Nintendo Wii

Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@19.05.2005, 10.24
Solgte ikke GameCube bedre enn Xbox?
223054​
Nei. GC har solgt rundt 18 millioner på verdensbasis, xbox har solgt rundt 20 millioner. Tar vi hensyn til at GC har 3 milloner maskiner i japan, ser vi at forskjellen i europa og usa er markant.
 
LocoLennon: Jeg siktet egentlig til det WiKKiDCLOWN sa om sportspill, at de gir oss en slik forandring at spillene blir verdt å kjøpe, det samme gjelder mario, i en viss grad. Men dette er noe de absolutt ikke kan overleve på, dermed trenger de å komme med noe som står til navnet.
 
Ikke noe nytt enda. Vel det er idag alle rykter peker til at det kommer til å skje. Så da får vi bare vente da....og håpe vi ikke blir skuffet.

Om vi tenker etter så har jo egentlig Nintendo ikke vist oss noe nytt i det hele tatt. Altså greit nok at selve hardwaren er "litt" bedre en GC ca 2-3 ganger er det vel nevnt.

Men det at vi kan laste ned 20år's verk fra Nintendo er jo ikke noe nytt egentlig. Alle med en Pc eller Xbox vet at det å skaffe disse gammle spillene er enkelt som bare det.

Så akkurat den biten er egentlig ikke så voldsomt spennans. En artig vri det skal jeg være enig med men ikke noe nytt egentlig. Det andre som er "nytt" er jo at vi kan nå spille dvd filmer på maskinen.

Men ikke uten å kjøpe en ekstra duppeditt for å kunne se dem...men slik har Xbox gjort det tidligere også. Bare rart at Nintendo ikke har gjort den klar til å kunne lese dvd med en gang...

Slik som det ser ut så har heller ikke Nintendo noen som helst multimedia senter i seg..dette er muligens den eneste av di 3 nye konsollene som kun er egnet til spill og ikke noe anna.

Det kan være et stort problem når far skal ut å kjøpe en maskin som han kan bruke og som guttungen også kan spille litt på....

Det er den siste lille biten som Nintendo ikke har vist oss som enten blir vendepunktet eller nederlaget for Nintendo tror jeg.

Om dem ikke leverer noe meget spesielt og noe helt nytt så tror jeg personlig at det er mange som kommer til å velge PS3 eller XB360 pga di andre mulighetene dem har.

Di som elsker Nintendo kommer selvf til å kjøpe Nintendo's nye maskin uansett åssn det kommer til å gå. Men er det nok til at Nintendo skal overleve i fremtiden nå som konsoll krigen for alvor har startet?
 
Er det KUN Nintendo sine egne spill du kan laste ned til revolution, eller kan du laste ned
Secret of Mana, Final Fantasy 3, megaman, castelvania osv.?
 
Jeg sendte en mail til Rune på Vg.no nå jeg. Se om han kan gi oss noen svar på når dem evnt skal vise siste bit til Nintendo før vi kommer til å bli gale her slik.
 
Håper virkelig at Rune kan gi oss ett godt svar. Synd at den andre dagen ikke har startet i USA enda. Starter vel senere ute på dagen, og etter det tar det nok en stund før vi får noe nytt.

Faen. Kunne ønske det fantes no Live shit fra E3..
Uten å betale selvfølgelig..
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Uhm, jeg tviler Rune vet noe mer om dette enn det vi gjør...

Hvis dere lurte på tidspunktet skal det visst skje 10:00 PST (19:00 norsk tid) og gamespot skal ha live intervju med Reggie litt senere (12:00 PST, 21:00 norsk tid)...
 
fytti hælvete faen, den videoen så ganske ekte ut....maby...
den er filmet fra en skjerm
jeg mener, du ser jo at de spinner begge modellene ganske tydelig, at
man kan se at det er en modell. Og at man zoomer inn på den nye modellen
og at DETALJER kommer fram litt etter litt.
 
IGN-forumene, i alle fall de med Nintendo-fans går amok. Forhåpentligvis får vi vite snart om det er noe i alt dette styret. Jeg håper at det er det eller at det er noe i det hele tatt.



MoFo2
 
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@19.05.2005, 14.11
Jeg for min del synes denne GBM er et hån mot oss....har dem ikke kasta nok slike mot oss nå?

Okay den er liten...og stygg som juling.
223130​
Den er nydelig. Punktum.

Og at den er et hån er bare tull. Det er ingen som tvinger folk til å kjøpe den. Er den billig kjøper jeg en selv. Da har jeg to GBAer og kan endelig skaffe med Zelda Four Swords og FF:CC.
 

SHDR

Gullmedlem
Om ryktene som svirrer rundt Revolution faktisk stemmer, så er den kraftigere enn x360. Det er jo noe. Ryktene angående PS3 og x360 har jo vært riktige foreløpig, så da kan det jo godt være at Revolution sparker godt fra den også. Og folkens: se på grafikken på x360 og PS3 ... er den "hundre ganger bedre enn forrige generasjon"? Nei, det er vel cirka 2-3 ganger så høy polycount og bedre teksturer og lyssetting. 2-3 ganger ... la oss se hva det faktisk betyr. Såvidt jeg vet er det spillet som har høyest polycount denne generasjonen Rogue Squadron 2 til GC. Det dyttet femten millioner polygoner per sekund i 60FPS. Altså: rundt 250 000 polygoner per frame, for å bli skikkelig bullshit. Gang dette med tre. 45 millioner polygoner per sekund. Det er ikke noe LITE tall, akkurat. Og om det er realistisk performance, så har vi vel strengt tatt ganske mye power å trekke av. Så tenker du på normal mapping, bump-mapping, pixel-shading og alt mulig annet som enchancer polygonbasert grafikk, og 45 millioner realistiske polygoner er plutselig mer enn nok. Se på modellene i Doom 3 ... de har rundt 8000 polygoner hver. Half-Life 2 har i snitt 5000 polygoner per karakter. Det er ganske mange Half-Life 2-fiender i 45 millioner polygoner. Men det er rent teknisk, da.

Husker dere forrige gang? 65 millioner polygoner, 120 millioner polygoner, 12 millioner polygoner. Ser dere ærlig talt så mye forskjell? Ja, jeg ser at GC og Xbox er omtrent tilsvarende, selv om Xbox visstnok er omtrent 10 ganger kraftigere enn GC. PS2-en, fem ganger raskere enn GC-en ifølge Sonys tall, er en mindre kraftig maskin. Hmmm ... jeg ser en tendens her. Om jeg tror på specsene som er satt opp for Revolution foreløpig, så tror jeg ikke vi har noe problem. Den blir kraftigere enn x360. Og hvorfor ikke? Skulle Nintendo la seg knuse teknisk denne generasjonen? Det har aldri skjedd før.
 
Opprinnelig skrevet av MoFo2@19.05.2005, 14.22
IGN-forumene, i alle fall de med Nintendo-fans går amok. Forhåpentligvis får vi vite snart om det er noe i alt dette styret. Jeg håper at det er det eller at det er noe i det hele tatt.



MoFo2
223134​

Fortell mer Mofo2
 

Kilik

Lokal moderator
GBM bør være billig hvis den skal være verdt et kjøp. Vi snakker tross alt om 4-5 år gammel teknologi i ny innpakning. Jeg tipper en impulsiv utsalgspris på rundt $50 (ca. 320 kr.) Den virker forresten litt i minste laget for voksne hender.