Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

• PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

• annet

• Totalt antall stemmer
    0

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 11.06.2006, 00.13) 9211
Bare ikke forvent at alle synes det samme, DVD rocker fortsatt kåken for de fleste.
[/b]
Dessuten er det jo ikke særlig fristende å gå over til et nytt format når man først har begynt å få dreis på DVD-samlingen med en drøss med spesialutgaver og eksklusive utgivelser. Jeg tror mange tvert imot vil nøle med og utsette i det lengste å gå over til et nytt format, som mange gjorde da CD tok over for LP, i hvert fall vil jeg gjøre det. Både med den nye generasjonen filmformat og når det gjelder etterfølgeren etter CD-platen. Jo flere år som går før neste format blir standard, jo bedre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hjertens enig. Til forskjell fra kassetter og VHS-bånd, har verken CD eller DVD noen store bekvemmelighetsmangler sammenlignet med Blu-Ray og HD-DVD.

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 22.22) 9214
Jeg kan forstå at du ikke liker kontrollen, men å bruke grafikken som argument når du tidligere har sagt at grafikk ikke er viktig, blir litt teit. Eller er det kun på Nintendo-maskiner at grafikk ikke har noe å si?
[/b]
Grafikken hadde ikke så mye å si, men det er en fortsatt positiv ting om den er god. Jeg protestertre istad mot det fordi Captain Nintendo stilte grafikken over det nye og revolusjonerende kontrollen. Beklager hvis det ble noen minforståelser her i gården.

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Yetipants @ 11.06.2006, 00.13) 9211
Sersjant Sega: Stemmer, stemmer. Vel, det burde uansett ikke komme som noe sjokk at Hvermannsen ikke helt ser det store med Blu-Ray og at PS3 gir mye for penga.
Eller hur? ;)
[/b]
Hvermannsen kjøpte jo PS2 til 6000+ kr når butikkene fant ut at de kunne sette opp prisen uten at folk brydde seg så mye. Om de bryr seg om Blu-Ray eller ikke er som diskutert tidligere opp til enhver.

SITAT(Houseman @ 11.06.2006, 00.23) 9216
Dessuten er det jo ikke særlig fristende å gå over til et nytt format når man først har begynt å få dreis på DVD-samlingen med en drøss med spesialutgaver og eksklusive utgivelser. Jeg tror mange tvert imot vil nøle med og utsette i det lengste å gå over til et nytt format, som mange gjorde da CD tok over for LP, i hvert fall vil jeg gjøre det. Både med den nye generasjonen filmformat og når det gjelder etterfølgeren etter CD-platen. Jo flere år som går før neste format blir standard, jo bedre.
[/b]
Men det som er så genialt med HD-Spillerene er at de spiller de gamle DVD-ene dine også til forskjell fra LP vs. CD og VHS vs. Laserdisc vs. DVD. :trollmann: Så det med å fornye samlinga er vel i grunn bare tull. Om du er villig til å betale det ekstra det koster, til det kommer for fult, er en helt annen sak.

Kanskje vi skal lage et emne som heter: Teh next-gen system war! :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Scary Paladin @ 11.06.2006, 00.42) 9222
Hvermannsen kjøpte jo PS2 til 6000+ kr når butikkene fant ut at de kunne sette opp prisen uten at folk brydde seg så mye. Om de bryr seg om Blu-Ray eller ikke er som diskutert tidligere opp til enhver.[/b]
PS2 var den første konsollen i forrige konsollgenerasjon, men det fortrinnet har ikke PS3. Den kommer sent til selskapet og koster nesten dobbelt så mye som 360-en, og Blu-Ray er en mager trøst.

Nuja, flere nye characker er bra, viss de vellykkes. Jeg mener, se så mange spill til PS2 som fikk nye chr også vidre, men så mange som phailer. Håper også at Wii kan komme med flere nye chr, story osv, så lenge de kan lykkes.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg vet de var først ute ja og med det fikk de jo ganske så mange fanboys tror du ikke? De vil vel sikker ha en PS3 uansett pris. Andre folk kjøper den kanskje fordi den har gode specs. Noen uvitende foreldre kjøper den vel (på tilbud til 5499 :p ) i sin lokale elektrosjappe til sin kjære unge.
Og når det gjelder konkurranse fra 360 så tror jeg de fleste som vil ha den har kjøpt den allerede. Om de vil ha en kosoll til bør man vel ikke se bort ifra. Men det er sikkert noen, som venter på prisreduksjonen før de nye konsollene kommer.
Wii vil uten tvil gi størst konkurranse, men hva som blir valgt gjenstår å se. Poenget er hvertfall at mange kommer antageligvis til å kjøpe PS3 før eller til jul av mange forskjellige grunner.

Om maskina rettferdigjør prisen venter jeg til jeg har prøvd den med å diskutere.

Av Wii, Xbox360 og PS3 må jeg nesten si PS3 da pga Metal Gear Solid 4 alene :)

Av håndholdt ville jeg sagt PSP. Men jeg spiller aldri på håndholdt omtrent, men skulle jeg ha en så det hadde det nok blitt den pga emulatorer, mulighet til å se tvserier/filmer på den osv.

Må klart ha en Wii og DS lite i samme farge. Det er jo obligatorisk. Deretter kommer jeg nok til å kjøpe meg en PS3 så snart den dropper noe dramatisk i pris.

SITAT(Yetipants @ 11.06.2006, 00.56) 9227
PS2 var den første konsollen i forrige konsollgenerasjon, men det fortrinnet har ikke PS3. Den kommer sent til selskapet og koster nesten dobbelt så mye som 360-en, og Blu-Ray er en mager trøst.
[/b]
Nei,nei,nei, nå skuffer du her... Dreamcast var den først Next-Gen konsollen i Norge på den tida, men den ville ikke folk ha fordi de alle venta på PS2. Igjen, brand-recognition spiller stort inn...

