Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

• PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

• annet

• Totalt antall stemmer
    0
SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.36) 9145
Jeg sammenligna ikke en PS3 med en bil, jeg prøver å gjøre et poeng ut av PRISEN. Selv om 6000 er en "god" pris i forhold til maskinvaren, så er det en altfor høy pris for å kunne appellere til massene! Derfor kommer jeg inn på det med prioriteringer, og forskjellige personer har faktisk forskjellige mengder med penger å bruke. For 6000 får du bare en PS3 i seg selv. Skal du ha spill og kanskje en kontroller til for å slippe å være fullstendig asosial med den steinkule maskina med PS-logo på så må du faktisk ut med enda mer.
[/b]
Ja det er sant, men det samme gjelder jo for enhver konsoll. Men nå har jeg aktivt lagt av penger til PS3 siden den ble annonsert da, og jeg har gleda meg leeeenge.

Jeg kan skjønne hva du mener med at den er for dyr til å appelere til massene, men når har jeg argumentert for at den ikke er det? Jeg har jo sagt at den ikke er for hvermannsen men for de som er tech freaks og vil ha alt det nyeste (jeg har ikke brukt ordene "hvermannsen" og "tech freaks" men akkurat nå har jeg sagt så mye at jeg går litt i surr :blunk: )

PS3 kommer kanskje ikke til å selge så mye pga. prisen, selvom jeg tviler på det. Landet er inne i en god økomisk periode, og folk bruker mer penger enn noensinne, men det er en helt annen diskusjon som ikke hører hjemme her. Wii kommer kanskje til å appelere til flere (jeg vet ikke om jeg skal våge å si yngre) pga. prisen sin. Men jeg syns faktisk at en pris på 6000 for kun konsollen ikke er så ille med tanke på at jeg punga ut 5000,- for PS1 på release, og det var uten spill det også. En tusenlapp dyrere er ikke så ille.

Men ok, for moro skyld da, la oss ikke sammenligne PS1 og PS3, men da 360 og Wii med PS3. Da blir selvsagt PS3 "overprisa", men der kommer mitt ubehagelige argument om grafikk og det der igjen da, det er sykt mye dyre ting inni den PS3 konsollen. Bla. en Blueray spiller og et sinnsvakt grafikk kort som koster en formue. Hadde MS inkludert den HD-DVD add-onen ville vi nok sett en litt annen pris på den også, tror du ikke?

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.36) 9145
EDIT: Den som bryter sammen ved motargumenter er faktisk du, siden du ved enhver setning som ikke passer med dine meninger kjører "ånei, jeg må jo selvfølgelig være enig med alle andre!"-ironien din. Det begynner å bli innmari tynnslitt. Her prøver man faktisk å komme med poenger, argumenter og *gasp* språklige virkemidler for å diskutere og slå ned på dine argumenter.
[/b]
Hehe... Vet du hva? Akkurat sånn føler jeg det også, om du trur meg eller eg...

SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 20.47) 9148
Jeg kan skjønne hva du mener med at den er for dyr til å appelere til massene, men når har jeg argumentert for at den ikke er det? Jeg har jo sagt at den ikke er for hvermannsen men for de som er tech freaks og vil ha alt det nyeste (jeg har ikke brukt ordene "hvermannsen" og "tech freaks" men akkurat nå har jeg sagt så mye at jeg går litt i surr :blunk: )

[/b]
Tidligere i emnet, sa du at det ikke ville bli for dyrt "for de andre". Etterforklaringen var bare en billig utvei, så billig at den hadde null effekt.

SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 21.50) 9127
Hmm... Det virka bare som at det innebærte mye svinging og veiving ut ifra det jeg så fra E3, hehe :D
[/b]
Husker du reklamen for Rumble Pack til N64? Fyren som spilte slengte jo kontrolleren vegg imellom, mens selve Rumble Pack-en gjør ikke noe annet enn å riste litt. De overdriver på reklamene for å få det til å se mer gøyalt ut.

Jeg tror ikke man trenger å gjøre en «spenne bue»-bevegelse i Zelda, man trykker på en knapp og peker med Wii-moten. Jeg kan jo ta feil ...
Angående dirigent- og tennis-spillet, hvordan skulle man ellers styrt det? Det finnes selvsagt forskjellige måter å bruke Wii-moten på, men jeg tror nok den vil brukes til peking for det meste og da trenger man ikke bevege på noe annet enn håndleddet.

Vi roser Wii-moten for potensialet den bringer, du kritiserer noen av spillene som tar den i bruk.

