[NX] Nintendo Switch med Howie O

Kleevah

Livsfarlig amatør
Her med datoer:


Hadde egentlig håpa på litt mer til lanseringsdagen, men Zelda får duge...
 
Sist redigert:
Altså, jeg skal ha en dag én siden den kjører Zelda med grei fps, men jeg er usikker på om 1-2 Switch er spennende nok til å få bekjente som var fan av Wii til å springe til butikkene. Vi får se. Lineupen er på mange måter appellerende for meg, men samtidig lukter den veldig Dreamcast og Wii U. Gode, rare spill som ikke akkurat treffer bredt. Jeg er også skuffet over at vi ikke så noe til indier og "mindre" spill. Gi oss eksempler på opplevelser som kan holde batteriet i 6 timer, ffs! 2 timer er ikke verdt en dritt hvis den skal fungere som en håndholdt utenfor huset. Og betalt Online skal de jobbe hardt for å overbevise meg om at er verdt det og jeg elsker Nintendo-spill så da har de ett problem.
 
Sist redigert:
Jeg har trua, men det er egentlig utelukkende fordi det er et 3D Mario-spill og de har uten unntak vært knall.
Men det bare... ser veldig weird og lite appellerende ut. Jeg forventer en hel del "...hæ?" når jeg viser det til søstre og slektninger som stort sett har digga Mario før.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Endelig hjemme fra jobb, her er hva jeg tenker.

1. For dyr
2. For dårlig batteri
3. Zelda i mars, Mario til jul. Svakt.
4. Mario Odyssey ser ut som Sonic Adventure
5. Atlus sin feiring av Shin Megami Tensei sitt 25-årsjubileum er å annonsere et spill som kanskje kommer ut i 2019?
6. takk for meeeeg
 
D

Deleted member 91

Gjest
Endelig hjemme fra jobb, her er hva jeg tenker.

1. For dyr
2. For dårlig batteri
3. Zelda i mars, Mario til jul. Svakt.
4. Mario Odyssey ser ut som Sonic Adventure
5. Atlus sin feiring av Shin Megami Tensei sitt 25-årsjubileum er å annonsere et spill som kanskje kommer ut i 2019?
6. takk for meeeeg
7. De små kontrollene ser sykt kjipe ut
8. Betale månedtlig for Nintendos søppelhaug av en onlinetjeneste? Er dette en vits? Hva slags battered wife-mentalitet er det egentlig folk har på g her?
9. Ingen baklengskompatabilitet, aka det eneste som kanskje kunne fått meg til å underholde tanken om å coppe
10. Akkurat det Zelda mangla, crafting og open world!!
11. Waggle er tilbake, henda opp alle som har savna det

No More Heroes og Mario tror jeg begge kan bli stilige, Zelda er sikkert OK, men omtrent alt annet så ganske jævla dølt ut imo
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Ser på streamen til GB-East, og skussmålet de gir de små kontrollene er ikke bra. Elendig ergonomi, ekle knapper, og ulik layout på de to kontrollene. De er også mindre enn en original SNES-kontroll. Bra de bare koster $79.99 for en to-pakk...

Når det er sagt, så kommer man trolig til å bruke majoriteten av tiden med de koblet sammen med gripen, slik at det blir en mer ordinær spake.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå er jeg så heldig at jeg kan gi faen i om den så hadde kosta 5K bare fordi det er en ny Nintendo-maskin og den skal jeg ha uansett, men når responsen på at det i praksis følger to kontrollere med i pakka er "lol dritdyrt når jeg skal kjøpe meg to til da" er jeg neimen ikke sikker på at det er Nintendo det er noe gæærnt med. Beviser vel bare at hvis man er ute etter følelsen ved å lansere en ny konsoll men ikke har råd, kan man bare spikre fast pungen sin til en jerv.

Nei, greia er vel uansett at dette var pressekonferansen bare for vårs gamere, eller hur? Pressekonferansen for det egentlige markedet finnes ikke, for det egentlige markedet bare laster ned apper på telefonene sine og får automatisk beskjed om at det er dritkult å kjøpe seg en Switch for den fungerer sammen med appene dine og gir deg en enda fetere opplevelse. Det er min tanke, iallfall. Framtida blir nok små, enkle opplevelser som 1 2 Switch, ting som er artig for folk flesk og koster lite. Det finnes fortsatt ingen garantier for at spillutvalget for folk som foretrekker svære, dyre spillopplevelser blir noe annerledes enn på Wii U; snarere er det vel innmari usannsynlig hvis det blir forskjellig. MS og Sony sitter med gammal teknologi som enten akkurat er oppdatert eller snart skal oppdateres med litt mindre gammal teknologi, sånn at du i beste fall får samme opplevelse som på en tre år gammal PC; Nintendo er en av ekstremt få utviklere i hele den vide verden som byr på noe som kan transcendere det utgangspunktet, og jeg tror vel ikke de har bestemt seg for å bruke kortere tid på AAA-titlene sine framover.

