Nintendo 3DS and shizz

#23
Ninja Gaiden til 3DS!!! Dead or Alive og Super Street Fighter.. Dette blir en håndholdt jeg skal kose meg med.

Helt klart det beste med E3, microsoft sugde, ps3 ikke stort bedre, nintendo- ikke verst..

Lurer litt på hvordan grafikken vil ta seg ut på det beste. Kid traileren, viste vel en ps2/wii aktig grafikk..? De ryktene om at det vil nærme seg ps3 kvalitet, var jo for godt til å være sant.
 

Kilik

Lokal moderator
#24
Mer 3DS:
- 3.53-inch widescreen LCD display with 800x240 pixel resolution (400 pixels are allocated for each eye to enable 3D viewing)
- 3.02-inch LCD with 320x240 pixel resolution with a touch screen
- 3 cameras: 0.3 Megapixel resolution
- Nintendo 3DS Game Card: 2 GB Max.
- Wireless IEEE 802.11 support with enhanced security (WPA/WPA2)
- Accepts both Nintendo 3DS game cards and game cards for the Nintendo DS family of systems
- SD memory card slot
 
#28
Shin Megami Tensei? Persona? Animal Crossing?
Ocarina of Time-remake?

Dag en.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Greit, jeg skal gå med på at den er litt ... intriguing. Jeg gir ganske faen i 3D, og det er ikke noen av de annonserte spillene jeg bryr meg nevneverdig om, så at jeg fortsatt er gira sier en del om hvor flinke Nintendo er til å selge. Hva vet vi forresten om innmaten i driten? Hvor mye kraftigere enn vanlige DS-er sneiker vi?


Redigert: Oh shit, Animal Crossing, jeg er pumped.
 

Kilik

Lokal moderator
#30
Bedre oppløsning enn DS-en i alle fall. Ut fra spillene som er vist så langt vil jeg tippe grafikknivået kan sammenlignes med PSP.

Zelda: Ocarina of Time 3D er bekreftet nå. Nok en N64-remake altså. "[Miyamoto] wants to bring back many old games, but with enough new features to make them feel like a new experience". "He apologizes for the long time it took to change out of iron boots going through the Water Temple. He says the 3DS version will make this process much easier."

Zelda Wii: "He said that gameplay on Skyward Sword is almost complete, and the graphics are being polished. [...] Miyamoto said he's a big fan of Impressionist Art, so the new art style reflects that. He said Cezanne was a big influence."

"Rest assured, though, we are very hard at work on Pikmin."

Nintendo Roundtable
 

Kilik

Lokal moderator
#33
3DS drives av en Tegra-brikke, og det er seks år siden DS kom ut. Vi snakker ... tja. Kanskje 10 ganger så rask som DS-en? Ikke lett å si, uansett. Det er samme CPU som i Zune HD, Kin og en del forskjellige tablets. Det er med andre ord på linje med en smart phone, eller bedre.
Digital Foundry:
There's absolutely no sign at all of an NVIDIA Tegra GPU in this as previously reported, and clearly the graphics technology is not in the same league. Earlier suggestions that the new console would be in the same visual class as PS3 or Xbox 360 are incorrect.

What we do have is a massively significant increase in rendering power over the existing DS, leap-frogging the PSP and probably offering around the same horsepower as a Dreamcast, maybe in some respects giving PS2-level performance. But from everything I've seen so far there's no sign of the sort of rendering features that you see in iPad or iPhone 3GS, so no evidence of programmable pixel shaders or other state-of-the-art OpenGL ES 2.0 loveliness.
Link


MGS3 Real-time Video. Det teknisk mest imponerende så langt:

 

SHDR

Gullmedlem
#35
Digital Foundry ...
... er fulle av dritt og veit ikke hva de prater om halvparten av tiden. Godt mulig den ikke drives av Tegra, men det er hverken bekreftet eller avkreftet -- men det er visstnok Nvidia som leverer 3d-brikka, så med mindre de har designet en ny chip til Nintendo (haha oh wow) er det snakk om en variant av Tegra eller en annen GPU designet for portabel elektronikk.

De sier:
Digital Foundry skrev:
There's absolutely no sign at all of an NVIDIA Tegra GPU in this as previously reported, and clearly the graphics technology is not in the same league. Earlier suggestions that the new console would be in the same visual class as PS3 or Xbox 360 are incorrect.
Hva skal det bety? Hva slags "tegn" skulle det vært for å kvalifisere som en Tegra? Et klistremerke? En varmesignatur? Og hvorfor betyr det faktum at konsollen ikke er like kjapp som en PS3 eller x360 at grafikken ikke er i samme klasse som det som forventes av Tegra? Det finnes garantert flere modeller og steppinger av Tegra, og uansett stoler jeg ikke på at Digital Foundry klarer å skille mellom hvorvidt effekter stammer fra shadere eller ikke.

Jeg blir svært forbauset om 3DS ikke matcher ytelsen til en smart phone, for å si det sånn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Mener jeg leste en nyhetssak hvor Nvidia avkrefta partnerskap med Nintendo på 3DS-en, men jeg finner den ikke igjen. Samma faen uansett.
 

Kilik

Lokal moderator
#38
Det var en sak fra IGN (tror jeg) som gikk rundt på nettet for noen uker siden om at flere utviklere hadde avkreftet Tegra-chip i 3DS-en.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
Det er ikke nvidia i dsen, mener å huske at dette sto på kotaku for en uke eller to siden. mener også å huske at det var nintendo som selv sa dette.
 

Kilik

Lokal moderator
#40
Japanske DMP har akkurat annonsert at deres Pica200 GPU er inni 3DS-en. Den skal bl.a. ha blitt valgt for sitt lave strømforbruk.

Tech demo (av selve GPU-en altså, ikke 3DS-en sin ytelse):



Specs:
Maximum Frame Buffer: 4095x4095
* Pixel format: RGBA4444, RGB565, RGBA5551, RGBA8888
* Vertex program (ARB_Vertex_program)
* Render to texture
* mipmap
* Bilinear texture filtering
* Alpha blending
* Full-scene antialiasing (2x2)
* Polygon offset
* 8-bit stencil buffer
* 24-bit depth buffer
* Single/Double/Triple buffer
* Max 15.3 million polygons a second (at 200 mhz)
* 800 million pixels per second (at 200mhz)
* per-pixel lighting
* procedural textures
* refraction mapping
* subdivision primitive
* dynamic shadows
* gaseous object rendering