SITAT
Ja du sier at Nintendo er mer Next-Gen pga. kontrollen sin enn PS3. Men for å være skikkelig kranglefant nå, hvis kontrollen så next-gen, hvorfor kan man da bruke den på "vanlig måte"?[/b]
Kanskje fordi visse spill ikke kan spilles like bra med den nye kontrolleren? Noen er sikkert ikke spillbare engang ...
Å slenge inn muligheten for å styre noen av spillene på gamlemåten er jo bare positivt. Maskinen blir ikke mindre next-gen av den grunn.

Jeg vil diskutere mer! ^_^

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 22.52) 9151
Tidligere i emnet, sa du at det ikke ville bli for dyrt "for de andre". Etterforklaringen var bare en billig utvei, så billig at den hadde null effekt.
[/b]
Hehe... Det gjør jo ikke det, "de andre" og hvermannsen kan lett sees i sammenheng. Men jeg tar hintet, dere liker Wii bedre, greit... Nintendo er fortsatt ledende innen spillutvikling, greit... You win, er ikke noe poeng å argumentere mot døve ører og mistolkninger alikevel.

Edit: Leste igjennom litt av innleggene mine nå, og jeg skrev "for andre blir det IKKE dyrt", men nå er jeg så forvirra at jeg ikke gidder meg. You win, happy?

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 22.56) 9153
Husker du reklamen for Rumble Pack til N64? Fyren som spilte slengte jo kontrolleren vegg imellom, mens selve Rumble Pack-en gjør ikke noe annet enn å riste litt. De overdriver på reklamene for å få det til å se mer gøyalt ut.
[/b]
Haha... Det er sant, hadde jeg jammen meg glemt :D

Jeg er veldig spent på Wii, og jeg håper jo at den overrasker meg positivt, jeg skal jo kjøpe den selvom jeg sier at jeg tror at PS3 blir bedre ;)

Men vi får se, det blir en forferderlig bra (og dyr) høst i år! :D

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 22.56) 9153
roser Wii-moten for potensialet den bringer, du kritiserer noen av spillene som tar den i bruk.
Kanskje fordi visse spill ikke kan spilles like bra med den nye kontrolleren? Noen er sikkert ikke spillbare engang ...
Å slenge inn muligheten for å styre noen av spillene på gamlemåten er jo bare positivt. Maskinen blir ikke mindre next-gen av den grunn.

Jeg vil diskutere mer! ^_^
[/b]
Jeg gjør det, men jeg kritiserer vel ikke spillene så mye (med mindre du tar det at Nintendo lener seg for mye på franchisene sine som kritikk på spillene) men jeg er veldig skeptisk til det å veive med kontrollene og pådra meg senebetennelse. Men det ser jo ut som at jeg har blitt misled og at man kan bruke denne på mer "konvensjonell" måte.

Men de sier jo at den også vil fungere på gamle Gamecube spill, og at det vil gi deg nye perspektiver på spillene. Er det ikke dumt å lage spill som ikke støtter kontrollen fullt ut egentlig? Er det ikke akkurat den kontrollen som skal selge maskinen?

Blir til at vi diskuterer mer gitt ^_^ Hehe...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øhm. Helt greit at man ikke synes den nye kontrollen til Wii høres så fantastisk spennende ut, men å kalle PS3 for next-gen fordi det er samme maskin som før med bedre grafikk, det... er hva jeg vil kalle drøyt.

Klart grafikk er viktig for spillopplevelsen, men det er en grunn til at jeg ikke har kjøpt Xbox 360 enda, for eksempel; jeg har allerede en PC. Like god eller bedre grafikk, enormt mye større utvalg enn de tre sjangrene som finnes på 360 (bilspill, skytespill, sportsspill).

Det blir mest sannsynlig Xbox Live Arcade som får meg til å kjøpe en 360 når de får pusha virkelig fete, eksklusive titler der om ett år eller så. PS3 skal jeg ha når prisen har kommet ned på et nivå som ikke er en fornærmelse, og det har kommet noen fete spill.

