Nintendo Wii Virtual Console

Lodin

Der Waaaah
#21
Nok en uke med bare et spill og ikke er det særlig spennende heller. <_<
I Adventures of Lolo 2 blir nok en gang dama til den blå kuledingsen kidnappa og han må igjen ut å løse en mass labyrinter. Gjør om fiender til egg, dytt dem uti vannet, les magiske bøker, bann å skrik over at du ikke kommer lenger enn til brett fem, drit i dette her og kjøp heller Zackuuu.

Forøvrig har jeg nylig kjøpt meg en ku i Harvest Moon. Den heter Hvip og er ikke gammel nok til å produsere melk så den står bare på låven og spiser dyrt gress.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Foruten at Adventures of Lolo 2 er sluppet og ingen vil ha det kan Evil Avatar melde om at Phantasy Star 2 og Street Gangs er klarert til snarlig slipp. Hvorfor fortjener det en dobbelpost? Jo fordi Street Gangs er det europeiske navnet på River City Ransom! :sikle:
BARF
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Seinest i går kveld satt jeg og tenkte "Hvor kult hadde det ikke vært om de slapp Street Gangs på Virtual Console?". Det er helt tydelig at Nintendo leser tankene mine og legger opp utgivelseslista etter dem.

Når jeg har tenkt på Adventures of Lolo 2 aner jeg dog ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Ærlig talt. Nok en gang bare et spill denne uken og det er Lords of Thunder til TG16. Det er så lite kjent at selv ikke Wikipedia har noe annen informasjon om det annet enn at Johnny Turbo en gang reklamerte for det. Ikke uventet er det en SHUMP og nok en gang skal man som galaksens eneste håp stoppe en eller annen tulling. Er virkelig dette det beste de klarer?
er ihvertfall et klipp fra den mye verre Turbo Duo versjonen. Musikken rawker i det minste.

Sånn ellers ryktes det at reklamekanalen Everybody Wii skal dukke opp i statene neste måned og da får sikkert vi den og. Kanskje vi får DS demoer sånn som japsene og?
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Denne uken er i Mega Drivens tegn gitt. Ett dillete JRPG og en wannabe Mortal Kombat for alle penga!

Phantasy Star II var faktisk et av mine første rollespill fra gloriøse Nippon. Syntes ikke noe særlig om det, men det er vistnok en klassiker og veldig solid. Gå omkring på digre kart, random battle masse stygge monstre turnbased og si ... en haug med ganger. Husker jeg rett foregår historien over flere generasjoner så man spiller etterhvert etterkommerne til folka man starter med og det er jo stilig.

Eternal Champions ligner veldig på Mortal Kombat som sagt med fataliteter og det hele. Denne gangen er det en haug med gærninger som har dødd på forskjellige tragiske vis og de har fått sjangsen til å ta hevn. Bank opp alle de andre svina og den evige sjampinjongen og du vil få muligheten til å rette opp alle feila fra i går.
Evt. kan du klikke å se på alle de sinnsyke måtene man kan myrde folk på i den sikkert mye bedre Sega CD utgaven.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Er det i Phantasy Star II man til slutt må bekjempe den onde sistebossen "Dark Phallus"?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#29
I den japanske versjonen. Den oversatte versjonen brukte Dark Force eller Dark Falz. :(
 

Kilik

Lokal moderator
#30
VC med Commodore 64-kanal!

SITAT
Available for 500 Wii Points (GBP 3.50/ EUR 5) a pop, all-time C64 favourites including Uridium and International Karate have been confirmed so far, with "regular updates" bolstering the line-up thereafter. Currently, the platform has only been confirmed for Europe - the legion of US C64 fans must wait patiently for now.[/b]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
500 Wii Points er jo faenmeg ran, men de er vel fullt klar over at folk kommer til å kjøpe uansett. Som meg. Hadde aldri C64, så jeg har litt å ta igjen. :(
 
#32
SITAT(Lodin @ 15.02.08, 00.53) 102993
Phantasy Star II var faktisk et av mine første rollespill fra gloriøse Nippon. Syntes ikke noe særlig om det, men det er vistnok en klassiker og veldig solid. Gå omkring på digre kart, random battle masse stygge monstre turnbased og si ... en haug med ganger. Husker jeg rett foregår historien over flere generasjoner så man spiller etterhvert etterkommerne til folka man starter med og det er jo stilig.
[/b]
Det er i treern, og den er søppel. D:
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Ja du hadde rett der gitt.

