Nintendo Wii Virtual Console

Lodin

Der Waaaah
#83
Gnirrgnurr, det er fredag.


Samurai Shodown (NG) Dette er vel regna som en av de beste 2D fighterne noensinne. Samuraier fra hele verden møtes til en turnering og kapper hverandre i fillebiter. Ok, ikke så voldelig, men det er en av klassikerne til Neo Geo.


Burning Fight (NG) Duke og Billy er to pilitifolk som skal rydde opp i New York. Det gjør de ved å kle seg harry og banke livskiten ut av alt på to bein som befinner seg i gatene. Rimlig middelmådig kopi av Final Fight uten wrestlende borgermestere.


Pokémon Puzzle League (N64) Mine Pokeymans, la meg pusle med dem for deg. Dette er i praksis Tetris Attack, men brettet er formet som et rør så det har ikke kanter. Gjør det ikke så veldig forskjellig, men så var det ikke flust med puzzlere på 64en heller. Et av få spill hvor Team Rocket fra animuen er med som bosser og sånt er jo viktig.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Bah! Samurai Shodown 1 er ikke så fantastisk, håper det ikke blir for lenge til Shodown 2 kommer ut, det er digg.

Eller Last Blade. :eek:
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Forrige uke var det ingenting på retrofronten, men det veier de opp med ved å pælme ut fem spill i denne oppdateringen. Mykje lys, varme og variasjon.


Alex Kidd in Miracle World (MS) Hadde du Master System (og må gudene tilgi dine foreldre da) hadde du sansynligvis dette spillet siden det var bygd inn i de fleste utgavene av maskina. Kidden Alex skal skal ut å finne broren sin Egle. Til hjelp har han middelmådige platforegenskaper og mæde skillz i stein, saks og papir. Sistnevnte brukes for å vinne et minigame som har fulgt de fleste spilla i serien. Løp og hopp deg bortover fargerike baner og kjenn depresjonen over at du ikke fikk NES til jul eller bursdag all over again. =D


Fatal Fury 2 (NG) Der TG16 på VC er blitt kjent for å stort sett bare ha SHUMPER tror jeg Neo Geoen vil lede samme skjebne og bli regnet for å bare ha fightere. Dette er da en av de mer kjente og den tidligere hovedserien til SNK. Folk som Joe Higashi og Terry Bogard skal nok en gang denge hverandre i 2D, denne gangen på ny maskinvare så alt ser litt bedre ut en sist. Ellers er det meste likt. Ikke like bra som Street Fighter 2, men dugandes nok.
Serien gikk vel over til å bli hetende King of Fighters når SNK bestemte seg for å døtte inn folk fra Samurai Shodown og andre spill?


Nebulus (C64) Alt jeg vet om dette spillet er fra denne videoen med en fyr som spiller NES utgaven som heter Castelian. Ligg langt faen unna!


Ninja Combat (NG)
Dette har ingen wiki, men trenger det strengt tatt ikke. Ganske kul sidescrollende slå dem opp hvor man velger mellom fire ninjaer og banker livskiten ut av andre ninjaer og ninjarelaterte monstre. Siden ninjaer eier og dette ikke suger hest blir det oppgradert til å eie pga. sin ninjahet.


The last Ninja 2 (C64) Dette derimot eier ikke. Ninjaen fra det første LN er tilbake bare at han denne gangen er blitt fraktet til Central Park i New York. Aner fortsatt ikke hvorfor han plutselig befinner seg i vår tid siden forgjengeren foregikk i det føydalske Japan med shoguner og det hele, men det viktigste er at kontrollen fortsatt er like ræva. Pønkere og annet avskum er forøvrig like gode til å sloss som trente ninjaer så det er fortsatt like vanskelig. Denne gangen skal man forøvrig hoppe over en elv via båter i bevegelse istedetfor steiner så det er om mulig enda mer umulig. Bæh!
 

Lodin

Der Waaaah
#86
Nye spill, men noe vi har lyst på? Masse å velge i.


Super Fantasy Zone (SMD) Siste spill i FZ serien og vistnok det beste. Ikke at det sier meg noe. En slemming har drept faren til Opa-Opa så nå er det hans jobb å hoppe i et lite skip og fise galaksen rundt å sprenge fisk. Av en eller annen grunn er vistnok de fleste fiendene basert på fisk i denne SHUMPen.


Summer Games 2 (C64) Enda mer Olympiade av sommerlig art. Kast spyd, høydehopp og rock ut til den grusomme rendisjonen av Ja vi elsker ørtenhundre ganger.


