Nintendo Wii

Er ikke imponert over Nintendo, men har enda til gode å se denne kontrollen alle kakler om.

Ellers er maskinen altfor svak i specs i forhold til XBOX360 og PS3. Ok, specs er ikke alt men den er bare for underlegen. Alle thirdparty spill kommer til å se svake ut i forhold til konkurrentene. Den "kjipe" versjonen har lett for å havne på Nintendoen.

Og muligheten til å hente ned gamle spill til Revolution.. wheey, emulerer gamle spill som mange av oss la ifra oss åresvis siden. Har masse emulatorer til Xboxen og det var gøy i 5min. Fant fort ut at jeg er faktisk ikke så interessert i de gamle spillene som jeg hadde det gøy med når jeg var en snørrunge. Retro er bare kult til en viss grad. Og hvis Nintendo lener seg for mye på gammelt materiale så kollapser hele dette korthuset garantert.

Nei, får se om de har en overraskelse på lur eller ei. Til nå scorer Nintendo høyest på konsoll design. Men det stopper der...
 
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@19.05.2005, 08.43
Er ikke imponert over Nintendo, men har enda til gode å se denne kontrollen alle kakler om.

Ellers er maskinen altfor svak i specs i forhold til XBOX360 og PS3. Ok, specs er ikke alt men den er bare for underlegen. Alle thirdparty spill kommer til å se svake ut i forhold til konkurrentene. Den "kjipe" versjonen har lett for å havne på Nintendoen.

Og muligheten til å hente ned gamle spill til Revolution.. wheey, emulerer gamle spill som mange av oss la ifra oss åresvis siden. Har masse emulatorer til Xboxen og det var gøy i 5min. Fant fort ut at jeg er faktisk ikke så interessert i de gamle spillene som jeg hadde det gøy med når jeg var en snørrunge. Retro er bare kult til en viss grad. Og hvis Nintendo lener seg for mye på gammelt materiale så kollapser hele dette korthuset garantert.

Nei, får se om de har en overraskelse på lur eller ei. Til nå scorer Nintendo høyest på konsoll design. Men det stopper der...
223025​

Helt enig.
Nintendo har ikke vist oss noe som bærer til å lage en revolusjon.

For meg så lener Nintendo seg altfor mye over på eldre konsepter, og utvikler sjelden nye spillkarakterer, jeg mener, de melket mario tørr for 5 år siden..

edit: Er Revolution så veldig mye svakere teknisk enn x360 og ps3?
 
Vel, det som hadde vært det ultimate hadde vært om de lagde noen syke kontroller som standar. Men da også, for slike som Lurtz, kunne velge å bruke Gamecube-kontrollene i stedet for de nye. Men man vet ikke sikkert på hva ninty pønsker på før de viser det. Gleder meg uansett stort til jeg får en revolution plantet forran TV-en.
 
Er Nintendo de eneste som melker? Jeg mener at MSG-serien også har blitt litt melking, selvom det ikke er på langt nær like mange av dem som Mario-spillene, men jeg hører ingen klage over det. Jeg syntes forsåvidt alle konferansene var litt skuffende. Microsoft og Sony viste fint lite til denne generasjonens konsoller, mens Nintendo viste lite til neste generasjons-konsoller. Håper mer vil vises i løpet av E3.
 
Opprinnelig skrevet av Alucard+19.05.2005, 08.48-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@19.05.2005, 08.43
Er ikke imponert over Nintendo, men har enda til gode å se denne kontrollen alle kakler om.

Ellers er maskinen altfor svak i specs i forhold til XBOX360 og PS3. Ok, specs er ikke alt men den er bare for underlegen. Alle thirdparty spill kommer til å se svake ut i forhold til konkurrentene. Den "kjipe" versjonen har lett for å havne på Nintendoen.

Og muligheten til å hente ned gamle spill til Revolution.. wheey, emulerer gamle spill som mange av oss la ifra oss åresvis siden. Har masse emulatorer til Xboxen og det var gøy i 5min. Fant fort ut at jeg er faktisk ikke så interessert i de gamle spillene som jeg hadde det gøy med når jeg var en snørrunge. Retro er bare kult til en viss grad. Og hvis Nintendo lener seg for mye på gammelt materiale så kollapser hele dette korthuset garantert.

Nei, får se om de har en overraskelse på lur eller ei. Til nå scorer Nintendo høyest på konsoll design. Men det stopper der...
223025​

Helt enig.
Nintendo har ikke vist oss noe som bærer til å lage en revolusjon.

