[NX] Nintendo Switch med Howie O

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Kjære dagbok, på tide å skrive litt om hvordan dagene ruller av gårde.

I går deltok jeg i en fisketurnering, som jeg vant! Det var skikkelig fint.

fire_emblem_three_houses_fishing_screenshot.jpg


På vei tilbake fra fiskingen ble jeg bedt om å levere et brev til Alois fra en hemmelig beundring. Som takk fikk jeg en veldig fin plante. Litt senere så inviterte jeg to venner til å spise i kantina med meg. Det var veldig hyggelig.

fire_emblem_three_houses_romance_guide_others.jpg_618x0_.jpg


Han Ashe er en skikkelig morroklump altså. Med magen full bar det ned til drivhuset for å høste inn litt tomater. De var blitt veldig store og fine. På veien ble jeg også spurt om jeg kunne rengjøre litt i klosteret. Med så mye energi etter et rikholdig måltid var selvfølgelig det bare gøy. Etter rengjøringen hadde jeg jo også tid til litt korøvelse med gutta!

ca32e62c54152350afc0d1728538f6cb.jpg


Til slutt ble det litt te med Petra. Som du vet, har jeg jo et ganske godt øye til henne. Hun har faktisk skiftet til huset mitt nå, og vi jobber med å få henne utdannet til en as-- ass--- assassin, tror jeg det heter. Nei, tullebukk, det er ikke en type tørket frukt, men en slags leiesoldat fra Persia. Petra er veldig opptatt av det der.

fire-emblem-three-houses-46.jpg


Andre koselige ting som skjedde var at jeg dro til byen med Ashe, fikk tatt meg en god prat med Sylvain om dameproblemene hans, fikk Bernadette til å forlate rommet sitt og at jeg fikk møte faren til Anette.

Det var en super-duper-fin dag i Animal Crossing: Three Houses :)

(PS: orket ikke styre med SD-kortet mitt så jeg brukte bare noen stock photos for å gjøre spillet litt mer appettitelig. Beste spillet!
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Jeg har spilt litt Stjernelignende Kjetting i de siste dagene. Starta litt tamt, men nå begynner diverse oppgraderingsmuligheter å åpne seg, og med ett blei det mye gøyere gitt. Elsker kampsystemet, som på overflaten er enkelt, men åpner opp for jævla kule moves hvis du følger litt med på hva som skjer rundt deg. Liker også godt at det ikke bare er hakk og sløy, men også litt meningsløs tusling på politistasjonen og litt detektiv sisyfusarbeid som må gjøres. Grafikken er fargerik og pen, og storyen er skikkelig corny animu, men jeg overlever det. En del lett pusleløsning á la Zelda er det rundt omkring også.

Akkurat ferdig med kapittel 3, og jeg gleder meg til å sette i gang med å oppgradere greier til neste kapittel. Her skal det drepes!

Anbefales? Ja, trur D (i alle fall foreløpig)
 

demake

Seksuelt godteri
Gode gud. Jeg binga det spillet så jævlig. Holdt det superkvalitet hele veien ut? Ja, det syntes jeg faktisk. Anbefales virkelig!
 

Lodin

Der Waaaah
Var Direct klokka tolv i natt og for en Direct. Kotaku har sammendrag , men det jeg brydde meg mest om var at Deadly faens Premonition 2 er en ting Nintendo har betalt Swery for å mekke. De har allerede slengt ut orginalen i sjappa.
SNES er en ting som kommer i morra til oss som har onlinen. Her er spilla:


Terry Booger kommer til Smash og ingens hjerter gleder seg. Gi oss folka fra Metal Slug, feiginger!
Største overaskelsen bortsett fra DP2 er nok at Jedi Knight 2 blir porta. Aner ikke hvorfor, men det blir å eie. Blir og å eie at DOOM 64 kommer, men det var allerede lekka.
Jo også ser Animal Crossing fint ut. Endelig kan man ta hevn mot Tom Nook ved å selge weed til nevøen hans.


Med andre ord, Nintendo vinner igjen!
 
Sikkert old news for mange, men skaffer du Twitch Prime får du 3 mnd gratis Switch Online. Og abonnerer du 1 mnd ekstra får du 12 mnd Switch Online-medlemskap inkludert. God deal!
 
Jeezus, kva er greia med at det er dyrere å kjøpe Link's Awakening på esjappa enn fysisk? Makes no frikkin sense. Greit nok, med gullpenger får man ca ein femtilapp i rabatt på neste kjøp, men eg kjøper det fortsatt heller fysisk på Power.
 

