Nintendo Wii Virtual Console

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#41
Super Turrican er ganske kult, jeg spilte gjennom det på emulator mange ganger. Artig for når du bare vil løpe fram og skyte ting til de eksploderer. Minuset er at det er begrensede continues, og det blir ganske vanskelig mot slutten ...

Dessuten:

 

Lodin

Der Waaaah
#42
Denne uken var det nok en gang bare et spill, men det er . Nintendo 64 utgaven har jeg aldri spilt, men jeg hører at det er rimlig likt forgjengerne. Kommer nok til å plukke opp dette til helga hvis jeg kjeder meg på noe tidspunkt. ^^
 
D

Doctor Downs

Gjest
#43
Delvis off-topic, men Mario Kart 64 og seks fulle mennesker har vært helt rått i kveld. Pluss Smash Bros. Melee og Wario Ware, som er en nykommer her i huset. De andre britene kan få ha de ævla kostymefestene for seg selv!
 

Lodin

Der Waaaah
#45
*kremt* Glem den der andre tråden min. Noen har haxxora kontoen eller noe. :$
I dag fikk vi:



Operation Wolf til NES. Dette er sånn lyspistolspill fra arkaden hvor man ikke bruker lyspistol. Denne versjonen er med andre ord ganske røtten. Kun for de som desperat lengter tilbake til da de spilte skiten eller føler akutt behov for å være Rambo i førstepersonvinkel.



Super R-Type til SNES. Denne hadde jeg og den er veldig ålreit. Remix av den klassiske sidescrolleshumpen med bedre grafikk enn på TG16 og andre steder på den tiden. Alikevel finnes det sikkert mye bedre alternativer innen sjangeren på VC så kanskje ikke det helt store.

Satser heller på Kirby 64 fra forrige uke da ass.
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Ny fredag, men jeg kan ikke sjekke hva vi fikk denne uka. Det er sluppet en oppdatering og man kommer ikke inn i sjappa uten den. Tviler på at den ødelegger for muligheten til å bruke Freeloader, men jeg tar ingen sjangser. Skal titte litt rundt på nettet, men om en av dere som ikke skal bruke Freeloader gidder å gå inn å sjekke så kan dere jo skrive om det her.

EDIT: Bare et spill, til Genesis. Vistnok er utgaven vi fikk for litt siden til SNES bedre så det er den jeg hadde gått for.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Oj, det kom Commodore 64 spill denne uken. Det var det nok ingen som ventet. Vet ikke hvor mye jeg bryr meg siden de er overprisa til 500 poeng.
Uansett er de:

. Dette er en av klassikerne til platformen. Og primæreksempel på åssen fightingsjangeren var før Street Fighter 2 kom på banen. Det er ekte karate og det er internasjonalt, hva mer kan man ønske seg? (Man kan ønske seg oppfølgeren IK+.)

Uridium. Tittelen sa meg ikke no, men etter å ha titta på filmen viste det seg at det er en typisk sidescrollende SHUMP. Siden C64 ikke har all verdens kraft innabords er dette fryktlig primitive saker. Rimlig sikker på at jeg faktisk har dette her i haugen med noen 200 disker med spill på loftet.

Vi får også nok et spill til N64, men det er og såvidt jeg vet er det rimlig meh. Jeg har ihvertfall aldri vært fan av kjør mens klokka teller ned bilspill og særlig de i denne serien. Tviler på at det blir annerledes med den nyeste versjonen som kommer som fullspill på Wii snart. :q1:
Når skal vi få Mystical Ninja og Mischief Makers?
 

oma

Village Drunk
#48
cruzin usa var meget meget meh, men dog jeg satt med det en god del, ser ikke bort ifra at jeg gaar til annskaffelse av dette, selvom jeg sikkert kommer til aa angre paa det :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#49
Kanskje ikke så lett hvis du bruker en analogstikke som C-knapper, men hvis du holder C opp, C høyre og C ned sammen når du velger bil så kan du blandt annet kjøre med politibil og skolebuss.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#50
Japan fikk intet mindre enn fem spill på VC i går!

* Teenage Mutant Ninja Turtles (Famicom, 1 player, 600 Wii Points)
* Sky Kid (Famicom, 1-2 players, 500 Wii Points)
* Musha Aleste (Mega Drive, 1 player, 600 Wii Points)
* Crest of Wolf (Riot Zone) (PC Engine, 1 player, 800 Wii Points)
* Legend of Valkyrie (PC Engine, 1 player, 600 Wii Points)

Musha Aleste (M.U.S.H.A. i vesten) er en tøff SHMUP med mange stilige animasjoner og brett. Håper vi også får det etterhvert.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#51
Kvalitet vs. pris begynner å bli latterlig nå. Riot Zone til 800 Wii points? En helt middelmådig, søtten år gammal final fight-klone til bare ÅTTI spenn!. For den prisen kan man kose seg en hel helg på Steam med et svært utvalg av både nye og gamle spill til under femtilappen.