For meg så lener Nintendo seg altfor mye over på eldre konsepter, og utvikler sjelden nye spillkarakterer, jeg mener, de melket mario tørr for 5 år siden..

edit: Er Revolution så veldig mye svakere teknisk enn x360 og ps3?
223028​
[/b]

Ja, den er veldig mye svakere. Men den blir vesentlig billigere også da. Får se om det var et realt sjakktrekk eller om det bare var et skudd i foten. Jeg holder en knapp på skudd i foten. Foreløpig.
 
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@19.05.2005, 09.03
Er Nintendo de eneste som melker? Jeg mener at MSG-serien også har blitt litt melking, selvom det ikke er på langt nær like mange av dem som Mario-spillene, men jeg hører ingen klage over det. Jeg syntes forsåvidt alle konferansene var litt skuffende. Microsoft og Sony viste fint lite til denne generasjonens konsoller, mens Nintendo viste lite til neste generasjons-konsoller. Håper mer vil vises i løpet av E3.
223032​
Vel, MGS serien leverer alltid noe nytt som faktisk er bra. MGS3 inneholdt masse snadder som Mario kan drømme om.

Vil ikke si at Mario som grafitti rengjører imponerte. Veldig begrenset hva man kan få ut av Mario. Men Metal Gear Solid 4 kommer garantert til å gjøre rent bord. Uten vanntank på ryggen.
 
Nå synes jeg du oppfører deg litt merkelig. En ting er at man kritiserer alle disse part-spillene og den slags, men Sunshine er faktisk et spill som har scoret rimelig godt. Jeg synes ikke mgs tilfører mye nytt for hvert spill, men det skal nevnes at jeg aldri var noen stor fan av serien. Det samme gjetter jeg gjelder deg og mario, siden du kommer med slike utsagn. Det blir som jeg sier at jeg ikke synes en vandrende kar i jungelen tilfører noe særlig nytt til MSG-serien.
Og når det kommer til third-party games.. Jeg driter i om revolution-spillere ikke får oppleve ssx underground power-boarding 3 og den slags. Jeg synes bare det er synd at det virker som om alt folk ser på er spesifikasjonene til konsollene. Og derfor tror jeg Nintendo kommer til å tape konsollkrigen om de virkelig ikke kommer med noen revolusjon.
 
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@19.05.2005, 09.13
Nå synes jeg du oppfører deg litt merkelig. En ting er at man kritiserer alle disse part-spillene og den slags, men Sunshine er faktisk et spill som har scoret rimelig godt. Jeg synes ikke mgs tilfører mye nytt for hvert spill, men det skal nevnes at jeg aldri var noen stor fan av serien. Det samme gjetter jeg gjelder deg og mario, siden du kommer med slike utsagn. Det blir som jeg sier at jeg ikke synes en vandrende kar i jungelen tilfører noe særlig nytt til MSG-serien.
Og når det kommer til third-party games.. Jeg driter i om revolution-spillere ikke får oppleve ssx underground power-boarding 3 og den slags. Jeg synes bare det er synd at det virker som om alt folk ser på er spesifikasjonene til konsollene. Og derfor tror jeg Nintendo kommer til å tape konsollkrigen om de virkelig ikke kommer med noen revolusjon.
223036​
Da er vi ihvertfall enige om at vi er uenige ;)
Joda, har spillet hvert et Mario spill (utenom Paper Mario greiene) men jeg synes det blir begrenset uansett. For en karakter som Mario må nesten holde seg litt mer tro til røttene sine, man kan ikke bare innovere altfor mye uten at det mister "magien" man forbinder med Mario. For all del, sier ikke at Mario er crap. Men der ER begrenset, ihvertfall av hva vi har blitt levert til nå. Jeg tar ikke stilling til om Mario Sunshine fikk strålende kritikker eller ei. Jeg eier ikke GameCube selv men har fått låne maskinen en god del ganger av kamerater. Og Sunshine var ikke dårlig, ganske gjennomført spill. Men igjen, begrenset gameplay.

Og si at man ikke tilfører noe nytt i MGS serien med jungel områder er jeg ihvertfall uenig i. Måten å kamuflere seg på ble unik, overlevelse av å fange din egen mat etc.
Nå sier du selv at du ikke er fan av serien så da trenger jeg egentlig ikke påpeke noe særlig at du har nok ikke satt deg godt nok inn i 3'ern kontra de to første spillene.
Hadde de kommet ut med nok et MGS spill på en plattform og/eller båt eller tilsvarende begrensa levels så hadde spillet aldri fått så god kritikk eller blitt så godt likt av fansen.

