Nintendo 3DS and shizz

Kilik

Lokal moderator
#44
3DS slippes for salg i Japan den 26. februar 2011 og i vesten i mars 2011. Ingen eksakt lanseringsdato altså, men en tidsramme på 31 dager.

I Japan så vil introduksjonsprisen på en 3DS være på 25,000 ¥ (hvilket tilsvarer ca 1800 kr. med dagens kurs). Regn med rundt 2500 kr. her til lands.
 

Kilik

Lokal moderator
#46
Mer info fra Eurogamer:

The 3DS will include a Game Boy Virtual Console, which features Game Boy, Game Boy Color and Game Boy Advance titles. Screenshots from classics Super Mario Land and The Legend of Zelda: Link's Awakening DX were shown.
:twothumbsup:

 
#47
Bra pris egentlig. Direkte konvertering fra yen overdriver nok prisen litt. PSP go selger for 26800 yen (295$) i Japan, mens i USA går den for 250$. Kanskje den ikke blir stort dyrere enn dagens topp model av DS.
 

demake

Seksuelt godteri
#48
Kan vel ta gift på at den kommer til å koste 2,5k schpenn i jødenorge.
 
#50
SJOKKOBO!
 
#51
Bra pris egentlig. Direkte konvertering fra yen overdriver nok prisen litt. PSP go selger for 26800 yen (295$) i Japan, mens i USA går den for 250$. Kanskje den ikke blir stort dyrere enn dagens topp model av DS.
Når det gjelder å beregne ca-priser på spill og slikt har man tradisjonelt sett kommet veldig nært med å ta dollarprisen som utgangspunkt og slenge på en ekstra 0 på slutten for å få norske priser. Jeg tipper 2499,- blir veiledende, også kommer sikkert elkjøp til å slå av et par-tre hundrelapper i releaseuka. 3DS kommer helt sikkert til å selge perverst mye uansett hva de tar for den..
 

SHDR

Gullmedlem
#53
Denne Digital Foundry-artikkelen. Det er den som er verst.

Hvem faen er Richard Leadbetter og hvorfor skriver han om tech som om han var en 19 år gammel nerd som ikke tør å studere comp.sci. men gjerne vil mene noe om det likevel? Makan til trollmat og vrøvleri. Mer eller mindre alt som står i den artikkelen er spekulativt, uinformert apemøl. Hvorfor er de så innmari opptatt av å sammenligne det med Apple-produkter og å kaste tvil over om 3DS er kraftig nok?

Hvorfor vet ikke Richie Rich at en fixed pipeline som støtter fragment shader-instruksjoner i praksis er det samme som pixel shadere? Hvorfor driver han og sammenligner arkitekturen i 3DS med PSP og forrige generasjons spillkonsoller? 3DS-en er sannsynligvis betraktelig raskere enn både PS2 og GC, og mye raskere enn PSP, og årsaken til at Apple kjører på papiret obskønt kraftige prosessorer inn i iPhone og iPod er fordi det flashy OS-et deres eter prosessorkraft som popkorn. Det er ikke akkurat som om du får brukt all kapasiteten som potensielt ligger i en A4 (som uansett er designet for dekoding av kompresjonskodeker og nettlesere) all den tid OS-et sitter i bakgrunnen og tar opp ressurser.

*Grinete over jævla media*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Hvem faen er Richard Leadbetter og hvorfor skriver han om tech som om han var en 19 år gammel nerd som ikke tør å studere comp.sci. men gjerne vil mene noe om det likevel?
DigitalFloundry.org skrev:
Richard Leadbetter, Director
Now in his 19th year working within the leisure software industry, Richard has a strong editorial background having edited a slew of golden age video games magazines including the classic Mean Machines and MAXIMUM. Richard still writes for Eurogamer, contributing on technical HD topics, and is an active games industry consultant
Contact: richard@digitalfoundry.org
Vanskelig, dette.

Ikke at jeg skal påstå at noen har spesielt rett eller galt her men det var litt rich at du kritiserte kisen for mongo spekulasjon og fulgte opp med "sannsynligvis" histen og pisten. :p

Selv synes jeg Digital Foundry har mange gode greier (er vel Leadbetter som skriver alle), men akkurat de derre "tjohoi spec sheet lekka i går fram med lorgnetten"-artiklene er fjas, ja.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#56
Det du blant prøvde å påpeke er at han er 19år eller at han har jobbet i bransjen i 19år. Jeg tolker det som det siste ihvertfall. eller? Falt jeg ut igjen?
 

SHDR

Gullmedlem
#57
Ikke at jeg skal påstå at noen har spesielt rett eller galt her men det var litt rich at du kritiserte kisen for mongo spekulasjon og fulgte opp med "sannsynligvis" histen og pisten. :p

Selv synes jeg Digital Foundry har mange gode greier (er vel Leadbetter som skriver alle), men akkurat de derre "tjohoi spec sheet lekka i går fram med lorgnetten"-artiklene er fjas, ja.
Jeg fant profilen hans, ja, og det svarte knapt på spørsmålet mitt om hvem han er. Jeg føler jeg har mitt på det rene når jeg påstår at maskinvare som kommer ut til neste år er raskere enn maskinvare fra 2000-2001, mens godeste Richie er på det stadiet der han tror at klokkefrekvensen på prosessorer er alt som teller. Sjekk forøvrig Halo: Reach-saken for et ekstremt godt eksempel på møl fra samme penn. Han sammenligner skyboxer fra Halo 3 med gamespace fra Reach og konstaterer fornøyd at Reach ser 10 ganger bedre ut. WELL SURPRISE! Hvis ikke den saken er kjøpt og betalt må Richard Leadbetter være den største og ivrigste spyttslikkeren i manns minne.

Spilljournalistikk ... :penga:

Agradula: Jeg spurte hvorfor han skriver som en tulling om ting han tydeligvis ikke vet allverdens om. Siden jeg har lest profilen hans før kan det hende jeg bare assosierte tallet 19 med ham og slang det på ubevisst.
 
#58
Kan vel ta gift på at den kommer til å koste 2,5k schpenn i jødenorge.
Og jeg kommer til å betale den summen med et smil om munn. Dette blir fantastisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Halo Reach-saken ja, det var også rimelig intetsigende. "Bedre grafikk i 2010 enn i et spill som kom ut i 2007", stopp pressa liksom. Spesielt artig når du med selvsyn kan spane inn alt de kutta i Reach for å få klemt inn flere lyskilder og hvassere shadere. Og uansett hvem bryr seg, det er et plattformeksklusivt spill.

Pointet mitt er at det også er en del god forbrukerjournalistikk ute og går fra Digital Foundry, og noen dårlige artikler ugyldiggjør ikke de nyttige artiklene. Info om hvilken versjon av flerplattformsspill som kjører best og dårligst, og ikke minst hvorfor - slik at jeg selv kan avgjøre hvor mye det bør påvirke kjøpsavgjørelsen min - er vel anvendt tid og penger hvis du spør meg.

Edit: Kan jo trekke fram en annen ubrukelig sak når vi først er ute og hater på DF: LBP2 tech review. Alt ser fetere ut unntatt motion blur og flammeshadere er konklusjonen. Well I never.