Nintendo 3DS and shizz

Kommer ikkje til å få råd til å kjøpe på launch uansett, så eg får vente. Murr. Må ha sertifikat og sånne teite ting først. Dobbeltmurr. Men maskin skal eg ha!
Så lenge styrestikka er bra. There, I said it. Again.

Skal ha dette objektet. Zelda, MGS og Streetfighter er hva jeg ser på først og fremst. Vet ikke helt om jeg går for en med en gang det kommer, siden det kun er SF som tiltrekker meg.

Men garantert mot våren.

Litt usikker her om jeg skal ha denne på release, eller om jeg heller skal vente til den kommer i hvit farge. Blir gal av å se synlige fingeravtrykker over hele maskinen!

Jeg kommer til å kjøpe første versjon, fordi det ser ikke ut til å være noe særlig de kan fikse denne gangen. GBA manglet lys i skjermen, DS var stor og stygg og hadde elendig belysning i skjermen. Og fordi jeg er utålmodig.
Om det er noe som har forbedringspotensiale ved den kommende 3DS-modellen så må det være batterilevetiden. 4-5 timer er ikke noe å rope hurra for, dog vi vet ikke helt under hvilke forhold dette er målt (lysstyrke, Wifi av/på osv.) Designmessig synes jeg den ser ganske bra ut, men stusser fælt på en lite endring de har gjort siden den først ble vist frem på E3. På E3-modellen hadde den analoge slideren samme farge som chassiset. På den siste modellen ser det ut som de har byttet om til en kjip gråfarge uansett type farge maskinen har ellers.

Småpirk, men mindre estetisk tiltalende spør du meg. Jeg kommer nok til å kjøpe en på lansering, eller kort tid etter. Håper bare de smått retarderte øynene mine takler 3D-en. : /

Batteritiden er ikke noe stoort problem for meg, portabiliteten har aldri betydd for meg at jeg kan spille i timesvis på en buss heller, mer at jeg kan enkelt ta det med til venner og andre steder hvor det vanligvis finnes ladere uansett.

Lodin

Der Waaaah
Er kroppene deres klare? Det bør de være siden det både skal holdes pressedill i USAnia og Europa i morra. Poster det her istedetfor den generelle Nintendo-tråden siden det spesifikt skal handle om 3DSen. Alt fra pris, lanseringsdato og slippspill skal avsløres og det loves også at noen nye titler skal annonseres. Den europeiske greia ledes forøvrig av Jonathan "Wossy" Ross så vi vinner igjen. Han har forøvrig allerede hinta på twatter at det kan bli no Metroidings.

Jeg gleder meg. Har forhåndsbestilt en sort 3DS, så det blir spennende å se hvilke spill jeg kan kose meg med på lanseringsdagen. Håper vi får flere/mer interessante titler enn Japan, selv om det bare er én måned mellom lanseringene.

Pressekonferansen i Amsterdam streames direkte på denne nettsiden:

Nintendo 3DS Preview Event

Hvis man ser bort fra de japanske lanseringsspillene, hvilke titler håper dere blir å finne i butikkhyllene i Europa på lanseringsdagen?

Jeg har et lite håp om at Kid Icarus: Uprising blir en lanseringstittel. Ellers kan man vel bare drømme om Paper Mario, Resident Evil-spillene og andre annonserte storspill. Et mer realistisk ønske er Super Monkey Ball, som jeg tror kan bli gøy i 3D.

Lodin

Der Waaaah
Hvor forhåndsbestilte du?
Selv har jeg et lite håp om at Nintendogs + Cats kan bli koselig. Forutsetter dog at de har lagt litt mer dill å drive med enn utstillinger og gåturer. :p

Jeg forhåndsbestilte på absoluttspill.no, da jeg har lest mye positivt om deres prosedyrer i forbindelse med forhåndsbestillinger. Men jeg har aldri brukt den nettbutikken, så det kan hende jeg går på en liten smell. Hvis noe skulle gå galt, så drar jeg i de tidlige morgentimene til nærmeste Elkjøp og venter sammen med mine mednerder. Det er jo litt kos og stas med konsollanseringer, så det gjør ikke noe. :)

Nintendogs var unektelig sjarmerende, men det var for lite kjøtt på beinet til at jeg orket å bruke noe mer enn noen timer på det.

Ser både Absoluttspill og CDON skal ha 2200,- for en. Det er mindre enn jeg hadde trodd så blir litt skeptisk... Hvis det viser seg at veiledende pris blir langt over, vil det påvirke forhåndsbestillingen? Kan de sette opp prisen og kreve mer etter at jeg har lagt ned bestillingen?
Hilsen en som lurer :)

Jeg tror de kan det, kommer nok også litt ann på hvor høy prisøkningen er.

Du får nok varsel om det i god tid.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Lodin er ei fisle som vanlig. Stream her

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
$ 249, 27. mars i USA.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Artig å se at det er den europeiske presentasjonen de har satset på. Den amerikanske var bare Reggie som prata og viste videoer (av folk som prata, ikke gameplay), mens den europeiske er mye mer pomp og prakt med utviklere på scenen, samt at de faktisk viser gameplay.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
25 mars i Europa. Se forhandlere for priser.

Lodin

Der Waaaah
I Europania fra 25 mars! Før USA!

FFFFFFFFFFFFFFFFFffffffffffffff! :argh:

Og ingen pris siden selger selv bestemmer eller no.