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 23.11) 9161
jeg har allerede en PC. Like god eller bedre grafikk, enormt mye større utvalg enn de tre sjangrene som finnes på 360 (bilspill, skytespill, sportsspill)
[/b]
Har selv ikke en gaming pc, men det er pga. jeg rett og slett ikke skjønner meg på dem, man må være så kyndig for å ha glede av en pc. Mens en konsoll er det bare å putte i spillet og spille i vei :)

Jeg ser helt klart poenget ditt med at PS3 i bunn og grunn er PS2 med bedre grafikk, men hva er det som skiller Wii så mye fra Gamecube da, ser man bort fra kontrollen? Det er jo de samme spillene som kommer til Wii som vi har sett til Cuben? Oppfølgere er kjipe greier, selvom over halvparten av titlene jeg gleder meg til PS3 er oppfølgere... Trist igrunn... :grine:

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 22.04) 9133
Captain Nintendo: PS2 fikk den beste versjonen av RE4? Har du prøvd i det hele tatt begge versjonene? Det har jeg, og kan si at GC versjonen har mye, MYE bedre kontroll, kontrollen på PS2-versjonen er nesten tøvete. Samtidig er grafikken på GC-versjonen så mye herligere å se på, forskjellen var faktisk så stor at det var synlig. Og noen par ekstra-ting... pøh, alltids positivt, men kan forsøke mer slowdowns. Alt i alt synes jeg helt ærlig at Gc-versjonen er bedre.
[/b]
Ehh? Tidligere har du sagt at grafikk ikke er viktig, men nå sier du det stikk motsatte. Er grafikken viktigere enn ekstra spilletid? Eller visste du ikke at PS2-versjonen har Seperate Ways - hovedhistorien fra Adas synspunkt? Jeg kan si meg enig i at kontrollen er bedre på GC, men det tar ikke så lang tid å bli vant med kontrollen på PS2-versjonen. Slowdowns har jeg ikke lagt merke til på noen av versjonene.

Det eneste jeg syns er dårlig med PS2-versjonen er lyden. Jeg forstår ikke hvorfor en del av lydene har dårligere kvalitet enn GC-versjonen, det var fortsatt mer plass på DVD-platen.

SITAT
Hvem var det som kom med analoge kontroller først igjen? Hmm... Var det sony kanskje? (Ikke veit jeg, google it)[/b]
Det var Nintendo, Sony kom etterpå med Dual Shock til PSX, men de fleste spill var allikevel designet for å kunne spilles med den gamle kontrolleren. Derfor ble ikke analogstikka til Sony fullt utnyttet før PS2 kom.

Samme spillene...? Den nye kontrollen gir oss utrolig mange nyemåter å spille på, gameplayet har ofte med kontroll å gjøre. Grafikken innebærer ikke noe "nytt" for meg, bare forberedelse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal jeg si dere hva som blir aller, aller best?
Å bruke de 6.000 jeg kunne brukt på en PS3 til å oppgradere PC-en min, og få et spillutvalg, grafikk og Internettfunksjonalitet som slår Sonys brødboks ned i støvlene. :D

Klart det kommer an på konsollen om 6.000 er for dyrt, men når man ser slik på det blir det et ganske stusselig utbytte man får, gitt. :rulleøyne:

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 23.25) 9167
Samme spillene...? Den nye kontrollen gir oss utrolig mange nyemåter å spille på, gameplayet har ofte med kontroll å gjøre. Grafikken innebærer ikke noe "nytt" for meg, bare forberedelse.
[/b]
Ja, de samme spillene, Metroid, Super Smash, Zelda, Mario etc. Hvor kult hadde det ikke vært med noe helt nytt og fresht fra Nintendo på software fronten? Uansett hvor nyskapende hardware man lager, betyr det ingenting uten softwaren, tenk det selv da, et nytt spill fra Nintendo som ikke er likt noe det du har sett før. Som ikke er en del av den faste line-upen til Nintendo...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 23.17) 9164
Jeg ser helt klart poenget ditt med at PS3 i bunn og grunn er PS2 med bedre grafikk, men hva er det som skiller Wii så mye fra Gamecube da, ser man bort fra kontrollen? Det er jo de samme spillene som kommer til Wii som vi har sett til Cuben? Oppfølgere er kjipe greier, selvom over halvparten av titlene jeg gleder meg til PS3 er oppfølgere... Trist igrunn... :grine:[/b]
Du ser at dine argumenter er de samme som Nintendofolkets? Det kommer an på hvilke spill man foretrekker, mann. At du synes det er fair å betale 6.000 (eller hva den nå kommer til å koste) for en PS3 kommer av at du liker de spillene Sony byr på; det burde ikke komme som noen bombe at de som liker Nintendos spill synes det er latterlig når man kan kjøpe en Wii til under halvparten. ;)

PS: Du etterlyser nye franchiser fra Nintendo... hørt om Pikmin? ;)

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Opprinnelig skrevet av Captain Nintendo
Ja, de samme spillene, Metroid, Super Smash, Zelda, Mario etc. Hvor kult hadde det ikke vært med noe helt nytt og fresht fra Nintendo på software fronten? Uansett hvor nyskapende hardware man lager, betyr det ingenting uten softwaren, tenk det selv da, et nytt spill fra Nintendo som ikke er likt noe det du har sett før. Som ikke er en del av den faste line-upen til Nintendo...
Det er jo det de har prøvd på. Exitetruck, Project H.A.M.M.E.R, det der dommedagsspillet, Brain etellerannet, og løfter om mer. Det kommer nok mer enn bare oppfølgere fra den fronten.

