Nintendo 3DS and shizz

Lodin

Der Waaaah
#1
Hva er egentlig den nye håndholdte til Nintendo for no rart? Gudene veit og de har vært jævla gode til å holde det skjult i år. Er bare en halvtime til sakene starter og da får vi muligens se det som er E3s store dille. Vi gleder oss.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Litt spent på hvordan Nintendo har løst problemet med å få til 3D-effekt uten briller. Forøvrig er jeg litt bekymra for hvordan dette går, ganske enkelt fordi DS-markedet begynner å bli satans fragmentert nå. Du har DS Lite som fortsatt selges, og så DSi og DS XXL. Av dem er det bare en som kan kjøre GBA-spill, litt forskjellig tilbehør som bare fungerer med en eller to av modellene og sånt. Så kommer 3DS eller hva den kommer til å hete, og da begynner det å bli ennå mer rotete. Antageligvis bygger den på DS-tech og kan kjøre vanlige DS-spill, men så kommer 3D-dillet i tillegg. Tidligere DS-er kan såklart ikke kjøre de nye 3D-spillene, og før eller seinere kommer et vannskille hvor flesteparten av kundene blir nødt til å oppgradere for å kunne spille de nyeste spillene. Jeg er ikke sikker på om 3D alene blir et godt nok argument for oppgradering for brorparten av kundene. Jeg håper så klart på at dette er starten på en ny æra med enda mer sofistikerte håndholdtspill som får flere unike kvaliteter, men det avhenger av at markedet er villig til å følge med. Og det er jeg litt redd for at ikke vil skje.
 
#5
wii party fett
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Ikke verst.

Jeg synes dette virker som riktig retning for Zelda etter Twilight Princeess som var fanservice for Ocarina of Time-elskerne. På tide med litt fornyelse av konseptet. Grafikken er litt skuff, teknisk sett synes jeg det faktisk ser dårligere ut enn Twilight Princess, men stilmessig liker jeg denne blandingen av realistiske stilen fra Ocarina of Time og tegneseriestilen fra Wind Waker.
Kontrollen virker langt fra perfekt for å si det mildt, men kjenner jeg Nintendo rett shipper de ikke et nytt Zelda-spill før alt av issues er luket bort. Jeg har trua, men tror ikke vi skal forvente spillet før høsten 2011.

Wii Party kunne vel egentlig hett Mario Party 9 og virker som en billig bridge-tittel mellom alle storspillene deres.

Epic Mickey klarer ikke helt å begeistre meg. Det virket rimelig ordinært og langt fra forventningene jeg hadde etter første artworken. Da synes jeg heller Kirby Wii virker mer sjarmerende selv om heller ikke det er noen revolusjon akkurat. Donkey Kong virker som ren fanservice i positiv forstand, men nok et 2D plattformspill altså. Hadde håpet Retro var satt til å gjøre noe mer ambisiøst enn dette.

3DS: Jeg liker designet. Kjekt at du kan bestemme hvor mye tredimensjonalt et spill skal være. 3D-filmer og bilder var en overraskelse. Kid Icarus må jeg innrømme jeg hadde gitt opp. Grafikken virker dessverre å være noe under hva som har vært ryktene (Gamecube/Wii-nivå), men vanskelig å bedømme utfra én tidlig trailer. Spent på reaksjoner fra pressefolka på hvordan dette oppleves i praksis...
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Stakkars Miyamoto som måtte gjennom det det der. Det var opplagt at noe ikke fungerte under den demoen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Man kunne se når beibesene spaserte rundt med 3dsene at det er noe som skjer med skjermen etter hvor man ser den fra. Regner med at man må holde den i en veldig spesifikk vinkel for å få effekten.

Håper det funker fett og at man ikke får slik overdreven lcd-skjerm greie hvor hver minste bevegelse mellom skjerm og huet kan være distraherende.
 