Og kanskje du driter i om du ikke får SSX og tilsvarende spill. Men millioner av andre er nok uenige med deg der. De er ikke interessert i å bli ignorert bare pga de kjøpte en annen billigere maskin. Hvis man skulle BARE ha Nintendo spill til den så ville hele skuta gått ned før du hadde rukket å blunke.
 
Selvsagt, det er jo det jeg hele tiden har ment. Revolution blir den svakeste konsollen teknisk sett, og derfor tror jeg de mister mange spill som PS3 og Xbox 360 får. Jeg tror derfor, som sagt, at de taper konsoll-krigen.
Nei, jeg har aldri vært noen stor MSG-fan, men jeg har spilt alle spillene. Har ikke rundet noen av dem (utenom TTS), men har spilt dem lenge nok til å ha dannet meg en viss mening om dem. Jeg synes ikke de er mye nyskapende.
Jeg var heller aldri noen stor fan av Mario Sunshine. Jeg kjøpte GameCube og fikk det med, men solgte det etter en stund. Jeg synes allikevel det blr litt teit å snakke om det på måten du gjorde. Jeg synes det er et av de mest nyskapende mario-spillene (men jeg har ikke spilt alle marios-pillene som finnes) og synes måten du beskrev det på var satt svært på spissen.
 
For det første så vet vi ingen ting om hvor kraftig Revolution vil bli i forhold til konkurrentene. Nintendo har sagt at den vil være 2 til 3 ganger kraftigere enn GameCube, men vi vet alle hvordan Nintendo liker å oppgi realistiske tall, i motsetning til konkurrentene. Ifølge de offisielle tallene, kan GameCube vise ca 10 millioner polygoner i sekundet, mens PS2 kan vise 65 og Xbox 120, eller noe rundt der i hvert fall. To til tre ganger bedre enn GC høres for meg ganske bra ut, og det kan faktisk tenkes at de mener grafikken vil være 2 til 3 ganger bedre enn på GameCube, noe som da blir noe helt annet.

En ting til, hva gjør det egentlig at Mario melkes? Hadde Mario Power Tennis vært et bedre spill hvis Nintendo hadde byttet ut Mario og co. med noen andre? Nei, det tror jeg ikke. Det kan gjerne kalles kynisk at Nintendo velger å bruke Mario for å selge flere spill, men hva gjør det egentlig for oss gamere? Ved å bruke Mario universet blir spillet dessuten mer familiært, noe jeg ser på som positivt. Hvis man skal se på noen som driver med skadelig mye melking, så ser man på EA. De gir hvert år ut et "nytt" FIFA, NHL, NBA osv. Disse spillene blir såpass lite oppdaterte at de kunne klare seg med å gi ut ett spill på en toårsperidode. Hvis folk ønsker seg oppdaterte spillerlister kan EA bare gi ut en patch, i hvert fall til PC og Xbox. Men selvfølgelig gjør de ikke dette, for penger skal tjenes. Og Nintendo er heller ikke så ille sammenlignet med Sony. De har gitt ut 3 Rathcet and Clank-spill og 3 Jack and Daxter-spill i denne generasjonen, og ¨mer er på vei. Til sammenligning har Nintendo gitt ut 2 Zelda-spill (tre hvis man teller med Four Swords) og 2 Metroid-spill. Det er kun Mario og Pokémon som Nintendo melker nevneverdig mye.
 
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@19.05.2005, 09.41
Selvsagt, det er jo det jeg hele tiden har ment. Revolution blir den svakeste konsollen teknisk sett, og derfor tror jeg de mister mange spill som PS3 og Xbox 360 får. Jeg tror derfor, som sagt, at de taper konsoll-krigen.
Nei, jeg har aldri vært noen stor MSG-fan, men jeg har spilt alle spillene. Har ikke rundet noen av dem (utenom TTS), men har spilt dem lenge nok til å ha dannet meg en viss mening om dem. Jeg synes ikke de er mye nyskapende.
Jeg var heller aldri noen stor fan av Mario Sunshine. Jeg kjøpte GameCube og fikk det med, men solgte det etter en stund. Jeg synes allikevel det blr litt teit å snakke om det på måten du gjorde. Jeg synes det er et av de mest nyskapende mario-spillene (men jeg har ikke spilt alle marios-pillene som finnes) og synes måten du beskrev det på var satt svært på spissen.
223040​
Mario Sunshine kanskje "nyskapende" på sett og vis, men det gjorde ikke spillet genialt eller så avhengighetsdannende. Ok, du sier jeg satt det på spissen og kanskje jeg gjorde det. Men for å poengtere at Nintendo kan ikke lene seg på Mario lenger. For spillet er bare ikke så must-have spill i det hele tatt. Og hvis maskinen ikke har thirdparty spill og satser på å overleve med Nintendo sine egne spillprodusjoner da er løpet virkelig kjørt. De bør passe seg ellers vil folk si om 20 år : "Nintendo, hmm.. hørtes kjent ut"..
 