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 23.18) 9166
Det var Nintendo, Sony kom etterpå med Dual Shock til PSX, men de fleste spill var allikevel designet for å kunne spilles med den gamle kontrolleren. Derfor ble ikke analogstikka til Sony fullt utnyttet før PS2 kom.
[/b]
Ok, jeg trodde faktisk at Sony kom med ds først, men var ikke helt sikker. Husker i allefall jeg sleit litt med å spille med N64 kontrollen, helt til lekre Goldeneye kom min vei *mimre* Those were the days :D

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 23.25) 9168
Skal jeg si dere hva som blir aller, aller best?
Å bruke de 6.000 jeg kunne brukt på en PS3 til å oppgradere PC-en min, og få et spillutvalg, grafikk og Internettfunksjonalitet som slår Sonys brødboks ned i støvlene. :D

Klart det kommer an på konsollen om 6.000 er for dyrt, men når man ser slik på det blir det et ganske stusselig utbytte man får, gitt. :rulleøyne:
[/b]
Hehehe... :D Syns nå mer PS3 designmessig har mer til felles med et toastjern enn brødboks da :p

Syns du at man får stusselig utbytte med PS3? Hva med Blueray spilleren? Jeg er ihvertfall veldig spent på å få en slik tingest i hus :D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Super Mario Bros (NES) -> Super Mario World -> Mario 64 (-> Galaxy?)
Metroid -> Super Metroid -> Metroid Prime
Zelda -> Zelda 2 -> A Link to The Past -> Ocarina of Time

Oi, Nintendo liker å bruke populære figurer i spillene sine, men vet du hva? Alle de spillene jeg lista opp befinner seg på diverse topplister rudt omkring nettopp fordi Nintendo lager gode spill. Mener du hvert spill i rekkene er identisk med det forrige, bare litt bedre grafikk? Ærlig talt? Nintendo bringer nytt innhold og en ny opplevelse i de spillene, og det er nettopp derfor folk venter så ivrig på Nintendos nye spill.

Rakk heller ned på de seriene som faktisk har identisk gameplay for hver iterasjon. Er det noen som faktisk bringer freshness er det Nintendo.

SITAT(GungHo @ 10.06.2006, 23.32) 9174
Det er jo det de har prøvd på. Exitetruck, Project H.A.M.M.E.R, det der dommedagsspillet, Brain etellerannet, og løfter om mer. Det kommer nok mer enn bare oppfølgere fra den fronten.
[/b]
Det bilspillet så skikkelig bad ut da, ikke helt min cup o'tea. Men de to andre du nevnte der, er det utviklet av Nintendo selv? Dommedagsspill høres jo fett ut :D

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Jeg tror du må friske opp researchen din litt, lille venn. ;) Skal man først argumentere mot folk, hjelper det å vite så mye som mulig.

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 23.34) 9176
Er det noen som faktisk bringer freshness er det Nintendo.
[/b]
Pokemon Blue, Red, Yellow, Leaf Green, Fire Red, Crystal, Emerald, Sapphire, Ruby, Mario Party 1-7, Mario Tennis, Mario Golf, Mario Baseball er ikke akkurat freshness. Selvom disse ikke er mekka av Nintendo selv i de fleste tilfellene, er det fortsatt Nintendo sine lisenser som blir voldtatt til det ekstreme. Hørte faktisk at det kommer enda et nytt Paper Mario spill, Super Paper Mario eller noe i den duren.

Dessuten var Mario og Metroid og Zelda bedre på SNES og de eldre konsollene. De er ikke like bra nå lenger, syns jeg ihvertfall. Du er sikkert ikke enig.

SITAT(GungHo @ 10.06.2006, 23.40) 9181
Jeg tror du må friske opp researchen din litt, lille venn. ;) Skal man først argumentere mot folk, hjelper det å vite så mye som mulig.
[/b]
Du... Slutt med den lille venn greia... Det er ikke kult gjort... <_< Mest sannsynlig eldre eller like gammel som deg.

Jeg har aldri hevda å vite alt om Nintendo, det er liksom derfor man diskuterer da.