Denne uken får jeg ikke opp sjappa, men jeg vil tippe det er fordi alle har gått bananas etter Street Gangs, bedre kjent som River City Ransom. Dette er den definitive beat em upen til NES og det er ikke lov å gå glipp av den. Deng gjengmedlemmer så de sier BARF, Lær deg nye moves og bli sterkere i byene, Beundre den nakne ræva de i dusjen. Finnes det noe dette spillet ikke kan by på?

Sånn ellers fikk vi og Adventure Island, dette også i NES utgave. Løp sidelengs med en liten tjukking og håp du ikke sulter ihjæl eller tryner i en stein. Meh!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Forberedte meg på Street Gangs til Virtual Console ved å spille gjennom det på emulator nå nylig. Det er fortsatt konge. Kjøp det, alle mann. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Jeh, lasta det ned i dag og det er fortsatt good shit. Som vanlig var det første movet jeg kjøpte Acro Circus. B)
Den beste beskrivelsen jeg har sett av det er vel God Hand med skoleungdommer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Jeg pleier alltid å kjøpe Dragon Feet eller hva det heter. Slår ikke det å sparke goons fem ganger i ett hopp. :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#37
Hver gang Lodin sammenligner noe med God Hand, får jeg mindre lyst til å spille det. :(

Heldigvis kjenner jeg allerede til River City Ransom. Det eier. Husk å få med deg et gratis smil!
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Hvis noen av dere lurer på hvorfor maskina lyser så var det en ny firmware oppdatering. Folk har spekulert i om den sperrer for å haxxore maskina med Twilight Princess, men det eneste den faktisk gjør er å la Wiien si ifra om at det er en oppdatering på et spill når du døtter det i maskina. Dette er praktisk for de som har chippa Wii siden det har en tendens å bricke faenskapen hvis man legger inn en oppdatering fra gal sone. Var uansett ikke noen spennede ny ting.
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Da var det fredag og vi har en ny oppdatering på gang.
Psychosis til TG16 er nok en SHUMP, men historien virker i det minste orginal. Et stygt monster har tatt over hjernen din så nå er det din egen jobb å skape et lite mentalt romskip og fly omkring der inne og pewpewe alt som beveger seg. Nå kan det vel ikke være så mange flere sånne igjen til TG16?

Super Turrican til SNES har jeg aldri testa, men det er vistnok en klassiker. Sidescroll og skyt monstere til kuene kommer hjem. Armen fra Bionic Commando har man vistnok også.

Forhåpentligvis får vi Kirby 64 neste uke da siden amerikanerne allerede har det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#40
SITAT(Lodin @ 29.02.08, 00.23) 104907
Psychosis til TG16 er nok en SHUMP, men historien virker i det minste orginal. Et stygt monster har tatt over hjernen din så nå er det din egen jobb å skape et lite mentalt romskip og fly omkring der inne og pewpewe alt som beveger seg. Nå kan det vel ikke være så mange flere sånne igjen til TG16?
[/b]
Så vidt meg bekjent er SHMUPS den eneste grunnen til at folk i dag betaler blodpris for å skaffe seg en PC Engine/TG16. Den eneste konsollen fra den tiden som hadde arcade-porter som var like bra som originalen.
Også Rondo of Blood da, men det kan vi vel se langt etter nå som det er utgitt i opphoret versjon til PSP?

SHMUPS til PC Engine/TG16. Denne listen inneholder ikke de CD-baserte spillene, men de kommer vel neppe ut til VC. (eller hvem vet. Fjerner man videofilene er vel de spillene neppe større en de vanlige)

Du har med andre ord mye å se frem til :p



+++ Hmm, er ikke Lords of Thunder utgitt til VC? Det er jo et oprinnelig et CD-spill, så her er det bare å se frem til ca. 100 skyteglade spill.