfølelse og håper de klarer det minst like spot-on i oppfølgeren.
 

oma

Village Drunk
#26
Av det jeg spillte av storyen før mp tok meg med storm var at respawningen på mange måter gjorde at det ble _mer_ realistisk. Noe av det kjipeste med krigsspill er de som lar deg stå i hjørnet ditt å ta ut alle fiendene på en eller annen feig måte, slik at du kan ta å gå fredelig gjennom til neste område, mens dette føltes ut som mye mer intens "ekte" situasjon fordi det sluttet aldri å bli fælt og vanskelig.
 
#27
Problemet med respwaningen av fiender i CoD4 var at det aldri føltes naturlig å avansere framover, selv om at det var akkurat det man måtte gjøre. Hvis man kan plukke fiender relativt trygt fra possisjonen man har så er det ikke feigt å gjøre dette, det er taktisk. At det hele tiden var full krig rundt deg hadde jo sin effekt, men spesielt godt design synes jeg ikke det var og jeg er glad for at de tester ut nye løsninger.

Nå er det jo uansett multiplayeren jeg er mest spent på. Husker jeg hadde null intensjoner om å kjøpe fireren, da mine tidligere erfaringer med serien pluss demoen ga et heller dårlig inntrykk, men den utrolig gjennomførte og tilgjengelige multiplayeren har gjort det til et av mine mest spilte spill ever. 4 og et halvt døgn and still counting!
 
#28
Problemet med respwaningen av fiender i alle CoD spill var at det aldri føltes naturlig å avansere framover, selv om at det var akkurat det man måtte gjøre.
Fikset!

Morbo oppsummerer det temmelig godt. Den samme formelen har blitt brukt i hvert bidige cod spill frem til nå og fra mitt synspunk så kan jeg ikke forstå at de kan gjøre det litt mer interessant gameplay. Det skal sies at world of war er rimelig labert i forhold til modern warfare 1.

Jeg har et lite håp om de gir faen i respawning og heller lager det en utfordring med antall fixet fiender med et snev av AI som faktisk gjør noe annet enn å dø i hopetall.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Hos meg inspirerte det faktisk til å presse meg fremover og samtidig prøve å bruke omgivelsene litt smartere for å gi meg selv en fordel. Dette var spesielt viktig da jeg tok det på Veteran. De eneste gangene jeg virkelig hadde problemer var i TV-bygningen i andre brett eller hva det var, og når du ender i bunkeren etter å ha sprengt tre tankser (nest siste brett). Det faller stort sett tilbake på om brettene er godt designet eller ikke, for single player-biten i CoD5 var temmelig møkk og den kjører jo akkurat samme prinsippet.

Ikke misforstå, nye idéer er alltid spennende.
 
#31
Cod4 er ett av de beste multiplayer spilla jeg noengang har spilt på 360, singleplayeren var bare en saftig bonus spør du meg.
 

oma

Village Drunk
#32
Hos meg inspirerte det faktisk til å presse meg fremover og samtidig prøve å bruke omgivelsene litt smartere for å gi meg selv en fordel. Dette var spesielt viktig da jeg tok det på Veteran. De eneste gangene jeg virkelig hadde problemer var i TV-bygningen i andre brett eller hva det var, og når du ender i bunkeren etter å ha sprengt tre tankser (nest siste brett). Det faller stort sett tilbake på om brettene er godt designet eller ikke, for single player-biten i CoD5 var temmelig møkk og den kjører jo akkurat samme prinsippet.

Ikke misforstå, nye idéer er alltid spennende.
Dette. Syns det blir unaturlig å "klarere" ett område for fiender for å gå til neste sted når det liksom skal være krig og faenskap rundt deg hele tiden. Det er en helt annen dynamikk enn når man vet at "venter her litt, er bare 1 igjen å ta nå uansett".
 