Kilik

Lokal moderator
#12
3DS-spill under utvikling:

* Activision - DJ Hero 3D
* AQ Interactive - cubic ninja
* Atlus - Etrian Odyssey, Shin Megami Tensei, Shin Megami Tensei: Persona, Shin Megami Tensei: Devil Survivor
* Capcom - Resident Evil Revelations, Super Street Fighter IV 3D Edition (working title)
* Electronic Arts - FIFA Soccer, Madden NFL, The Sims 3
* Gameloft - Asphalt GT
* Harmonix - Music game
* Hudson Soft - Bomberman, Deca Sports, Kororinpa
* Konami - Baseball, Contra, Frogger, Metal Gear Solid: Snake Eater 3D "The Naked Sample", Pro Evolution Soccer/Winning Eleven
* Level-5 - Professor Layton and the Mask of Miracle (working title)
* Majesco - BloodRayne: The Shroud, A Boy and His Blob, Face Racers: Photo Finish, Lion's Pride: Adventures on the Serengetti, Martha Stewart, WonderWorld Amusement Park
* Marvelous - Bokujyoumonogatari 3D (working title)
* Namco Bandai - Dragon Ball, Gundam, Pac-Man & Galaga, Ridge Racer, Super Robot (all working titles)
* Nintendo - Animal Crossing, Kid Icarus Uprising, Mario Kart, nintendogs+cats, Paper Mario, PilotWings Resort, Star Fox 64 3D, Steel Driver
* Rocket - Crash-City GP, VS-robo
* SEGA -Sonic, Super Monkey Ball (working titles)
* Square Enix - Codename: Chocobo Racing 3D, Dragon Quest, Final Fantasy, Kingdom Hearts
* Take-Two - Carnival Games
* Tecmo Koei - Dead or Alive 3D, Dynasty Warriors, Ninja Gaiden, Samurai Warriors 3D (all working titles)
* Tomy - Lovely Lisa 3D, Naruto Shippuden Action
* THQ - de Blob 2, Kung Fu Panda Kaboom of Doom, Marvel Super Hero Squad Infinity Gauntlet, The Penguins of Madagascar, Puss N Boots, Saints Row: Drive-By
* Ubisoft - Assassin's Creed: Lost Legacy, Battle of Giants: Dinosaur Strike, Driver Renegade, Hollywood 61 (working title), Ghost Recon, Splinter Cell: Chaos Theory
* Warner Bros. - Batman, LEGO
Starfox 64 :)
 

SHDR

Gullmedlem
#14
Litt spent på hvordan Nintendo har løst problemet med å få til 3D-effekt uten briller.
De legger en såkalt "parallax barrier" over skjermen, og den funker på samme måte som det polariserte glasset i 3d-briller. Tenk sånne vippebilder som ser ut som 3d, populært i suvenirer og special edition-VHS-er fra nittitallet, bare hakket mer high-tech. Vet ikke om teknologien funker uavhengig av innsynsvinkel, etc, men kan tenkes at de bruker kameraene for å avgjøre stillingen på hodet og justerer parallax-effekten deretter.

Mer da.

Edit: Google Image Search er alt du trenger. Du kommer sannsynligvis til å skjønne tegninga når du ser diagrammene. Hah. Det ser veldig ut som den løsningen jeg diskuterte med kollegaen min, Rohan, om hvordan du kunne gjøre "innebygde briller" i et 3D-fjernsyn.
 

Kilik

Lokal moderator
#17
Gode gamle Pilotwings til 3DS:



Amerikansk releaseliste:

Wii Games
Metroid Other M - August 31, 2010
Samurai Warriors 3 - September 27, 2010
Wii Party - Fall 2010
Kirby's Epic Yarn - Fall 2010
FlingSmash - Holiday 2010
PokéPark Wii Pikachu's Adventure - Holiday 2010
Donkey Kong Country Returns - Holiday 2010

Mario Sports Mix - 2011
The Legend of Zelda: Skyward Sword - 2011



Nintendo DS Games

Professor Layton and the Unwound Future - September 20, 2010
Pokémon Ranger: Guardian Signs - Fall 2010
Golden Sun: Dark Dawn - Holiday 2010
Mario Vs Donkey Kong: Mini-land Mayhem! - Holiday 2010

3DS er TBA foreløpig.