Altså, jeg sa aldri de kunne lene seg på de kjente spillene deres. Jeg spurte bare hva som gjorde nye mario-spill til melking mens andre produsenters oppfølgere og remakes, slik som meg MGS-serien, ikke regnes som det..
 
Hvis man skal se på noen som driver med skadelig mye melking, så ser man på EA. De gir hvert år ut et "nytt" FIFA, NHL, NBA osv. Disse spillene blir såpass lite oppdaterte at de kunne klare seg med å gi ut ett spill på en toårsperidode.
Enig med deg der. Men så er heller ikke disse spillene story drevet på noen måte. Det er sport, oppfølgere innen sports spill går mer på grafikk justeringer og noe finetuning innen gameplay. Dette gjelder spesielt fotball spill. Nå er jeg ikke fan av FIFA, sverger heller til PES og WE serien. Der blir det spytta ut enormt mange spill. Men allikevel så er det justeringer som utgjør hele forskjellen innen gameplay. For en som spiller mye PES legger fort merke til forskjellene man har i feks World Soccer Winning Eleven 8 Liveware Evolution [JAP]. Ja, spillene ser like ut. Men realismen er justert. Og det er det folk vil ha, bedre gameplay. Kan skje mye på et år programmeringsmessig.

Og Nintendo er heller ikke så ille sammenlignet med Sony. De har gitt ut 3 Rathcet and Clank-spill og 3 Jack and Daxter-spill i denne generasjonen, og ¨mer er på vei. Til sammenligning har Nintendo gitt ut 2 Zelda-spill (tre hvis man teller med Four Swords) og 2 Metroid-spill. Det er kun Mario og Pokémon som Nintendo melker nevneverdig mye.
Også enig i at Ratchet og Jak spillene har blitt melket. Men så klarer de å skvise mer ut av maskinen for hver gang, alltid masse nye features gameplaymessig og en story som får deg til å trekke på flirebåndet.
Der har Mario stagnert for lenge siden.
 
La oss heller diskutere Revolution.
Aries fyren sa at Nintendo ON bare var bullshit, er dette riktig, eller er det for å lure oss?
 
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@19.05.2005, 08.43
Er ikke imponert over Nintendo, men har enda til gode å se denne kontrollen alle kakler om.

Ellers er maskinen altfor svak i specs i forhold til XBOX360 og PS3. Ok, specs er ikke alt men den er bare for underlegen. Alle thirdparty spill kommer til å se svake ut i forhold til konkurrentene. Den "kjipe" versjonen har lett for å havne på Nintendoen.

Og muligheten til å hente ned gamle spill til Revolution.. wheey, emulerer gamle spill som mange av oss la ifra oss åresvis siden. Har masse emulatorer til Xboxen og det var gøy i 5min. Fant fort ut at jeg er faktisk ikke så interessert i de gamle spillene som jeg hadde det gøy med når jeg var en snørrunge. Retro er bare kult til en viss grad. Og hvis Nintendo lener seg for mye på gammelt materiale så kollapser hele dette korthuset garantert.

Nei, får se om de har en overraskelse på lur eller ei. Til nå scorer Nintendo høyest på konsoll design. Men det stopper der...
223025​
Ja, da er jeg nysgjerrig på hvordan du hvet hvilken specs nintendo Revolution har under panseret. Det er ikke kommet noen offisielle specs ifra hverken nintendo eller deres samarbeids-partnere. Jeg tror personlig at revolution vill plassere seg ganske nærme xbox 360 specs.

