[NX] Nintendo Switch med Howie O

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Om jeg flytter og får en time på tog til/fra jobb, da blir det så jævlig Switch.
 

Lodin

Der Waaaah
Eg kan ikkje fitte og begrape kvifor folk prøver å selge Switch på finn til 4000 kr. Det er ikkje akkurat mangel, er det? Dei har i fleire butikker her i Åsane i alle fall.
Scalpere som regna med at det ville bli en massiv hit? Siden man fortsatt finner dem i en og annen sjappe ser de seg nødt til å selge for vanlig pris.
 

Lodin

Der Waaaah
Se her ja. En kis har lodda inn en egen antenne i venstre joycon fordi han hadde problemer med den og det funker som faen. Ræva konstruert med andre ord.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Fant ut etter litt fikling i menyene i går at switchen defaulter til "Limited RGB" når den står på auto, selv om TV-min fint støtter fult signal. Så hvis man har TV som støtter det kan det være lurt å force det i innstillingene. Veldig merkbar forskjell i Zelda hvertfall.
 
Er veldig lenge siden jeg forhåndsbestilte konsollen og jeg har vært mega engstelig for at GameStop Gulskogen skulle kødde med ordren min.

Etter 12 januar ringte jeg ned dit og ba om å få bestille en Zelda Limited edition. Det var null stress ifølge han jeg snakka med og på null komma niks var det i orden.

Gikk nå litt fort i svingene syntes jeg uten å tenke noe mer over det, så jeg ringte ned for å dobbeltsjekke et par dager etterpå når jeg får til svar at "neighbors du, beklager. De ble revet bort samme dagen". Nytta ikke å krangle seg til det, fant jeg ut, så da fikk det bare bli sånn. På launch åpna de 07:30 og jeg var der klokka 6, fordi redselen for ikke å få konsollen var blitt større etter det med Zeldaen min. Der sto det en hyggelig kar og venta. Han hadde ikke bestilt, og vi sto der og fjasa sammen til dørene åpna og når hun i butikken spør om hvem som er først så sier han duden bare "jeg syns du fortjener å være først du som er så hyggelig". Så når jeg står og venter henter ho fram Limited edition og sier de plutselig hadde to til overs. Det ble en lykkens dag skal jeg si dere. Er overfornøyd med konsollen.
 

demake

Seksuelt godteri
Fast Rmx da, det var 175 anvendte kroner. Ser ut som wipeout, føles som F-zero.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Står som neste på lista. Noe annet som også kan anbefales hvis man er i det rette gjørnet, er Blaster Master Zero. En remake av - jadda - Blaster Master, som det står på eska. Nytt av året er parallax på bakgrunner og en del ny schwung på ymse områder (flere er blitt helt omgjort), det er blitt lovlig mange år siden sist jeg spilte originalen så mye har gått i glemmeboka men det er fortsatt et Metroidvania som faktisk klarer å ha en egenart, mye fordi tittelen ikke er jug. Det er mye blæsting, og da er det heldig at blæsting er fett. Jeg liker at det er sabla tett mellom bossene - flere på hvert område - og at det regelmessig er et oppbrudd mellom plattformings- og topdown-bitene. Nei altså, slett ikke gæærnt hvis du er i retro gjørnet som sagt. Finnes også på 3DS for dere som ikke har orka å bruke spenn på Switch.


Kan jo også si det at det som virkelig har gjort meg gira på Switch i 2017 er den indies-traileren på sjappa. Ikke at hver og ett av spilla var interessante i seg selv, men det virker som om Nintendo endelig har skjønt det; nemlig at de trenger å ha noe de kan utkonkurrere Sony/MS på. Græffiks og sånt er automatisk en tapssak, men hvis Switch får indies omtrent samtidig som PC så er det faktisk ikke så mye å lure på for da kjøper jeg dem der. Hvis Nintendo klarer å støtte nisjetitler som aldri ville klart seg i AAA-sjiktet, samt får dyrka fram en tilsvarende indie-kultur som hos Sony, da tror jeg jaggu det er liv laga.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Her er tidspunktene for Splatoon 2 betaen:

Friday 24th March
19:00 - 19:59 GMT / 20:00 - 20:59 CET

Saturday 25th March
03:00 - 03:59 GMT / 04:00 - 04:59 CET
11:00 - 11:59 GMT / 12:00 - 12:59 CET
19:00 - 19:59 GMT / 20:00 - 20:59 CET

Sunday 26th March
04:00 - 04:59 BST / 05:00 - 05:59 CET
12:00 - 12:59 BST / 13:00 - 13:59 CET

Kan vistnok allerede lastes ned.
 
Fast Rmx er bra saker ja. Det får meg bare til å drømme enda mer om et nytt F Zero. Har enda til gode å teste noe online, men local multiplayer eier nok frem til Mk8 Deluxe.

Har spilt litt SnipperClips som er supersukkersøtt og artig, men jeg kunne tenkt meg litt mer utfordringer i oppgavene. Kanskje det er vanskeligere jo flere vi er, men enn så lenge har jeg å madamen kosa oss.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er forresten det eksterne batteriet mange anbefaler. Ikke akkurat billig, men det utvider tida til rundt ti timer med Zelda, noe som slett ikke er dårlig.
 

Lodin

Der Waaaah
Lol, det er ikke no feil med de venstre joyconsene, det er en "manufacturing variation". Kan sendes inn til reprasjon. Igjen, lol.
There is no design issue with the Joy-Con controllers, and no widespread proactive repair or replacement effort is underway. A manufacturing variation has resulted in wireless interference with a small number of the left Joy-Con. Moving forward this will not be an issue, as the manufacturing variation has been addressed and corrected at the factory level.

We have determined a simple fix can be made to any affected Joy-Con to improve connectivity.

There are other reasons consumers may be experiencing wireless interference. We are asking consumers to contact our customer support team so we can help them determine if a repair is necessary. If it is, consumers can send their controller directly to Nintendo for the adjustment, free of charge, with an anticipated quick return of less than a week. Repair timing may vary by region. For help with any hardware or software questions, please visit http://support.nintendo.com.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå, hvor blir det av sett nummer to med hhv. gul og turkis Joycon? Det hadde eid, og dere veit det.


Dere veit det.

Ellers da, denne måneden kan fort bli dyr hvis man er innstilt på å kjøpe seg litt Switch-greier. Tar sikte på å betale for Mario Kart 8 igjen, pluss at jeg vil ha Puyo Puyo Tetris og Wonder Boy: Dragon's Trap. Da har jeg vel svidd av en tusing.

Ellers? Likte det jeg så på Nintendo Direct, Arms begynte å gi litt mer mening da jeg fikk sett det i aksjon. Splatoon 2 får horde-modus i tillegg, ikke at det var noe å lure på i utgangspunktet men det blir dag 1.
 

Lodin

Der Waaaah
Dagens funne fact får bli at ved utgangen av mars var det solgt 2.74 millioner Switcher. Det er jo relativt bra siden det orginale estimatet var 2 mill. Det som dog er litt lul er at det og ble solgt 2.76 millioner kopier av Zelda (3.84 med WiiU). 20.000 triste folk der altså.
 

demake

Seksuelt godteri
Hode opp om at Mario Kart er ute nå.