Er nok et faktum at Nintendo ikke akkurat har stor marketing power over eldre personer, men det blir unektelig spennende å se om de kan forandre det med Wii. Noe jeg stiller meg tvilsom til.

Ja, jeg vet... merker her i militæret, folk vet faktisk ikke engang hva DS er. De to skjermene og touch-screen syns de er helt snodig, hadde aldri sett noe slikt. Gamecube er det og mange som ikke vet hva er: de tror faktisk nintendo ikke har gjort noe siden N64. Har likevel fått flere hektet på DS-en min, da spesielt New Super Mario Bros og Mario Kart DS. Så den eldre generasjon fenges av spillene, de bare vet det ikke selv.

SITAT(Klaymen @ 11.06.2006, 12.05) 9286
Ja, jeg vet... merker her i militæret, folk vet faktisk ikke engang hva DS er. De to skjermene og touch-screen syns de er helt snodig, hadde aldri sett noe slikt. Gamecube er det og mange som ikke vet hva er: de tror faktisk nintendo ikke har gjort noe siden N64. Har likevel fått flere hektet på DS-en min, da spesielt New Super Mario Bros og Mario Kart DS. Så den eldre generasjon fenges av spillene, de bare vet det ikke selv.
[/b]
Det er absolutt noe i det du sier der! DSen er uten tvil den beste portable spillmaskinen, mens utrolig mange foretrekker PSP som sitt valg. Siden du kan se film og høre musikk på den, men hva hjelper vel det når det kun er PS2 ports å spille på den (pluss noen PS1 ports)?

PSP i all ære, ser utrolig lekker ut, spesiellt sammenlignet med DS, men med DS Lite så forandres det ikke rent lite. DS Lite er uten tvil noe av det lekreste jeg har sett i nyere tid :D

Gamecuben derimot, føler jeg ikke har det samme impactet som DSen har, DSen får bedre spill enn GC føler jeg. Selvom disse ikke akkurat kan sammenlignes. Som retromaniac passer DSen mine behov perfekt. Brain Training in the hizzey!

D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg tror faktisk jeg ville tatt Playstation 3 fremfor Wii og 360.
Men håndholdt går jeg for DS Lite.

D

Doctor Downs

Gjest
Hva jeg vil ha og hva jeg kan ha er to vidt forskjellige ting. Jeg har allerede Xbox 360, og kjøper vel Wii mest pga. prisen og Zelda. PS3... Tja, vi får se. Da skal jeg ha veldig god råd og en veldig godt grunn til å ikke bruke de pengene på noe mer fornuftig.

D

Deleted member 91

Gjest
Teh next-gen:

X360. Den kommer allerede til å ha et forsprang over PS3, siden den ble lansert et år tidligere, og derfor har fått jobbet opp et roster bestående av mer enn bare halvferdige launchtitler. I tillegg er jeg en multiplayermann, og rett og slett digger Live-systemet til Micro-dollartegn-oft. Tror egentlig ikke Sony kommer til å klare å kaste ut noe som er bedre, men det blir morsomt å se uansett. Jeg skal nok ha en Wii også, iogmed at den kjører en annen løype enn PS3 og X360, men jeg er fortsatt usikker på om jeg plukker med meg en ved launchtider. Dessuten, jeg tror fortsatt jeg ender opp med å spille X360 mer, ettersom there's a time for når du bare vil sitte der med paden i hånda og spille.

Håndholdt:

Det er nesten ikke noe spørsmål engang. PSP har ... Lumines, Ridge Racer, OutRun2006, WipEout og Syphon Filter som skal være ålreit, mens NDS har Zoo Keeper, Meteos, Mario Kart, New Super Mario Bros, Mario 64, Band Brothers, Feel the Magic, Metroid Prime: Hunters og Phoenix Wright som jeg kan komme på sånn helt uten videre - sistnevnte har også en lineup som ikke består nesten utelukkete av nedgraderte ports. Dessuten, siden jeg importerte Lite har jeg spilt DS ca. nitten ganger mer enn til vanlig. It's that good.

Som jeg sa på nyhet sidene, foretrekker jeg Wii framfor X360 og PS3, pågrunn av at jeg liker bedre at Nint går en ny vei, da snakker jeg om kontrollen. Og se på alle launch titler! Det er nesten hysterisk. Og ikke for å glemme Super Smash Bros Brawl som vil komme senere, har kanskje aldri gledet med så mye til et spill.

Når det gjelder håndholdt, er jeg ikke sikker. Har ikke noen av de håndholdte maskinene, får vendte med å stemme, selvom det er ganske sikker at jeg ville foretrekke DS.

Edit: Faen, må jeg stemme på begge avstemningene samtidig for å få det til å virke? Jaja, da stemmer jeg DS.

Trenger ikke å være det, når man ser hvor mange møkkaspill det har kommet med chr du aldri har sett før, ser jeg ikke noe grunn til å være spesifikk. Da blir det en laaaang liste.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oversatte trådtittelen siden vi bor i Norge. :p

Sånn ellers er det nok Nintendo som har det hardeste grepet rundt lommeboka mi. Sony har vel bare Metal Gear Solid igjen av eksklusive franchiser som er noe å spare på (nå kom jeg på at jeg ikke har spilt MGS3 enda), og Microsoft har bare serier som tar seg best ut på PC (Halo og GTA).
Æ'kke så vanskelig valg, egentlig.

Stemte PS3, siden jeg gleder meg enormt til det nye Gran Turismo spillet.
Ellers har jeg ikke noe forhold til håndholdte duppeditter.