Neptunes Pride Roll Call

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Greit, mitt siste bud er søndag ettermiddag, det blir egengenerert, niggere bør steppe opp og si hva slags settings de vil ha om de i det hele tatt fortsatt skal være med.


Spørsmål forresten: Om jeg angriper en planet med både en flåte og en haug med skip på bakken, angriper jeg de en og en eller alle skipa på en gang?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Combat blir, afaik, bare løst basert på antall skip (i flåte og på planet) + modifiers.

Jeg er med på hva-som-helst; kan også sikkert kjøpe kontoen din om du ikke bruker opp resten av pointsa.

Sånn ca. når jeg får pæng igjen.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Skipene har bare med skaden som mottas å gjøre. Man ødelegger [våpennivå] av mostanderens skip for hvert angrep, men forsvarer får pluss en. Skal angripe en planet som har en flåte på fem og en planet på ti, og hvis jeg tar dem og en og en så vinner jeg glætt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og jeg som krysset fingrene det ville ta tid før alle got to grips med kampmatematikken, veldig enkel.

Fortsetter å støtte alt, samme type brett og når er desverre bare halvveis med til jeg har mer stabil internettilang.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Det kommer vel litt an på hvor mange som er med også? F.eks. Baxter Galaxy vil jo ta måneder å fullføre. Jeg stemmer for noe som har mer æksjn, men bør fremdeles ha potensial for langdryg backstabbing og elaborate plotting.
 

Jante

privileged CIS shitlord
DET ER SÅ JÆVLA MANGE AV DEM JEG ORKER IKKE HAR REIST MED BIL OG BÅT, ETC
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Noooooooooes.
Martin, ser for meg brett som vil ta ihvertfall et par-tre-fire uker å kåre en vinner på. Må være mulig å komme tilbake og, om omgivelsene tillater det.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Greit, nå bare fister jeg på med forslag:

- ni spillere (Kalli, SHDR, Meg, Jante, Buggz, Yeti, Justin, Nilo, Jonna)
- 2 pays/24h
- alliances enabled
- 32 stars/player
- 2 ly home star distance
- plentiful natural resources
- 6 home systems
- 5 ec/ind, 1 sc
- standard ec, cheap ind, standard sc
- startcash 250
- 10 ships/system
- start lvl. 1 på alt utenom range: 2
- standard research cost

Aite?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
2 pays? to betalinger i døgnet? det er jævlig kjipt hvis den ene betalingen er midt på natta da? da får jo døgnfluer en stor stor stor fordel.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Alt ser ut til at jeg hiver det ut seint idag (typ 23), så da blir det jo 11 og 11. Alle er vinnere, selv småbarnsforeldre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nei, helt imot to betalinger i døgnet! Den vil -ikke- være klokken elleve X 2 i døgnet hele spillet, i gratisspillet jeg holder på med nå har den foskøvet seg mange timer siden vi begynte. Jeg har enda ikke helt skjønt faktoren som bestemmer det, men startet klokken syv og nå er det payday over elleve.

I tillegg spiller vi med en betaling i døgnet, og jeg bruker allerede godt nok med tid for å logge inn å sette opp shizz, du bruker jo ikke alle spenna på en gang. Å micromanage enda en betaling tar en stor del av "en time i døgnet"-delen av spillet. Lurer også på hvorfor industri skal være billigere å lage enn de andre uten at jeg er så skeptisk, men ja.