Modern Warfare 2: Ja du vet sånn krigføring av moderne art

Hvilken plattform skal du spille det på?

• Totalt antall stemmer
    63

Lodin

Der Waaaah
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You’d have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you’re always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you’re playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you’ll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.
hrrm

Jeg er enig i at forskjellige gameplay regler/typer splitter brukerene istedet for å forene dem.
Det finnes nok variasjon allerede enten det er Core/Hardcore/CTF osv.
Hvorfor klarer ikke Infinity Ward se hvordan feks DICE har løst det ? Bad Company/BF 1943 kjører dedikerte servere på XBL/PSN uten nevneverdige problemer (Ok, problemer de første dagene ved launch men etter det så har det vært smooth sailing)

Edit: Klaymen: Det funker, men fungerer flott er en overdrivelse. Det blir sånn når de på død og liv skal hive alle verdenshjørner inn i en og samme match. Det er bare dømt til å bli en variert opplevelse. Jeg sluttet mer eller mindre å spille feks World at War online pga hver gang hunder ble sluppet løs eller artilleriet blir brukt, ja da kan man bare legge i fra seg kontrollen for laggen ødelegger alt. Og desverre dominerer bikkjer og artilleri alt for mye. Så jeg er spent på hvor mye lagg man får med masse nye killstreaks.

AC-130 kommer til å være helt jævlig på laggen. Jeg caller det nå

D

Deleted member 91

Gjest
Ekle nerder som :qq:-er seg i stykker, what else is new. Digger hvordan han ikke skjønner en dritt om hvordan matchmaking fungerer.

Det eneste som egentlig er verdt å grine over her er mod-støtten som forsvinner, men ingen gadd å modde en dritt til MW1 uansett så det er ikke så jævla big deal. Pro gaming communitiesene kan ta seg et tak.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Syntes ingen av modsa (eller user-mapsa)på WaW var noe spesielt egentlig. De fleste jeg gadd å laste ned var bugga greier. Clan-servere kan jeg derimot skjønne at PC-folket vil ha.

D

Deleted member 91

Gjest
så du syns ikke at det er kjipt at mod-servers og clan-servers forsvinner?

eh... hæ? :tenke:
Bra lest! Nei, jeg gir fullstendig faen i clan-servere etter som det bare er for feite homoer. Mod-servere er som sagt et lite tap, men jeg tror de fleste skal kunne stå opp om morgenen til tross for at et sted der ute i verden sitter en gjeng asperges-fitter og griner fordi de ikke kan banne folk for å skyte fra hofta, kaste granater tifeldig rundt og andre "urealistiske" greier i skytespillet deres.

Jeg spiller det på konsoll, så kunne egentlig ikke ha brydd meg mindre. Forstår at hardcore-spillerne synes det er kjipt, men jeg spiller ikke på PC nettopp fordi jeg føler at det er litt for seriøst gamingmiljø der. Også forestiller jeg meg at jeg ikke ville ha gjort det like bra i forhold til andre på PC.

Greit for meg å joine et game fullt av tolvåringer. Man har jo alltids mutefunksjonen, og man kommer høyere opp på resultatlista. :smug:
Jeg har faktisk gjort det til en rutine på konsoll at det første jeg gjør etter å ha joina en match er å mute alle som skriker, synger eller spiller musikk i voicechatten, og det er ofte. :p

Lodin

Der Waaaah
Multiplayer på konsoll er som å bruke en Mac. Slipper å tenke på åssen ting fungerer, det bare gjør det. :durrdog:

Jeg har faktisk gjort det til en rutine på konsoll at det første jeg gjør etter å ha joina en match er å mute alle som skriker, synger eller spiller musikk i voicechatten, og det er ofte. :p
"Mute all" hadde vore ein kjekk knapp å ha! Om ikkje den er der allerede..

Det er vel for det meste hardcore-folka som sutrer om dette, personlig gir eg eff. Spelet blir rått uansett, og det blir for tafatt å sjå folk skrive "FUCK IW" og verre pga ein sånn detalj. Skaffe seg eit liv, ja.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg har vel ikke mutet noen på live siden de introduserte Party Chat i fjor, tror jeg. Selv om du ikke spiller med noen er det bare å mekke et party alene, og vips, helt stille.

Sjelden eg faktisk får bruk for "mute all"-ønsket mitt, har ofte spelt online på kjeksboksen og hatt artig ordveksling av typen "nice shot" og andre høflige fraser. Solo party hadde ødelagt den der. :)

Digger at folk klarer å argumentere (vel, egentlig ikke) mot dedikerte servere. Matchmaking er fint og greit, men folk glemmer at fungerende matchmaking ikke er noe nytt (counter-strike hadde til og med dette), det har ingenting med mulighetene for en dedikert (og privat) server å gjøre.

Samtidig er det fint mulig å indeksere og sortere dedikerte og listen-servere (hvordan tror du ellers du finner en server på pc i det heletatt).

FPS på PC har alltid vært "hopp-inn-hopp-ut"-gameplay, enten det var deathmatch, CTF/ eller hva det nå enn skulle være. Konsoll har alltid vært litt anderledes, som oftest har man heller ikke mulighet til å hoppe rett inn i en server, man er alltid avhengig av X antall spillere før man får startet en match.

Det kokes uansett ned til et spørsmål: hvorfor kan vi ikke ha offisielle servere og dedikerte servere? Teknisk sett er det ingenting som står i veien for det, mye mer jobb vil det heller ikke være. Eneste grunnen jeg kan se er at dette er et svak forsøk på å hindre piratkopiering, men sålenge de ikke utelukker lan-play vil det ikke ta lang tid før vi får egne servere å spille på (L4D er en fin refereanse her).

Nicholas sine kommentarer er omtrent like gjennomtenkte og grunnløse som Revan sine, egentlig ikke overaskende.

tldr: om man er for eller imot har det fint lite å si, det er uten tvil rom for dedikerte, private servere. De puler altså mod-communitiet og de som vil ha dedikerte servere.

Men, det er basert på at alt dette er sant, noe jeg egentlig tviler litt på.
Og ja, også enig med shadar.

Yo, have you met my good friend Bobby Kotick? Activision har sikkert sine grunner, som sikkert er basert på dollahs. Noen som snakket om at de gjorde det pga. piracy issues.

Sånn ellers: bryfjes.

Activision er vel lei av å ikke kunne ta betalt for map packs (som de nå helt sikkert vil gjøre) i tillegg til at det gir dem et bedre grep om piratene. Er det bekreftet at det vil bli tradisjonelle lan-muligheter? Jeg ville ikke blitt forundret om de fjerner den muligheten også; dette er tross alt samme utgiveren som fjerner det fra Starcraft 2.