[NX] Nintendo Switch med Howie O

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lasta ned oppdateringa og tok en hard reboot, men etter 20-30 minutter kom problemene tilbake igjen. :(
 
Det som er litt sprøtt nå er at det er flere indie-spill jeg er hypp på enn "vanlige" spill dette året.
Velkommen til spillbransjen, da! Jeg tipper du vil føle deg mer hjemme etter hvert.

På den annen side måtte den godeste Fetthest underkaste seg denne […] Var det verdt det? Ja.
Du snakker som om det skulle være en beklagelig sak å bli kjærtegnet/staket i stumpen av kona.

Switch, da? Vel, er foreløpig switchløs, hypet, og med egentlig null tid (og ingen venner) til 1-2 Switch. Men jeg synes maskinen virker veldig snasen, og selvsagt langt mer attraktiv enn Wii U-en. Er også artig at Nintendo-rød nå virker friskt etter femten år med hvitt, blått, og lilla.

Det er litt som om Nintendo fant tilbake til grooven, men selvsagt kan de ikke annet enn å gjøre ekstasen litt mindre heftig ved å servere en anorektisk lanseringsrekke. Menmen, jeg har godfølelsen, denne gangen. Blir nok ingen ny Wii, men jeg tipper de kommer opp i noe sånt som 40-50 millioner på sikt.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, dette er en melding på Switch-nyhetskanalen, da.


Med andre ord er det flere enn meg som husker denne gamle Penny Arcade-stripa:


og her er vennekoden min en plass.
 

Lodin

Der Waaaah
Buggz, har du prøvd å reboote Switchen med joyconsene festa til skjermen? Det ordna det vistnok for Laura Dale. Det og absolutt ingenting bør være i veien for dem og man bør ikke sitte mer enn 4-5 meter unna enheten. Jo også hold maskina unna andre ting som bruker wifi.
Uansett er vistnok synderen dårlige sendere i kontrollene, særlig den venstre.

Uansett er man vistnok idiot om man skal multiplaye på denne greia og ikke copper Snipper Clips. Da fortjener man å bli utsatt for snipper dicks.

E: Disgaea 5 er ute i Nippon og har engelsk tekst. Siden man stort sett kan bruke alle bankkort i den japanske sjappa er det noe jeg hadde coppa. Men men.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Jo også er et av råda til Nintendo å ikke spille med et akvarie mellom deg og TVen for det kan forstyrre signalene.
 
Sitter i bilen på flyplassen, måtte åpne Switchen og teste! Liker maskina godt, har lastet ned Specter pf Torment og skjermen er peen!!

Så, da kjører eg heim og gråter litt over manglende Zelda men kjøper det på mandag. Will be fiiine!!!

Sleng inn SW-6379-8668-0483
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Oppdatering: Foreløpig er vennekodene eneste måten å få folk på lista si. De andre funksjonene blir å gjøre med mobilappen. Den er såklart ikke klar enda fordi Nintendo. :v
 
NB. Flere som klager over at Dock'n lager riper eller merker på siden/e av skjermen. Er visst best å bruke Tempered Glass skjermbeskytter. Noen padder selve docken med bomull type stoff eller annet som en midlertidig løsning.
Er en lang tråd om det på NeoGaf.

Nice piece of tech dette. Er spesielt å ha et fullblods AAA Zelda i håndholdt format. Ikke verst at det flyter såpass bra på 30 FPS der.
Litt ukomfortabel og glatt å spille på. Syntes det hjalp å smette på noen Joy-Con armour grips.

Tror dere Sony vil kontre Switch med en Vita 2 eller noe helt "nytt"?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Tror den kommer etterhvert.

Ellers blir jeg mer og mer lunken egentlig, er mange som er entusiastiske men er de vanlige early adopters/Nintendo fanboisa så utsetter uansett Switch, men vurderer veldig sterkt Zelda (for det ser sykt bra ut) så fort jeg blir ferdig med Witcher 3 om 10000 timer shit det spillet er omfattende).
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nja. Vet nå ikke det. De fleste som har anmeldt maskinen er jo også ganske positivt overrasket.
Ja. Maskinen har jo sine flaws, selvsagt, men det har jo ps4 og xbone også.
Ikke at jeg har testet maskinen enda.
Så å si alt jeg har lest av anmeldelser av maskinen er at anmelderne sier noe sånt som meget stort potensiale og at hvis maskinen får mange spill så kan det bli som en DS.
En maskin som har potensialet til å bli noe man omtrent ikke kan unngå å ha selvom de fleste spilla er grafikkteknisk underlegne sine konkurrenters maskiner.
 