Ærlig talt, Nintendo. Jeg forventer meg mye mer enn det crappet dere har gitt ut til nå. (jeg bare vet at Nintendo leser dette og skjerper seg)
 
#52
NES-utgaven av Turtles på VC ja. Nå vil nok en generasjon unge og fremadstormende spillere gi etter for raseri, frustrasjon og sinne når de skal prøve å spille igjennom det HELVETES VANSKELIGE FAENSKAPET ARGRHRR.

De minnene jeg har fra TMNT sitter dypt i sjela mi, og gjør fortsatt vondt.
 

Lodin

Der Waaaah
#53
Nok en kjip dag på VC-fronten. Alt vi fikk var kaka til Yoshi på NES. Sånn der typisk Tetris klone hvor man skal kombinere riktige kjekser Mario baker sånn at Yoshi kan ete dem. Et av de siste spilla Nintendo ga ut til den gamle traveren og ikke noe å hoppe i havet over.
I Japan fikk man derimot Yoshi's Cockie for noen uker siden ifølge et offisielt presseskriv og det er sikkert mye artigere. XD
 
D

Doctor Downs

Gjest
#54
Lasta ned og spilte Kirby's Adventure for første gang her om dagen. Faen så gøy det var! Kid Icarus var ikke helt der. Lasta det ned mest for å ha spilt spillet til Pit når folk spør når vi spiller Brawl.
 
#55
Kid Icarus er også et av disse nådeløst vanskelige NES-spillene. Det var det første spillet jeg fikk til NESen min (sammen med SMB/Duck Hunt) og jeg har mange vonde minner med det. Ikke like grønnjævlig som TMNT, men fortsatt temmelig jævelvanskelig. Satt meg ned med det for en stund siden og oppdaget at det fortsatt er ganske homo.

Heldigvis fant jeg koden til sistebrettet i en Nintendo Magasin for mange herrens år siden så jeg har heldigvis "runda" det.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#56
IGN lovpriser denne med en 9.0/10 og kaller den bedre enn den vanlige Classic Controller-en. Prisen er slett ikke ille, så jeg vurderer å teste en. Trenger uansett noe med bedre button layout enn GC-kontrollen til VC-spill, og for alt jeg veit kan den jo være goodie-two-shoes til Brawl også...!
 

Lodin

Der Waaaah
#57
To spill til Commodore 64 og to til... Master System. Nintendo lasser på nye retroformater som bare søren for tida. Spilla til MS ligger forøvrig på 500 poeng, det samme som de til NES og C64.

California Games (C64) - Oppfølgeren til Summer og Winter Games har sol, damer i bikini og måker. Måker man kan treffe med erteposen sin. Her skal man delta i masse ekstremsport fra 80 tallet og de fleste utøverne har hockeysveis. Kommer nok til å plukke opp dette den dagen jeg har noen poeng til overs.

Impossible Mission (C64) - Another visitor. Stay awhile... staaaaay FOREVER! Ikke mange vet det, men den gamle Commodoren var den første hjemmemaskina med lydkort kraftig nok til å kunne gjengi stemmer og det fikk vi føle her. Riktignok tok det samplet sikkert opp 95% av spillet, men det får så være.
Her skal man snike seg gjennom ganger og heiser som agent Dork og stanse den onde Dr. Atombender fra et eller annet. Klassiker som snart kommer som remake til Wiiware.

Wonder Boy (MS) - Det første spillet i serien er desverre en klone av Adventure Island. Helten har litt mer klær på seg, men tåler fortsatt ikke å tryne i snegler og må spise konstant for å overleve. Det har heller ikke noe med Tenacious D sin låt å gjøre.

Fantasy Zone (MS) - Har du spilt Parodius har du spilt dette, bare med penere grafikk siden MSen ikke akkurat er mye til plugg. Fly sidelengs og skyt alle de underfundige fiendene som møter deg for stor justis.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Fantasy Zone kommer med min sjøløve av approval iallfall. Var med på en Sega-retrosamling jeg testa for hundre år siden og det var glatt det artigste på plata sammen med Virtua Racer.