Nintendo 3DS: den store tråden

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Satt og spilte Apollo Justice på 3DSen i dag, og jammen kom jeg ikke til en sånn bit hvor du skal avdekke fingeravtrykk ved å spre ut pulver og blåse det bort. Har ikke 3DSen en slik blåsemikrofon? Jeg kunne nemlig ikke finne den, og ble nødt til å ragequitte (umulig å avbryte spillet før du gjør den delen). :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er da bare å blåse i vei, det. Om noe er den mikken mer følsom enn på DS-en.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Sprøtt. Micen på DSen gav meg reaksjoner selv når jeg pustet, her fikk jeg liksom ingenting tilbake. Kanskje jeg gav opp for tidlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er dagens easter egg for Tutankoopa å blåse på 3DS-en mens du har valgt et ikon på hovedmenyen.
 

Lodin

Der Waaaah
Yaaay! :yoshi:




E:

Shantae and the Pirate's Curse has the now fully human Shantae teaming up with the pirate Risky Boots, who has just the best name, to find the 30 Tinkerbats who have stolen Shantae's genie powers.

As a result of her de-geniefication, Shantae relies on "Pirate Gear" she finds in labyrinths, instead of dance powers, to gain new abilities and access new locales. The Bone Daggers, for example, can be thrown into walls to make footholds.
 
Yeeah! Dette blir spennende. Hva spiller folk for tiden? Nå om dagen har akkurat tid til å få med meg 2-3 puzzle i siste Layton. Liker det så langt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vil bare understreke at Risky Boots fortsatt er det beste spillfigurnavnet.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er kvikktitten av Epic Mickey til 3DS og det ser ut til å være fantastisk dårlig. Det er sjeldent jeg blir direkte sint fordi et spill er ræva, men dette fortjener det.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er i det minste den dumme 3D platformern som er en direkte oppølger til spillet til Wii. Kan ikke si jeg er overaska når det suger, men på 3DS har de gjort alt de kan så det skal se ut som et av Illusion-spilla til Mega Drive og så lempa på masse ubrukelig dritt.
 

Lodin

Der Waaaah
For å feire at folk har lasta ned en masse mønt i New Super Mario 2 har Nintendo slippi ei pakke med baner fra Super Mario 1 og 3. Ligger gratis i sjappa man finner i Coin Rush. Jeg suger i det, men bretta var artige lell. ^^
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
NOE er på en rull lately og gir deg et gratis downloadspill hvis du regger en 3DS XL innen 15. januar. Spilla du kan velge mellom:
  • New Art Academy
  • Super Mario 3D Land
  • New Style Boutique
  • Professor Layton and the Miracle Mask
  • Freakyforms Deluxe.

Seff er Bergsala gedigne fiseminks som vanlig og tilbyr oss i skandinavia: ikke en dritt. Det skal dog forsåvidt funke fint å bruke en UK-konto for regging siden man bare får en kode (som er gyldig fra 1. jan) til nedlastninga.
 

Lodin

Der Waaaah
Demoen av Denpamen dukka opp i går og det er en artig skrue. De titullære denpamennene er da små gubber som ser ut som en blanding av pikminner og Tingle. De bor over alt rundt oss i en annen dimensjon og sverver stort sett bare rundt og observerer. Via magien i 3DSen sitt kamera kan vi se dem og fange dem med nett.
De genereres av wifi-signaler maskina plukker opp. :p
Når man har fått tak i noen av dem kan man sende dem ned i dungeons for å queste. Denne biten er ikke helt ulik Streetpass Quest bare mer utfyllt. Man styrer denpaene gjennom gangene og kamp foregår som et meget tradisjonelt turbasert JRPG. Gubbene levler og plukker med seg utstyr og dill underveis. Denne biten virker litt så som så, men selve rekruteringa er awesome så jeg skal ihvertfall coppe når det slippes neste uke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jævla regionlåste 3DS. Atlus annonserte akkurat Soul Hackers-remake for vår 2013 ...

Ikke nok med at Ghostlight (som vanligvis gir ut Atlus sine spill i Europa) ennå ikke har annonsert Shin Megami Tensei IV, det har nå gått et år siden Devil Survivor Overclocked kom ut i USA.

De neste ukene blir alle Mega Man-spillene sluppet på Virtual Console ... i USA. Vi har ennå ikke fått Cave Story. Og takket være Tyskland finnes det ikke spill ratet 18 år på hele 3DS-sjappa. Kanskje man burde kjøpt en amerikansk 3DS =/
 

Lodin

Der Waaaah
Om du åpner sjappa nå får du beskjed om at snuskespill kun selges mellom 11 og 3, sånn som på WiiU. Kan jo bety at ting skal endres. :ehm:
 
Jeg hadde faktisk jævla høye forventninger til Epic Mickey 2 på 3DS.
Magical Quest starring Mickey Mouse (SNES) er en av mine favorittspill gjennom tidene.

Trodde Epic Mickey 2 3DS, skulle bli noe lignende som det.