Det er mange tegn som peker til at maskinen er gitt ut tidligere enn den burde og som vanlig så lønner det seg aldri å være early adopter. Nye maskiner vil alltid være på sitt dårligste både innen pris, spillutvalg og firmware ved release, så da er de naturligvis best egna for folk med råd og ordentlig lyst på hva de byr på.

Jeg er ganske spent på hva vi får se av hardware-revisjoner også. Switch Lite? Switch Pro? Har de mulighet til å tilføye tablet-en mer maskinkraft ved å selge docker med ekstra innmat, slik mange antok at var tilfellet i utgangspunktet? De har ihvertfall massevis av potensielle stier å ta.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har de mulighet til å tilføye tablet-en mer maskinkraft ved å selge docker med ekstra innmat, slik mange antok at var tilfellet i utgangspunktet?
Uten at jeg har noe som helst å gå etter annet enn gjettings, ville jeg ikke blitt overraska hvis docken bare inneholder en HDMI-omformer og en USB-hub. Den er veldig, veldig lett, og jeg gjetter (tm) at oppløsningsboosten på TV kommer av at Switchen ikke lenger blir klokka ned når den får strøm konstant og slipper å drive skjermen.

Men ja, ikke kjøp Switch nå med mindre du dævver av å spille Zelda i lav oppløsning og har såpass kullsviertro på Nintendo at du ikke bare regner med at de innfrir mer enn hva de har lovet og er jævlig gira på å betale for porter av Wii U-spill utover. Spør du meg så er vi i den absurde situasjonen at Nintendo nærmest plikter å porte en del klæssikere fra Wii U over til Switch hvis den blir noe mindre av en katastrofe enn Wii U, rett og slett fordi spilla ikke nådde sitt fulle potensial på forrige konsoll. Jeg er inneforstått med at det er fullt mulig at det bare er meg i hele verden som synes det er greit.

Tror dere Sony vil kontre Switch med en Vita 2 eller noe helt "nytt"?
Med tanke på hvor heidundrande Vita-salget gikk og hva slags støtte den fikk av Sony, tenker jeg at de kontrer Switch ved å telle over profitten fra PS4-salget en gang til og nikke tilfreds.
 
Sist redigert:
Yes, det du sier tror jeg er bekrefta av Digital Foundry. Spørsmålet blir jo da om de KAN beefe opp storskjerm-opplevelsen via ekstra innmat i docken? Vet det finnes laptopper som bruker Thunderbolt 3 for å koble til eksterne skjermkort, men vet ikke om USB-C kan brukes til noe lignende?

I andre nyheter så har Switchen min ankommet postterminalen (som er gåavstand fra der jeg bor) iløpet av helgen og har forventet leveringstid pååååå... tirsdag :sukk: Hvem må man suge i dette landet for å få fortgang i postvesenet?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Joda enig med Agra i at den har masse potensiale, tar meg bare ikke tid og råd til å anskaffe Switch for potensialet sin del, selv om jeg kribler i fingre og tær etter å spille Zelda. Kan gjøre det på WiiU men ser an heller, er så mye bra spill for tiden så kanskje jeg utsetter alt til nærmere jul når Mario kommer ut. Har stor tro på at neste store Mario igjen blir latterlig bra, men før det er det egentlig ikke noe som lokker utenom nevnte Zelda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørsmålet blir jo da om de KAN beefe opp storskjerm-opplevelsen via ekstra innmat i docken? Vet det finnes laptopper som bruker Thunderbolt 3 for å koble til eksterne skjermkort, men vet ikke om USB-C kan brukes til noe lignende?
Basert på hva jeg har lest (som innrømmelsesvis er lite), er Thunderbolt 3 "bare" en utvidet USB-C i utgangspunktet, så da spørs det vel om Nintendo har lagt inn noen utvidelser eller bare kjører standard USB 3.0 eller hva det er. Og det aner jeg ikke.

E: Så en liten sammenligning hos DF i går, og den eneste reelle forskjellen på Zelda til Wii U og Switch er visst litt høyere oppløsning på Switch. Pluss noe forbedret teksturfiltrering. Jeg studerte sammenligningsbildene og klarte ikke å se noen forskjell.