Ninja Gaiden

#41
Faen!

Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd, men det har kommet et stort hakk i discen og spillet har sluttet å virke. Vet ikke hvordan det hendte, men det er ikke noe jeg har gjort. Spillet virket helt fint på fredag, men da jeg skulle spillet det igjen i går ville det ikke bli lest av. Noen som hvet hva grunnen til dette er? Spillet har vært i boxen helt siden jeg fikk det.

Håper jeg har rett til å bytte det inn i et nytt et?
 
#44
Dette spille kommer til å bli konge!

700kr , er allerede brukt opp!
 
#46
så når de anmeldte dette på nerd. syntes det så kjedelig ut. liker ikke hack and slash spill jeg. smak og behag
 
#47
Selv om mesteparten av spillet består av ren slakting er det masse platform og adventure elementer der også, noe som gjør opplevelsen å'så mye mindre ensformig.

shinobi look'a like her lukte d failure eller skal æ oversætte... xbox
Ninja Gaiden serien kom før Shinobi serien, så vidt jeg vet. Dessuten så er Ninja Gaiden utrolig mye bedre enn Shinobi (da mener jeg Ninja Gaiden på Xbox Shinobi spillene til PS2).
 

Novastrum

Feminist-elitist
#48
Opprinnelig skrevet av HelperMonkey@26.05.2004, 20.47
shinobi look'a like
her lukte d failure eller skal æ oversætte... xbox
Du blir herved aldri tatt som seriøs av meg igjen.
 
#50
Opprinnelig skrevet av Morbo@27.05.2004, 21.20
Selv om mesteparten av spillet består av ren slakting er det masse platform og adventure elementer der også, noe som gjør opplevelsen å'så mye mindre ensformig.

shinobi look'a like her lukte d failure eller skal æ oversætte... xbox
Ninja Gaiden serien kom før Shinobi serien, så vidt jeg vet. Dessuten så er Ninja Gaiden utrolig mye bedre enn Shinobi (da mener jeg Ninja Gaiden på Xbox Shinobi spillene til PS2).
E du sikker på d? Katti kom ninja gaiden ut da?
Shinobi va fet på gamle consola åsså
 
#51
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@29.05.2004, 10.09
Virker spilldiscen din nå morbo??
Jeg fikk byttet det. :rulleøyne:

E du sikker på d? Katti kom ninja gaiden ut da?
Shinobi va fet på gamle consola åsså
Ninja Gaiden kom i 1989 og Shinobi kom vist i 1988 (sjekka på Gamespot), så jeg tok feil. Og ja, Shinobi var utrolig bra før, men de nyeste spillene (de i 3D) har ikke sjangs til å måle seg med Ninja Gaiden.
 
#53
Er redd dette kan bli en veldig vanskelig kamp uten elixirer. Spesielt siden det er første gangen. Du sier grønn, men jeg antar at det er hun rosa dama som kommer gjennom vinduet du mener?

Det første du må gjøre er å rulle-hoppe mye. (rull og hopp halveis inn i rullen, og fortsett) for å unngå det hun skyter mot deg. Pass på at du ruller til siden for henne så du klarer å unngå dem. Vær også veldig forsiktig når du er under henne, for hun har et kraftig angrep som tar halve livet ditt. Bare rull og hopp unna så fort du kan.

Hun har også to andre angrep som du kan skade henne på hvis du er rask nok. Hun har to forskjellige angrep der hun stuper mot deg, på det første blir hun stående på bakken, og på det enda går hun om i luften igjen, men hun er fortsatt sårbar en liten stund. Det lønner seg nesten å være i nærheten av henne så hun gjør disse på deg, for da kan du ta henne.

På det første hvor hun stuper mot deg og blir på bakken, rull unna (bare rull) i tide og begynn å holde inn Y slik at du lader opp. Med en gang du har ladet opp (slik at sverdet lyser) slipp og håp at du treffer henne. Hvis du treffer henne så vil hun være nede for telling en stund og du kan ta en kombo på henne, som jeg skal snakke om litt senere.

På det andre hvor hun går opp i luften igjen etter at hun har stupet mot deg, rull unna akkurat som på det første og ta en X, Y, Y kombo med en gang. Du vil treffe henne 90% av tiden hvis du gjør det riktig, og du kan skade henne en del.

Det hender også at hun går ned på bakken av seg selv og når det skjer må du løpe mot henne og ta en Flying Swallow (hopp mot fiende og trykk Y). Hvis du er heldig kan du slå henne ned for telling, og hun er åpen for en kombo. Dette må du huske i begynnelsen av kampen også hvor hun starter på bakken, løp mot henne med en gang og ta en Flying Swallow. Du kan godt gå ganske nærme henne før du gjør dette, tror det er større sjans for å treffe da.