Ellers: Kontrollerne ser ganske krise ut uten rail-padding, men helt OK ut med; mistenker at de må prøves for å gjøre seg opp en mening. Man venner seg jo til det utroligste, eksempelvis tar det bare to små uker med en DualShock 4 før du ikke irriterer deg hele tida over hvor tilbakestående designet den er.

Det som er mest irriterings for min del, er at lagringsplassen på enheten er 32 faens gigabyte aka. ikke en jævla dritt. Jeg tar for gitt at det er gjort sånn med tanke på at den skal være bærbar og at det bare er å utvide med SD-kort, men det begrenser fortsatt muligheten for å laste ned store spill. Igjen, det er sikkert bare å plugge inn en ekstern-HD, men den blir jo litt vrien å ta med på tur. Det korte og enkle svaret er vel at Switch-spill per def har en maksgrense på størrelse som vil være mange ganger lavere enn på konkurrerende konsoller, og enda lavere enn det igjen hvis du har tenkt å laste ned. Det er jævla surt, for da er en viktig del av onlinesjappa til Switch ruinert allerede før maskinen er i salg.

Men! Men. La oss tenke oss litt hvordan Switch-hverdagen blir, når buttnerdsa har blitt akterutseilt og de gemene hoper har plukka opp maskina i bøtter og lass, og damebladene ramler over seg for å være først ute med hvor jævla hot du er hvis du har med deg en Switch på winecoolerfylla og hvor ute du er hvis ikke, hvordan blir det da? Hva slags apper kan vi vente oss? Jeg har virkelig ikke peiling, og jeg får vel si at jeg ikke er superinteressert heller, men håpet er jo at det blir en fad på linje med Wii eller DS sånn at Nintendo fortsatt er liv laga.
 
6000 kronasjoner, hva faen er dette? 2006? Har virkelig lyst å kose meg med zelda og mario i mellom bleieskift, skrik og skrål, men så mye penger er det lite trolig madammen lar meg bruke på noe slikt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det norsk pris? Jaiks. Trodde jeg tok i da jeg skrev 5K. Jaja, som sagt gir jeg faen.
 
På gamestop ligger den ute på 3 999,-. Muligens bare en midlertidig pris, da prokontrolleren ligger på 9 999,-.

Vil tippe den ender på 2 999,- de fleste steder i Norge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kikka litt rundt nå, og Netonnet og CDON opererer med 4990 som forhåndsbestillingspris med forbehold om at det er en beregning som vil endres når faktisk pris annonseres. Har mer trua på 3500 eller der omkring selv.
 
Min pris kom fra Komplett, tenkte kanskje at prisen var satt allerede, men da er det jo enda håp.
 
Ta det med ro folkens. Det er kun en placeholder pris. Faktisk pris i Norge vil jeg tippe blir 3200 kr.
Det var faktisk en britisk nettside som hadde forhåndskjøp på 2000kr før prisen ble annonsert, og de har bestemt seg for å beholde prisen til de som bestilte :O
 

demake

Seksuelt godteri
Så Super Mario Oddesey traileren igjen. Tja. Det var kanskje ikke som jeg først syntes likevel. Altså, hvor ofte blir man skuffa over et Mario-spill liksom? Blir sikkert å eie.

Nå må jeg bare smøre Jarle så jeg kan kjøpe Switch på release.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Noen må legge ut for meg, la meg betale tilbake i små avdrag og hjelpe meg å finne en troverdig unnskylding overfor kona om hvordan en ny konsoll har havna i hus når jeg har såpass dårlig råd
 
Assa...Konsollen kommer ikke til å koste 5 000 i Norge, det er galskap. Uansett er jo dingsen regionsfri. Bare å importere, lett som en plett. Når det gjelder spillutvalg så er det vel litt tynt til å begynne med, men det ser jo ut som Zelda har minst 100 timer i seg og det er vel det jeg har tid til i 2017 (neida...blir vel litt til). Greia er at Nintendo er helt fantastiske på å skape unike opplevelser og spill som typisk perfeksjonerer "lett å lære, vanskelig å mestre" følelsen. Jeg lasta ned Super Mario 3d World over nyttår og har basically vært klistra til Wii U'en siden. Faen så bra utfordring det blir etterhvert også. Når det gjelder hardware så kunne jo alle ønske at maskinen var kraftigere en en Xbox Scorpio, men det er også totalt urealistisk. Det ser dog ut som om maskinen er kraftig nok til litt nedskalerte tredjepartsspill og muligens ting som Overwatch. Det er for min del helt greit. Jeg vil ha originale opplevelser på denne konsollen. De som mener at Nintendo lefler med utdatert teknologi aner ikke hva de prater om. Her er en håndholdt maskin med den mest avanserte rumblefeedbacken denne gereasjonen, tipunkts multitouch skjerm (720 p ja...men alle forhåndsomtaler skryter av skjermen), forventet batterilevetid og gyros. For meg så blir PS4 og Xbox One gammeldags i forhold. Når det er sagt så kan det nevnes at det tok to år før jeg en gang hevet øyenbrynet for et spill på respektive konsoller, det meste som ut som ting jeg kunne spille i 2011 med litt bedre teksturer.