Lodin

Der Waaaah
Var Direct klokka tolv i natt og for en Direct. Kotaku har sammendrag , men det jeg brydde meg mest om var at Deadly faens Premonition 2 er en ting Nintendo har betalt Swery for å mekke. De har allerede slengt ut orginalen i sjappa.
SNES er en ting som kommer i morra til oss som har onlinen. Her er spilla:


Terry Booger kommer til Smash og ingens hjerter gleder seg. Gi oss folka fra Metal Slug, feiginger!
Største overaskelsen bortsett fra DP2 er nok at Jedi Knight 2 blir porta. Aner ikke hvorfor, men det blir å eie. Blir og å eie at DOOM 64 kommer, men det var allerede lekka.
Jo også ser Animal Crossing fint ut. Endelig kan man ta hevn mot Tom Nook ved å selge weed til nevøen hans.


Med andre ord, Nintendo vinner igjen!
 

Lodin

Der Waaaah
Som Morbo var innpå håper jeg virkelig at dette betyr én enkel platform som kan få maks fokus fra alle software-teamsa. Virker veldig som den klare konsoll/håndholdt splitten (kanskje blandet med alt for konservativ ekspansjon etter suksessen med Wii) har ført til mye tørke ettersom ressursene blir flytta mye fram og tilbake mellom prosjekter. Dette har kanskje vært enda mer synlig siden de heller ikke har kunnet lene seg noe særlig på tredjeparter til å supplere utgivelser i tørkeperioder.

Så med alle teams på samme plattform kommer det forhåpentligvis en mye jevnere strøm med kvalitetesutgivelser året rundt, I steden for sporadiske rykk og napp mellom WiiU og 3DS.
aw yisss
de unga får hegnge med oss og vi er klare!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeezus, kva er greia med at det er dyrere å kjøpe Link's Awakening på esjappa enn fysisk? Makes no frikkin sense. Greit nok, med gullpenger får man ca ein femtilapp i rabatt på neste kjøp, men eg kjøper det fortsatt heller fysisk på Power.
Eg trur at noko av grunnen her har med å gjere at Nintendo er glade i pengar.

Sjølv kjøpte eg sånn kupong der du får to spel for rett under ein tusing. Ikkje billig det heller, men då vart det både Daemon X Machina og Link's Awakening på far.
 
Så weird. Super Crate Box er ute på Switch, for meg var det insta-kjøp siden eg har spelt PC-versjonen i hjel, men kvifor i all verda er det kun mulig å styre karakteren med analog stikke? Det er kun ein hastighet på bevegelsene, og kun høyre/venstre som gjelder. Whyy???
 

Lodin

Der Waaaah
Ny firmware ute og for en gangs skyld er det litt nyttige greier.
Først av alt kan man nå remappe knapper til forskjellige profiler. Det betyr bla. at man endelig kan spille NES-spill med Y og B slik gud alltid har ment det skal gjøres.
Man kan nå også flytte spill fra internminnett til SD-kort og omvendt. Veldig praktisk med f.eks Link's Awakening som kjører bedre fra internminnet.
Jo også har dem slengt med brukerikoner fra Dyrekryssinga. Skifta til han emoøgla med oppheng i buggz.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Her er en "morsom" Reddit-post om du liker å irritere deg over hvor grenseløst ræva Nintendo er til å lage spillmaskiner. Min favorittbit:

- Here is a weird one, for some reason, when running Android on the Switch, suddenly, the Wifi works 3x the distance and has like 5x the bandwidth. Why? Because Nintendo gimped the Wifi on Horizon OS for no reason? The Switch's notorious terrible wifi is literally just a software issue that could be patched.
Ellers, sliter fortsatt med slarkete joyconstikke. Noen som har bestilt deler fra eBay og bytta selv? Enkelt? Mye hassle? Hvordan er evt kvaliteten?
 

Lodin

Der Waaaah
Eneste jeg har hørt er at det er no forbanna herk å skru sammen dritten igjen. Sliter forøvrig med drift på venstre joycon sjæl etter Animal Crossing, men i det siste har jeg stort sett bare brukt protrolleren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For noen (mange) år siden lagde jeg en kollasj av hele kartet til Link's Awakening DX, og plutselig bestemte jeg meg for å sjekke om det fantes noen fine verdenskart av den nye utgaven til Switch. Det gjør det. Så dermed...

linksawakeningswitch.png