Vel, det er en så god salgspitch som noen annen jeg kan tenke meg
Til tross for at jeg aldri har spilt Fire Emblem, så satset jeg på at kampene vil kjennes sånn noenlunde som Advance Wars og hoppet i det
Som forventet er det jo en del mer komplisert som så. Jeg føler enda ikke at jeg har helt kontroll over hvordan jeg utvikler figurene mine, og hvordan jeg styrer dem i den retningen jeg vil. Det er litt frustrerende, men samtidig er det jo deilig at spillet også leder deg litt på veien med elevene sine personal interests og disse skjulte budding talents. Når jeg har lagt inn noen flere timer kan jeg kanskje håpe på å customisere laget mitt enda litt mer.
Jeg er da Ole, professor for det ærverdige huset
og laget mitt består stort sett av mercaneries, fighters og munker. Har spilt i ca. 7 timer i går kveld og i dag tidlig, og nærmer meg nå å utvikle Dimitri og Ingrid til å bli kavaleri og pegasus-klasser. Har vært en streng lærer for Felix, som er klassens sorte Sasuke-får, og fått ham til å trene på sin budding interest reason, noe han har hatet. Han har akkurat nådd det punktet hvor han begynt å bli interessert i det, så det er kult. Nå vil jeg prøve å styre i retning warlock
Har også lagt inn litt krefter på å få Felix og Dimitri til å samarbeide bedre, fordi jeg føler historien legger opp til at de to må bli venner.
Fritiden har jeg så langt brukt på å løpe rundt og rundt på skolen og lete etter eierne av de forskjellige lost items, og så spiser jeg mye mat sammen med studentene for å øke motivasjonen deres. Har også invitert den vakre Petra med på noen middager, selv om hun tilhører et annet hus. Har hørt i en review at man kan begynne å date studenter etterhvert. Jeg tror Durec, eller hva han heter, allerede har hintet til at han er et av de romantiske mulighetene "on the other team". Lurer på om han og Dimitri har noe på gang. Og hva er greia med Ingrid, hvorfor er hun så ordentlig? Og hvorfor er Mercedes så pietistisk?
Så dette spillet er skikkelig oppslukende så langt, og jeg føler ikke engang at jeg egentlig har forstått alle sammenhengene. Er ikke så vant til "tyngre" RPG-er med masse klasser og skill points og weapon mastery og hundrevis av sub-menyer. Men spillet flyter likevel enkelt og greit av sted, det kjennes aldri ut som du blir lesset ned for mye, og du blir alltid ledet i riktig retning om du ikke orker å sette deg inn i et aspekt.
Spiller på normal modus med casual, noe som betyr at alle falne tropper gjenopplives etter kampene. Det finnes også classic mode, som betyr at du kan miste figurer for alltid om de dør. Lurer på hvordan det påvirker historien om det skjer?
Takk for at du fristet meg Kleevah! Nå er vel ambisjonen min om å være flinkere til å lese bøker ødelagt for de neste ukene