Nintendo Wii Virtual Console

Lodin

Der Waaaah
#61
Phantasy Star III: Generations of Doom er et JRPG til Mega Drive fra 1991. Var vel dette jeg hadde i denne serien og det sementerte mitt hat mot random battles og sjangerens form for turbaserte slåssing. Bleh!

Forøvrig har Nintendo begynt å selge denne via den kjipe postordreklubben sin i Japan. Den er kjip fordi vi ikke har tilgang til den. :dry:
 
#62
kommer PS3 ut idag?

Fet Snes kontroller men det begynner å bli mye stæsh nå.... Klarer meg fint med classic controller jeg ass.....
 

oma

Village Drunk
#64
Bare sånn bitteliten fact add, super turrican er utviklet av de samme som utviklet LAIR til ps3 nå nylig, eller hvertfall samme utviklingsselskap
 

Lodin

Der Waaaah
#65
Ikke at det er veldig spennende, men Interplay har nå kravlet frem fra hulen sin og avslørt at de vil bringe spill til VC. I første rekke er Clayfighter og Earthworm Jim rett rundt hjørnet.
Det som heller ikke ville forundre meg om var rett rundt hjørnet er et søksmål fra Shiny siden det var de som laga det og jeg er 90% sikker på at det er de som sitter på rettighetene. Ikke første gang Interplay prøver å gi ut spill de ikke eier.
GROOVEY
 

Lodin

Der Waaaah
#66
Ganske bra uke med andre ord. Her er detaljene:



Double Dragon (NES) Jimmy og Bimmy Lee må ut å redde dama til en av dem, sikkert Jimmy. Det gjør man ved å traske gatelangs og denge løs på alt som beveger seg til stilig musikk. Et av de første og bedre spilla i slå dem opp sjangeren og en klassiker etter River City Ransom som tross alt er hakket bedre. Har og en av de beste bad guysene noensinne, Abobo som man ser på bildet over.



World Games (C64) Etter knaksuksessene Summer og Winter Games fant Epyx ut at vi trengte enda et slags OL. Derfor dro de verden rundt og fant idretter som Sumobryting, tønnehopping på skøyter og klippestuping og lagde spill av det. Samma opplegget som sist og de grenene man faktisk skjønner kontrollen på er artige. De klassiske C64 utgavene av diverse lands nasjonalsanger er som vanlig også med og stilige som fy.



The Last Ninja (C64) Her er noe for Barco ihvertfall. Du er en ninja som skal ta deg gjennom halve Japan for å drepe en ond shogun eller noe. Med deg har du sverd, bo, shuriken og annet dritt ninjaer ofte har. Desverre har du og fantastisk ræva kontroll siden C64en bare har en knapp og du gjør ørtenhundre ting med den. Særlig biten hvor man skal hoppe på steiner i en elv er grusom. Kun for ekstreme nostalgikere.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#67
SNES-Wii kontrollen går for ca. 250 kroner på eBay. Hvis T-Wireless greia jeg bestilte viser seg å være kjip så kjøper jeg en, ihvertfall.
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Største nyhet denne uken er ikke nødvendigvis spilla, men at noen av dem har høyere pris enn vanlig. to av dem er riktignok japanske så det kan forklares litt, men Columns III er da vitterlig et helt vanlig spill. Går for 900 poeng, men hvem bryr seg? :dry:



Gradius II Gofer No Yabou (TG16) Japansk SHUMP i beste klasse sikkert. Her er det forøvrig advarsler om japansk tekst så jeg vil tippe det aldri dukka opp i vesten. Ihvertfall ikke i denne formen. Vet Lifeforce Salamandra ble kalt Gradius II i Europa. Det er jo litt stilig for de som liker serien. Ihvertfall skal man nok en gang hoppe i cockpiten til VIC VIPER og skyte slemme romvesener. Denne gangen heter det forøvrig Gofer og jeg tar det forgitt at vi snakker om en diger jordrotte.



Final Soldier (TG16) Ukens SHUMP nummer to og nummer 50316 til TG16. Også dette har aldri satt sine ben utenfor Japan før, men er ikke så fryktelig dyrt. Denna gangen scroller skjermen oppover og man er vistnok en vitenskapsmann som har bygd sitt eget skip og nå skal ut å skyte intergalaktiske murmeldyr.



Columns III: Revenge of Columns (SMD) De fæle juvelene er tilbake og denne gangen tydligvis ute etter hevn. For hva da kan man ikke si for sikkert, men at de skal lines opp og knuses er det liten tvil om. Samme greia som sist med enda fler moduser. Hvorfor de har satt opp prisen til 900 poeng vet bare fåglane.