#33
Problemet med respwaningen av fiender i CoD4 var at det aldri føltes naturlig å avansere framover, selv om at det var akkurat det man måtte gjøre. Hvis man kan plukke fiender relativt trygt fra possisjonen man har så er det ikke feigt å gjøre dette, det er taktisk.
Du er han fyren ingen vil spille noe som helst med, fordi du camper med awp/sniper på en jødeposs dagen lang.
Det går jo gjennom i hele spillet at man sloss mot klokka, selvom man ikke gjør det. Du skal bevege deg fort fordi du har noe du må rekke. Når du skal hente en terrorist før han stikker av, eller stanse en atombombe, har man ikke tid til å loke rundt.
Det jeg elsket med CoD4 var stemningen, det var aldri veldig stille, alltid en "sense of urgency" som tvang deg til å løpe med huet først inn i bygninger, hagla alle, hoppe ut av vinduet og gi de på toppen av bakken et par tette.

Spillet ble på sitt beste for min del når jeg kjørte opp vanskelighetsgraden (Veteran var det høyeste? Husker ikke).
Gleder meg uansett veldig mye til 2ern, som jeg skal kjøpe på PC siden jeg ikke er faggot.
 
#35
Du er han fyren ingen vil spille noe som helst med, fordi du camper med awp/sniper på en jødeposs dagen lang.
Du kunne egentlig ikke tatt mer feil. Er mye mer komfortabel med en sub machine gun eller assault rifle, og jeg hater å ikke være der det skjer noe. MEN, jeg vil jo også vinne og spille bra så hvis det jeg f.eks er på det forsvarende laget i search and destroy så tar jeg selvsagt en forsvarspossisjon.

Og ja, det er ofte noe man "må" rekke i singleplayeren, men det største argumentet mot CoD-spillene er jo nettopp det at mer eller mindre ALT er skriptet. Det hele blir alt for gjennomsiktig og du VET at det ikke kommer til å skje noe før du har krysset en usynelig linje uansett. Dette var grunnen til at jeg ikke var noen fan av serien før Modern Warfare, men det hadde somsagt multiplayeren og singleplayeren var så variert og polert at den ble veldig kul den også, men dynamisk, det var den ikke. Veldig sjeldent at det var mer enn én riktig framgangsmåte og nå som selv utviklerne har innrømt at evigspawnende fiender er en heller lettvint løsning så ser jeg ikke helt hva folk kverrulerer på..?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#36
Jeg har Modern Warfare på PS3, men vet ikke om jeg skal ha dette på PS3 også. Er så greit med en mus å styre rundt med egentlig, fungerer så mye bedre enn en analog på mange måter. Får se på requirements etterhvert og se om pesen tar dette fint.
Anyways, Modern Warfare var ballefett så jeg har stor tro på dette.
 
#37
Morbo: Dersom man stikker en tuba opp i ræva og forventer fin musikk, skylder du på instrumentet eller personen?

Spillet fungerer utmerket sånn som det er lagt opp. Bilspill fungerer ikke bra om man ikke trykker på gassen og Gitar Hero er ikke særlig moro om du unngår notene. Spiller man Call of Duty 4 slik som det er ment å spilles, legger man minimalt merke til usynlige linjer og respawn, det er poenget mitt.
 
#38
Jo, det gjorde jeg. Selv da jeg skjønte at det ikke var noen vits å holde meg tilbake og heller pushet på konstant så merka jeg godt at der det tilsynelatende var uendelig med fiender ble det plutselig helt tomt når jeg kom fram selv.

Edit: Sammenligningene dine fungerer forresten ikke heller. Og med vilje bomme på notene i Guitar Hero er ikke det samme som å bruke dekning og (forsøke å) avansere taktisk i et friggins krigsspill!
 
#39
Spiller man Call of Duty 4 slik som det er ment å spilles, legger man minimalt merke til usynlige linjer og respawn, det er poenget mitt.
Det er jo flott at du bringer diskusjonen opp til et mer saklig nivå med å dra en "lær deg å spille" og blande inn multiplayer. At du insinuerer at folk ikke spiller på riktig måte med å godta scriptede sekvenser og respawns med fiender viser jo at det er svakhet med spillet som kunne vært designet anderledes. Derfor er i min bok er samtlige CoD spill rimelig tafatt i singleplayer sammenlignet med andre spill som takler dette på en annen måte. Det føles rimelig billig at man skal storme 10 meter på en åpen slette der 5 fiender skyter på deg for å finne ut at de sluttet å spawne etter å ha plukket dem ned om og om igjen på avstand.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#40
Nåja, når det første Call of Duty kom ut så var det rimelig solide saker i forhold til hva som var normen på den tiden. Demoen solgte meg lett på det spillet.