Komboen du bør ta når hun er nede for telling er: X, Y, X, X, X. Ganske enkel kombo, bare gå nære henne og gjør det.

Det skulle vel være alt, kan være litt vanskelig å huske alt dette, men du får bare spille til du lærer det. Det er mulig å angripe henne når hun bare svever rundt også, men dette er i min erfaring den beste taktikken mot henne, og det funker veldig bra. Har ihvertfall tatt henne på normal uten å bruke noen elixirs med denne taktikken og på very hard måtte jeg bruke et par.
 
#55
Du kan jo bruke Ninpo også for å gjøre det litt enklere, hvis du har igjen noe. Hun er ganske sårbar mot Inferno, men det lønner seg å være nære henne når du tar det. Helst slik at du treffer henne med flammene rundt deg, da vil du ha større sjans til å treffe henne. Hvis du treffer vil det ha samme effekten som Flying Swallow og oppladet sverd så da er det bare å ta komboen jeg nevnte, på henne.
 
#56
Leide Ninja Gaiden for noen uker siden, og jeg syntes den var utrolig bra! Rått å bruke alle de attackene, og shuriken var bare helt konge. Kom til Chapter 5.. helt til jeg kjøpte spillet idag! Nå har jeg kommet til chapter 5, og er trolig nesten ferdig med den.
For øyeblikket er dette mitt favoritt spill - kanskje fordi det er nytt, men uansett - så jeg anbefaler spillet på varmeste! :tommelopp:

Merkelig nok har jeg fortsatt bare to sånne flammer under liv måleren >_< :usikker:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#57
Jeg er i Chapter 4 :)flau:), og sliter skikkelig. Mangel på lagrepunkter gjør dette til et spill som er fryktelig slitsomt å spille gjennom. Jeg er ved klokketårnet, og har kommet så langt som til butikken på hjørnet like ved. Jeg har to "sånne flammer under livmåleren", hvis man regner med den som ligger i kista oppe ved klokketårnet. Spillet er fett, ikke tvil om det, men jeg klarer liksom ikke å bli hekta. :usikker:
 
#58
Har også kjøpt dette supre spelet nå (Kjøpte det i sist uke)!
Er kommet til Chapter 7! Helvetes vanskelig, men du verden så mye morro du kan ha med det!
Masse råe magier + ektremt tøffe kombinasjoner gjer dette uten tvil til det beste beat 'em up spelet som er laga noen sinne!
Til nå har eg kommet til ho rosa dama (Ho som kjem igjennom eit vindauge).
Trur eg må gå litt tilbake i spelet for eg har bare 1 "få-fullt-liv-flaske" igjen.

Det eg kan si om spelet er:

* Det må uten tvil vere det beste beat 'em up spelet noen sinne
* Det har nydelig grafikk
* Masse tøffe ninpo'er og kombinasjoner
* Kjempe tøffe våpen (Fint detaljert også) + at det er temmelig mange
* Grei nok historie... kanskje litt unskyldning for vold, he he
* God utfordring noe som gjer at det varer lenge (Kanskje det vanskligste spelet noen sinne)
* Enkelt kontrolloppsett, noe som gjer at du ikkje føler trang til å forandre. Men det som også er veldig bra er at du kan forandre om du vil!
* Urettferdige lagringspunkter =(
* Mange oppgraderingsmulegheiter
* Mange tøffe bosser (Alle har kvar sin stil for å si det sånn)
* Ofte opp til 4-5 fiender om gonga!
* DET ER ABSOLUTT VERDT PENGA! =)

Siste ord: Løp og kjøp! ;)
 
#59
Det som skuffer meg mest i dette spillet er at de snakker så lite, og at det er vanskelig å få med seg ting. F.eks. Hvorfor vil Ryu drepe Doku? Hos meg har det aldri dukket opp noe tekst av noen slag hvor det står hvorfor han er etter ham. De nye chapterene starter liksomt bare helt uten videre.. Vel egentlig kom det opp en tekst, men jeg fikk ikke med meg annet enn at det stod noe med Fiend, fordi besøkene mine plaget meg, eller noe. De bråkte ihvertfall, så jeg bare trykket det bort. Men den teksten har bare dukket opp én gang. Så jeg spør.. Hvorfor vil Ryu drepe Doku? Om man får vite det senere i spillet vil jeg at dere lar være å si det, for det vil jeg regne som spoiler.
Er nå i Chapter 8, btw. Kom til Chapter 9, men da spillte jeg helt egentlig ikke seriøst, men bare så meg omkring, så jeg lagret ikke.