Negative ting med San Andreas

#41
Bortsett fra småplukk som biler som står med fronten begravd ned i asfalten, og garasjer som nekter å åpne seg, garasjer som spiser biler (som i VC) eller garasjer som fjerner mod'er på bilene (har bare sett det skje en gang, kanskje den var spesiell) plager det nye grensesnittet SA bruker i butikker og i garderoben. Tar rett og slett for lang tid. Burde kunne velge å skru av animasjonene i det minste.

Ellers er San Andreas et koselig spill som tar alt for mye av tiden min akkurat nå.
 
K

Kumool

Gjest
#42
Opprinnelig skrevet av Ronin+03.11.2004, 20.07-->
<!--QuoteBegin-Kumool
@03.11.2004, 21.01
Jeg synes også det er dumt at de har fjernet pakker
129474​
Det har jo komt mange tilsvarende ting, som feks. Tagging.

129481​
[/b]
Det har du rett i, men jeg synes likevel det er dumt å fjerne pakkene. Det hører liksom hjemme på en måte.

Ellers husker jeg godt at garasjene spiste biler både i GTA 3 og Vice City. Dette var spesielt ergelig i GTA 3, da jeg hadde skaffet meg skuddsikker Cheetah. Har fått to slike spist opp, om jeg ikke tar helt feil. Har ikke opplevd at dette har skjedd i San Andreas enda, men jeg har opplevd at en bil plutselig har forsvunnet når jeg har stått og slått den i stykker. Helt sånn plutselig.

En del grafikksvikt har jeg også opplevd. Nå fikk jeg nettopp tilgang til "del 2" av kartet, men da jeg bare hadde tilgang til "del 1", opplevde jeg at sperringene på en bru ikke var synlig før jeg kræsjet rett inn i dem. Andre ting som kan nevnes er at jeg kræsjet et fly inn i masten på den Golden Gate lignende brua, og det satte seg fast i ingenting. Jeg kunne også gå ut av flyet og stå i løse lufta. Ganske moro.
 
#43
Saken er den at PS2 ikke klarer å drive spill med eventuelt bedre grafikk en GTA spillene. Alle vet at rent teknisk er ikke PS2 den beste spillemaskinen du kan kjøpe
 

SHDR

Gullmedlem
#44
Men det hindrer ikke det faktum av GTA: SA er et lite inspirert eller spennende spill visuelt. Det er virkelig ingen særskilt gode stiltrekk i det, det er veldig generisk og rett ut sagt kjedelig. Hadde det hatt en mer distinkt stil, type Time Splitters, så ville det ganske raskt sett mer spennende ut. Dét mener jeg med dårlig. Det er også litt trist at størrelsen på verdenen skal gå på bekostning av detaljerikdommen. Hva er vitsen med en stor verden når det ikke er noe i den? Jeg spilte litt Vice City igjen her en dag, og det første som slo meg var at alt var så ... tomt! Ingenting føltes levende eller ekte, det føltes som et bylandskap folk fjernet alle unødvendige deler av hver morgen.
 
#45
Opprinnelig skrevet av Nabbe@03.11.2004, 15.15
Hva er galt med radioen? Synes den er god, jeg. Grafikken er ikke god, men den plager meg ikke. Har ikke opplevd fryktelig slow-down ennå. Rampage-oppdragene har jeg aldri interessert meg for uansett, så de savner jeg ikke.

Jeg storkoser meg, og det er lenge siden jeg storkoste meg med et spill.
129280​
Helt enig. Synes musikken og radiokanalene er fete, VC var i miami på 80-tallet og det er klart musikken blir ditto og man kan sitte å mimre og ha lattiser av toto låtene og sånn. SA er jo på 90 tallet og da var det mye g-funk som tok av. For min del hørte jeg på endel av disse låtene og synes de hjelper godt til å sette stemningen som spillet prøver å oppnå. Men hvis du vil se hvordan slow-down kan være ganske kjip i SA prøv deg på bilracet på den stadioen som ligger litt vest for kåken din...
 
#46
Opprinnelig skrevet av The Creature@03.11.2004, 20.32
Oh my fucking GOD!!! Hvorfor i HELVETE klager dere på grafikken?!!

Var det skikklig news flash for dere at det var omtrent samme grafikk som 3'rn og Vice City?

Den kjører på SAMME grafikkmotor!! Hvordan tror dere at de kunne laget grafikken bedre UTEN å endre på motoren?

Noen av dere fortjener en dag med skallebank...
129504​
Half-life kjører på samme motoren som quake1 og grafikken er VESENTLIG bedre på halflife.

Og selvsagt har rockstar gjort visse endringer med motoren, gid de bare gjorde noe mer med grafikkdelen av den også :(
 
#48
129504​
[/quote]
Half-life kjører på samme motoren som quake1 og grafikken er VESENTLIG bedre på halflife.

Og selvsagt har rockstar gjort visse endringer med motoren, gid de bare gjorde noe mer med grafikkdelen av den også :(
129784​
[/quote]

No, Half-life kjører strengt tatt på en modifisert Quake 2 motor.
 
#49
Det jeg irriterer meg mest over er vel at ca. annenhver setning er:
Fo sou maaaain :p Eller noe sånt crap :p
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#51
Opprinnelig skrevet av NukleuZ@04.11.2004, 12.13
Det jeg irriterer meg mest over er vel at ca. annenhver setning er:
Fo sou maaaain :p Eller noe sånt crap :p
129805​
Tror det hadde funket meget dårlig med "vanlig" språk i spillet, når de har lagt opp en rimelig klar ghetto stil...
Ellers så er missionene litt repitive. Du får den "Gjort det før" følelsen etter ett par missions.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Opprinnelig skrevet av Evil@03.11.2004, 19.19
Lodin var innom meg for noen år siden med GTA III på projektor... Bare spør han
(han var vel for full til å huske noe om grafikken anyways)  :rulleøyne:
129440​
Øøøh, hvem er du og når var det?
 
#53
Half-life kjører på samme motoren som quake1 og grafikken er VESENTLIG bedre på halflife.

Og selvsagt har rockstar gjort visse endringer med motoren, gid de bare gjorde noe mer med grafikkdelen av den også :(
129784​
[/quote]

No, Half-life kjører strengt tatt på en modifisert Quake 2 motor.
129800​
[/quote]
Nei, de kjører quake1-motoren med deler av quake2 renderingsmotoren.
 
Y

Yeah

Gjest
#54
Spillet mitt har fryst 2 ganger nå så jeg må starte det på nytt å ta masse missions omigjen.
skikkelig irriterende.
 
#55
Er du helt sikker? Mener bestemt at alle spillblader skrev at det kjørte på Quake 2-motor. Allerede da var jo Quake 2 motoren litt foreldet, så det virker rart at det skulle være Quake 1 de brukte.
 

SHDR

Gullmedlem
#57
Opprinnelig skrevet av Kyuzo@04.11.2004, 10.02
129504​

Half-life kjører på samme motoren som quake1 og grafikken er VESENTLIG bedre på halflife.

Og selvsagt har rockstar gjort visse endringer med motoren, gid de bare gjorde noe mer med grafikkdelen av den også :(

No, Half-life kjører strengt tatt på en modifisert Quake 2 motor.
129800​
Nei, det gjør den faktisk ikke. Half-Life 2 kom ut under ett år etter Quake 2 (som kom ut sent i November 1997), og hadde da vært under utvikling i to år. To år med arbeid på Quake-motoren, som det ikke var særlig mye igjen av på det tidspunktet. Det var ingen Quake 2-motor i 1996, da arbeidet begynte.
 
#58
Opprinnelig skrevet av Shadar+04.11.2004, 15.20-->
<!--QuoteBegin-Kyuzo
@04.11.2004, 10.02
129504​

Half-life kjører på samme motoren som quake1 og grafikken er VESENTLIG bedre på halflife.

Og selvsagt har rockstar gjort visse endringer med motoren, gid de bare gjorde noe mer med grafikkdelen av den også :(

No, Half-life kjører strengt tatt på en modifisert Quake 2 motor.
129800​
Nei, det gjør den faktisk ikke. Half-Life 2 kom ut under ett år etter Quake 2 (som kom ut sent i November 1997), og hadde da vært under utvikling i to år. To år med arbeid på Quake-motoren, som det ikke var særlig mye igjen av på det tidspunktet. Det var ingen Quake 2-motor i 1996, da arbeidet begynte.
129909​
[/b]
... Eller 1? :flau:
 
#59
Opprinnelig skrevet av Raziel+04.11.2004, 15.11-->
Opprinnelig skrevet av maddon@04.11.2004, 10.57
<!--QuoteBegin-Raziel
@03.11.2004, 20.30
jeg har funnet en rampage da
129501​


En rampage som ikke er 2-player?

Ser den ut som rampagene i VC?

Hvor da?
129799​
den er i los santos på en sykkel du skal kjøre på noen røde ringer
129903​
[/b]
Skal du kaste pakker inn i ringene er det ikke et rampage mission. Skal du kjøre mellom ringene er det heller ikke et rampage mission. På rampage mission får du et våpen med unlimited ammo og skal waste så og så mange folk på kortest mulig tid.. Har hørt at two-player greiene deres er den nye formen for rampage, men jeg har ikke fått testa det ut ennå.
 
#60
Opprinnelig skrevet av maddon+04.11.2004, 15.35-->
Opprinnelig skrevet av Raziel@04.11.2004, 15.11
Opprinnelig skrevet av maddon@04.11.2004, 10.57
<!--QuoteBegin-Raziel
@03.11.2004, 20.30
jeg har funnet en rampage da
129501​


En rampage som ikke er 2-player?

Ser den ut som rampagene i VC?

Hvor da?
129799​


den er i los santos på en sykkel du skal kjøre på noen røde ringer
129903​
Skal du kaste pakker inn i ringene er det ikke et rampage mission. Skal du kjøre mellom ringene er det heller ikke et rampage mission. På rampage mission får du et våpen med unlimited ammo og skal waste så og så mange folk på kortest mulig tid.. Har hørt at two-player greiene deres er den nye formen for rampage, men jeg har ikke fått testa det ut ennå.
129915​
[/b]
å