Smør dere med tålmodighet. Nintendo er har flere ting enn bakoverkompatibelitet i ermet :)
 
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@19.05.2005, 10.01
Altså, jeg sa aldri de kunne lene seg på de kjente spillene deres. Jeg spurte bare hva som gjorde nye mario-spill til melking mens andre produsenters oppfølgere og remakes, slik som meg MGS-serien, ikke regnes som det..
223047​
Det kommer an på hvor mange strenger man kan spille på gameplay messig. Og attpåtil klare å hoste opp en historie som kan rettferdiggjør spillet.

Også bruken av samme characters i en rekke av forskjellige spill. Man får bare følelsen av at denne kjeksen har man suttet på i et par år for mange. Men Nintendo er ikke alene der, Crash fra Crash Bandicoot har også blitt misbrukt for mye nå. Ingen av de nyere spillene var noe spesielt. Heller ikke Crash Nitro Kart Racing, oppfølgeren til Crash Team Racing som dominerte kraftig og var etter min mening en av de beste Gocart spillene som er laget. De klarte bare ikke å gjenta suksessen.
 
Opprinnelig skrevet av Chelatoth+19.05.2005, 10.09-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@19.05.2005, 08.43
Er ikke imponert over Nintendo, men har enda til gode å se denne kontrollen alle kakler om.

Ellers er maskinen altfor svak i specs i forhold til XBOX360 og PS3. Ok, specs er ikke alt men den er bare for underlegen. Alle thirdparty spill kommer til å se svake ut i forhold til konkurrentene. Den "kjipe" versjonen har lett for å havne på Nintendoen.

Og muligheten til å hente ned gamle spill til Revolution.. wheey, emulerer gamle spill som mange av oss la ifra oss åresvis siden. Har masse emulatorer til Xboxen og det var gøy i 5min. Fant fort ut at jeg er faktisk ikke så interessert i de gamle spillene som jeg hadde det gøy med når jeg var en snørrunge. Retro er bare kult til en viss grad. Og hvis Nintendo lener seg for mye på gammelt materiale så kollapser hele dette korthuset garantert.

Nei, får se om de har en overraskelse på lur eller ei. Til nå scorer Nintendo høyest på konsoll design. Men det stopper der...
223025​
Ja, da er jeg nysgjerrig på hvordan du hvet hvilken specs nintendo Revolution har under panseret. Det er ikke kommet noen offisielle specs ifra hverken nintendo eller deres samarbeids-partnere. Jeg tror personlig at revolution vill plassere seg ganske nærme xbox 360 specs.

Smør dere med tålmodighet. Nintendo er har flere ting enn bakoverkompatibelitet i ermet :)
223051​
[/b]
Nei, jeg vet ikke hva Nintendo har i sin maskin av kraft. Men å si at den blir 2-3 ganger kraftigere enn GameCuben gir deg en viss pekepinn. Også når Nintendo sier at de skal være et rimeligere alternativ som allikevel skal klare å underholde. Og det kan tolkes slik at de ikke har så mye kraft i forhold til xbox360 og PS3, men satser på innovasjon. Noe som kan være et tveegget blad, det kan gå begge veier. Jeg tviler sterkt på at Revolution legger seg tett innpå Xbox360 uten å måtte selge maskinen for tilsvarende pris som konkurrentene. Og selge maskinen med et ufattelig tap er også usannsynlig siden Nintendo er på sisteplass i konsoll krigen med sin GameCube.

Men ja, det blir masse spekulasjoner nå. Vi får se hva de klarer å levere. Men leverer de ikke denne gang så ser det ut som om de må ta SEGA sin retning og bare utvikle spill til konkurrentene. For de har ikke råd til å miste sin posisjon mer enn hva de allerede har gjort.
 
Solgte ikke GameCube bedre enn Xbox?
 
Saken med nintendo er at de klarer å gjøre Mario-melkinga si med akkurat nok forandring fra sine mange oppfølgere. Jeg kan være med på at Mario-party synger på sine siste vers nå, det samme med mange andre mariospill. Og det er nettopp derfor Nintendo komme med noe som revolusjonerer måten man spiller på. Jeg kan ikke tenke meg at Mario Kart og Super Smash er nok til å holde Mariokua oppegående stort lenger med mindre den nye kontrollen byr på ett gameplay man ikke har sett eller opplevd maken til, og det å sette det som en standar som er brukbar.
 
Forandring? Mario Tennis, Mario Striker, Mario Baseball, Dance Dance Revolution with Mario etc etc? Det er vel ingen tvil om at dette klassifiseres som ekstrem melking av Mario-franchisen? Innen noen få år regner jeg med at Mario har dekket så og si alle sportsgrener som finnes. Gled dere til Mario Curling.