EDIT: Sånn ellers er Earthbound blitt rata for release i statene. Den kommer nok vi til å måtte se langt etter. :dry:

 

Lodin

Der Waaaah
#70
Dette fortjener jaggu snute meg en dobbelpost gitt. Grunnen til at vi fikk noen japanske spill denne uka er fordi Ninty holder en slags Japanfestival her i Europa i mai. Vi får snart unikummer som Star Parodier og Puyo Puyo 2 som sikkert er fint for noen. Det som derimot er helt fantastisk er at også det første Cho Aniki til TG16 vil dukke opp! :q1:

 

Lodin

Der Waaaah
#71
Hanabi festivalen fortsetter og denne uka er det mye snacks på bordet. La oss ikke utsette det mer.



Cho Aniki (TG16) Det er den vanlige historien. Den onde keiser Bill av Bo galaksen har erklært krig mot resten av universet siden de ikke har nok muskler. Bokstavlig talt. Han vil omdanne hele universet i sitt eget bilde av svette muskelmenn i minimale tangaer. De eneste som kan stanse ham er Idaten og Benten og håndtlangerne deres Samson og Adon. Benten er forøvrig ei ekkel dame så hu må man ligge unna.
Spillet er i praksis en ytterst vanlig SHUMP, men det som skiller det fra andre er at hver tredje fiende er ytterst homofil og prøver å voldta deg. Åssen dette har fått oket av Nintendo vet bare fåglane, men her er det ihvertfall. Kan forøvrig nevnes at musikken er fantastisk.



Puyo Puyo 2 (SMD) Typisk Tetris-klone hvor man skal utfordre rare små dyr i å flikke små geleklumper omkring så de rette fargene går sammen. Gitt ut i vesten som Puyo Pop, Dr. Robotnik's Mean Bean Machine og Kirby's Avalanche på respektive platformer så det kan godt hende du har spilt det. Også dette japansk og overprisa så her kan man vente.

Break In (TG16) Biljard. Hva slags biljard? Det vet ikke Internet og jeg gidder ikke skru på Wiien igjen for å sjekke. Er det egentlig noen som bryr seg? Gå heller på fylla først og ta et slag med Packie på en nyere konsoll.



Metal Slug (NG) Rakettfluktstolene mange hadde håpa på når Wiien launcha er faktisk her, men litt vel sent. Man får allerede en samling av MS1 til 6 på disk til en ytterst rimlig penge så skal man kjøre liten tanks og sprenge alt til helvete bør man gå dit.
Forøvrig det beste sidescrollende skytespillet ala Contra noensinne. Dette tror jeg er et faktum som for lengst er bevist.
 
#72
Lastet ned Metal Slug i går, og det var jammen meg gode greier. Likte det langt bedre enn Contra. Spillte gjennom det på easy, og skal kjøre gjennom på normal i dag i allefall. Vel verdt pengene. Fikk litt lyst på Cho Aniki, og :p
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Og det gjorde ikke Nintendo heller!
Vitterlig, vi må vente til neste uke når de nye dingsene som Mitt liv som en jøde og Doktor myrsnile dukker opp. Jævla Nintendo ass! :dumbells:
 

Lodin

Der Waaaah
#75
Nuh var det nye gamle spill på tapeten. Faktisk fire stykker. Tre av dem er som vanlig fra Japan siden det enda er mai.


Star Parodier (TG16) SHUMP parodi som parodierer Parodius. Så lite spennende at det ikke har en wiki engang. Uansett blir jeg ikke overasket om man flyr oppover og skyter ting man vanligvis ikke skyter i sånne spill, men det har nok desverre få halvnakne muskelmenn.


Gley Lancer (SMD) Enda en shump fra Japan og ja, det skal egentlig være Grey Lancer. Når du tilogmed greier å få en all your base i tittelen vet du at det er episke saker på gang. Uansett er man sønnen til en eller annen gomp som drar ut i universet for å drepe romvesener, men dør. Da må man ta hevn ved å stæle prototypeskipet Gleylancer og fise ut i universet.

Digital Champ Battle Boxing (TG16) Her er det heller ikke så mye informasjon, ikke no bilde på nettet engang, men det var da litt i selve sjappa. Et virus har brutt seg inn i verdens supercomputer og eneste måten å stoppe det... er såklart å hacke seg inn i et boksespill og vinne det slik at man kommer seg inn i hovedsystemet og får slettet viruset. Det er førstepersonsvinkel som så ofte i denne sjangeren. Vil tippe det ikke når Super Punch Out opp til støvlene. Gief det istedet Nintendo!


Paradroid (C64) Vistnok en klassiker til Commodoren, men jeg har aldri testa det. Man skal styre en robot omkring på et romskip og utslette andre roboter og det hele er sett ovenfra. Virka overkomplisert utifra wikien, men hva vet vel jeg?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#76
Når kommer det bra spill a?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#79
Hallo, Gauntlet, hva mer trenger man? Og X360-versjonene har jo scoreboards og gjerne online mp og masse annet småsnacks, i motsetning til de kjipe porte-jobbene på Virtual Console. Ikke at jeg bryr meg, jeg skulle bare trolle uansett.