Pac-Attack (SNES) Hva skjer hvis du bytter ut Dr. Mario med den gule spisern og virusene med spøkelser? Du får dette spillet. Ok ikke helt, men nært nok. Og med tanke på at remaken av Dr. Mario bare koster 200 poeng mer vil jeg ikke anbefale dette. Med mindre du har legeskrekk og føler deg mer komfortabel med de vandøde da.


KING OF MONSTERS (NG) Å nei, nok en gang har en masse monstere invadert Japan for å holde en kampturnering. Delvis Kaiju, delvis wrestling, delvis fighter og 100% bad ass. Dette er ihvertfall en av mine favoritter fra barndommens arkade. Velg et av 6 monstere og gå berserk på de andre. Byene er totalt ødeleggbare og å pælme noen inn i en bygning gjør ekstra skade. Dette blir ukens kjøp, ingen tvil.


Cybernoid (C64) Rompirater har stært en masse mineraler og våpen fra den galaktiske federasjonen og nå er det din jobb å bringe det tilbake ved hjelp av skipet Cybernoid. Merklig nok er ikke dette en typisk SHUMP, men mer likt Mega Man. Man flyr fra skjerm til skjerm i underjordiske baser og gunner etter styggingene. Gravitasjon spiller og en viktig rolle siden man hele tiden blir dratt nedover. Mener å ha sett at også dette skal remakes til Wiiware.
 

oma

Village Drunk
#87
Er king of monsters bra gameplay på, eller generelt sett bra spillbart? Eller sånn veldig treg styring med trege knapper?
 

Lodin

Der Waaaah
#88
Syns nå å huske at folka beveger seg kjapt nok, særlig til å være digre monstere. Er noen år siden jeg har spilt det da. Sånn ellers er gameplayet alltid det samme. To monstere møtes i en by omringet av strøm og så denger de løs på hverandre til en får pinna den andre som i wrestling. Ikke veldig avansert, men byene er som nevnt totalt ødeleggbare.
Såklart mest gøy med to spillere, men det er jo alle fightere.
 

Lodin

Der Waaaah
#89
Sunsoft av alle folk har avslørt at istedetfor å slippe Gremlins 2, Blaster Master og Festers Quest på VC så skal de slippe tegneserier på WW. I førsterekke er en ikke nevnt serie fra skaperen av Galaxy Express 999, Captain Harlock og deler av Interstella 5555.
Er det så no særlig å lese serier på en skjerm? Jeg har ihvertfall ikke hatt no problem med CDisplay, men så spørs det hva japsene syns om det og om det noensinne blir ført til Vesten i det hele tatt.
FEH
 

Lodin

Der Waaaah
#90
To gamle spill denne uken, begge til Neo Geo.

Art of Fighting 2 (NG) Jeg vet ikke så mye om dette serien, men jeg vil tippe det har folk med stygge klær og altfor mye hår som denger hverandre. Ihvertfall er det en kampturnering som skal vinnes og noen klaner som skal opprettholde sin ære. Typisk 2D fighter.

Ninja Commando (NG) Dette er av alle ting en oppoverscrollende shump hvor man styrer en av tre ninjaer. Mest kjent for den bedritne oversettelsen, men jeg syns å huske at det og var ganske gøy å spill på arkademaskin. Uansett har man tre ninjaer å velge i og den onde shogunens arme skal utslettes.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#91
Ninja Commando er gøy, om litt tilbakestående. Husker jeg spilte gjennom gjennom det sammen med en kompis. Dog på arcade mode og mulighet for uendelig continues. Spørs om dette er mulig på VC, har ikke prøvd et Neo Geo-spill ennå.
 

Lodin

Der Waaaah
#92
Jeh dere ser rett, Nintendo slapp Super Mario RPG på VC i går. Nå kan dere slutte å gnøh å gnurre om det teite lille JRPGet deres.
 

Kilik

Lokal moderator
#93
Stor positiv overraskelse med tanke på at det aldri kom til Europa. Merk at det bare er tilgjengelig for en begrenset periode.

Fun fact: Spillet skulle hete Koopa Kapers i Europa, men ble kansellert i siste liten da det ble klart at FFVII skulle komme på PSX.
 

Kilik

Lokal moderator
#94
Og nå har Secret of Mana dukket opp på amerikansk VC :tommelopp:
 

Kilik

Lokal moderator
#95
Secret of Mana dukker opp på europeisk VC den 2. juledag.

Også verdt å nevne at gromspillene World of Goo og Art Style: Orbient nå er ute på WiiWare.