[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Men er vi virkelig der at det betyr noe som helst? Skal jeg kjøpe et MP/kuup-spill så kjøper jeg en fysisk kopi. Hvor rask må linja til kompisen min være for at jeg skal rekke å laste ned spillet etter jeg kommer bort til han?

Som "gå til en kompis og spill med han"-funksjon er det ganske ubrukelig. Som låne-ut-spill-funksjon til venner fungerer det vel ganske greit. Fremskritt. Men fremdeles ganske tamt.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
Poenget med dette er at man alltid vil ha tilgang til kompisen sitt spillbibliotek. Med en gang du eller han kjøper et spill, kan den du deler med sette igang nedlasting. Fordelene er flere; Dele på prisen av et spill, oppdage at kompisen din har kjøpt et spill og, hey, du kan spille det helt gratis. Skjønner ikke helt hvorfor man må kjøpe fysisk disk hvis det er MP?
 
Hvis du har tilgang til hans bruker på din konsoll så (og motsatt). Og du kan ikke bytte fritt.
Det er iallefall slik jeg leser det. Og det er bra, men fremdeles ikke bedre enn å ha disken med seg. Men som du sier så får man tilgang til venners spill og det er fint. Men for folk som tar med seg spill til folk for å spille koop er det mer praktisk å eie en fysisk kopi.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
Det du kan bytte tre ganger i året er hvilken Xbone som skal være DIN Hjemme Xbox. Så sett kompisen sin xbox som din hjembox, og hans som din. Da kan du logge inn med din bruker på xboxen som står hjemme hos deg(din, men står som hans hjembox) og ha tilgang til hans bibliotek.

Så du har nok forstått dette feil.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Altså, dette er akkurat sånn det har funka siden Xbox 360, eller? Kjøp knyttes til maskinen den blir kjøpt på, samt brukeren som gjør kjøpet. Jeg gadd aldri noe særlig bare fordi det er kjipt å miste halve spillsamlinga om nettilkoblinga di forsvinner, men la oss for all del mekke reklame og propagandaplakater med ekkelt og jævlig språk for å trumfe gjennom de få bra tingene med Xbox Microsoft ikke klarte å ødelegge. Gud så jævlig få grunner det er til å eie en Xbone i dag.
 
@fieron Du snakker om én kompis. Jeg snakker om flere. Så kan man vekte fordeler og ulemper. I tillegg bortfaller muligheten for å spontant dra bort til noen, fordi man må laste ned titalls antall gig før man i det hele tatt kan starte.

Fint ja. Men fremdeles ikke nok. Og i tillegg kommer jo MS-priser vs Zavvi-priser.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
Mulig det fungerer sånn på 360. Ikke sjekka opp og ikke prøvd. Du mister ikke halve spillsamlinga om nettet detter ned, har du lasta det ned får du spilt det.

@Hagestol, at du foretrekker fysisk kopi mot digital kopi kan jeg forstå. Endel MP spill der fysisk er å foretrekke. Når det kommer til digital distribusjon syns jeg dette er et veldig stort pluss.

Zavvi er vel ikke noe billigere enn amerikansk xbox store? 59 dollar for nye fullpristitler.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
fieron må jobbe på MS sin markedsavdeling så hardt som han prøver å selge det her
 

demake

Seksuelt godteri
Det blir ikke noe lønnspålegg, si.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
OK.

Det er nå uansett en bra ting. Ikke en dealbreaker, men for meg er det en funksjon som gjør digitale spill mer attraktivt.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er uansett brudd på brukeravtalen og får MS misstanke om at du og en annen deler spill i stor skala banner de kontoene.
 
Kan bekrefte at det funker sånn på 360 og, jeg og en romkamerat drev og delte Call of Duty-DLCen i stor skala back in the day.
 
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Den dagen Microsoft ENDELIG får på plass støtte for XBLA og 360-bakoverkomp så blir det Xbone på meg. Må ha mer Geometry Wars 2, vil ikke stable vertikalt under TV-en.
 
Da tror jeg du skal vente evig lenge. Du er nok bedre tjent med å spille de gamle spilla på Xbox 360 istedet.
Så langt er det absolutt ingen eksklusive Xbox One spill som frister. Og skulle de annonsere noe fett på E3 så er ikke det tilgjengelig før 2015-2016 antakeligvis.
 

Lodin

Der Waaaah
Se her ja, utmerkede The Swapper, Stealth Inc 2 og to andre spill fra Curve kommer ikke til Bone. Fordi de enten gis ut til Playstation eller WiiU først bryter de med indiepisset til MS. Fortsett å skyt dere selv i foten sånn så går det bra.

Forøvrig er de nok en gang først ute før E3. Tipper Sony gnir seg i henda.

oerhört: siden 360 og Bone har helt forskjellige arkitekturer kreves det en fullstendig port for å kjøre fek.s GW2 på den nye utgaven. Spørsmålet er hvor mange som gidder å bruke tid og penger på det.
 

Lodin

Der Waaaah
Bwahahahahah! 400 dollars Bone uten Kinect kommer niende juni, samme dag som pressekonferansene før E3 holdes. Siden Sony sitt dill foregår etter MS kan jeg se for meg at de kutter 50 dollars bare for å trolle.
Hovedproblemet nå er at alle menyene til Bone er et helvete å manøvrere uten stemmekommandoer. Mulig de patcher inn muligheten til å bruke generiske USB-mikrofoner, men jeg tror ikke det er lett å få til.

E: De har og kutta kravet om Gold for å bruke apper som Netflix. Bwahahahahah!
 
Sist redigert: