Nintendo Wii

Kilik

Lokal moderator
Blir vel sittende oppe. Ikke bare for Revolution-nytt, men mulig at en MGS4-trailer og andre overraskelser dukker opp gjennom natta... Må på skolen til kl. 10, men lite nattesøvn er jeg vant til (ekstremt B-menneske).
 

Lodin

Der Waaaah
Skal også sitte oppe hadde jeg tenkt.
En fyr fra IGN :rulleøyne: har foresten uttalt at han har sett kontrollen og mener at Ninty er blitt sinnsyke. Hva han mener med det vites ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
Hadde vi insidere under E3?

Uansett, her er noen rykter fra en eller annen som jobber hos IGN:
z: seriously, my head was spinning
z: this shit is better than any fake
z: i am really excited about the revolution now
z: just because IT IS SO FUCKING WEIRD
z: nintendo fans will have the shock of their lives
:rulleøyne:
 
Dagbladet har oppdatert bloggen med flere kommentarer fra folk som faktisk har sett kontrollen.

Opprinnelig skrevet av Dagbladet
´Gaybrush Threepio´ fra GAF sier følgende (han høres kanskje useriøs ut, men han jobber for Nintendo of Europe, så det han sier er faktisk sant):

- Can´t tell you much (losing job etc.) but:

1) It´s a revolution

2) No-one on this thread has got it right yet

3) There are two sides to every story.........and two parts to this one in particular

- Just seen pictures for the first time. This is the sexiest, most adult-looking product Nintendo have ever released. It´s also gonna need some explaining, you don´t get it just by looking at the pictures, it has to be explained to you.

- Apparently the initial reaction is very similar indeed to the reaction to the N64´s controller, maybe even more extreme - if you play it, you get it - plus the controller´s very iPod-like to look at, even in its dimensions........

IGNCube editor-in-chief Matt Casamassina sier ikke stort, men postet følgende i en tråd om Revolutions kontroller på IGN foraene: "OMGWTF OMGWTF OMGWTF OMGWTF OMGWTF"

Både IGN og GameSpot har sett spaken: "I think you guys will freak out when you see the revolution controller... nintendo has gone insane!"
Dette er, for å si det mildt, ekstremt spennende.
 

Kilik

Lokal moderator
Vi er i gang, Nintendo snakker om det vanlige, om å få nye folk inn i bildet og om å lage nye produkter som alle kan like!

Game Boy Micro når ut til mange flere folk, som non-gamers. Miyamoto snakker om Mario´s bursdag og takker folk som likte spillene han er med i!

Nintendo DS hjalp mange Non-gamers å "finne" gaming, og mange nye spillere kunne nyte den.



Iwata mentions "touch generation" games such as Nintendogs and Brain Trainer. Nintendogs has topped one million units shipped in Japan already, according to Iwata.

REVOLUTION!
Nintendo always want to expand the market...
Controllers now are maybe too difficult.
We need games that satisfy veteran gamers and also new players...
Conventional way of holding the controller is by two hands...


Iwata: Skal avsløre mer i oktober.

Anyone will pick up a tv controller, but not a video game controller, why?

Kontroll med motion censors.
Square Enix, Konami m.fl. uttaler seg om kontrollen...
 

Kilik

Lokal moderator
IGN lover bilder om 5 minutter...

Revolution har hele tiden oversikt over kontrollens posisjon i rommet. Fungerer som en 3D-mus.

Kontrollen holdes i en hånd. iPod-lignende design.

Oppdatering følger...
 
Herregud. Hvordan skal dette ende mon tro..

EDIT: Okey. Nå må jeg også si oh my fucking god what in Gods anus is going on!?!

Seriøst, det der blir litt for fjernt. Nå skal jeg ikke dømme den helt ned før jeg har prøvd. Men det så skikkelig sært ut. Typisk japansk nytenking som muligens faller på ræva her. Hvordan spiller man fightespill på en sånn sak ? Firstpersonshooters ?

Jaja, skal følge med på denne saken. Sprø dings.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg tror faktisk Nintendo har gjort det igjen. Tenk sikting i FPS med den kontrollen. Så intuitivt som man får det...

Det negative må vel være at "vanlige" spill passer dårligere til kontrollen. Fightingspill for eksempel...

Har litt blandede følelser nå, men heller mer mot det positive. Dette er nok det nærmeste man kommer en revolusjon når det gjelder spillkontroll i alle fall... Og jeg kan skjønne at Ninty var redd for at MS og Sony ville kopiere dem igjen...
 
Den ser ikke videre behagelig ut å spille NES spill på. Skjønte det slik at man kunne vri kontrollen 90 grader, så har man så og si den originale NES kontrolleren (b og a knappen ser dere vel?). Men utfra formen på undersiden virker det som den ikke er spesielt ergonomisk for NES spill.

Disse "attachment" sakene virket jo ganske interessant, masse muligheter der. Men jeg er usikker på den "motion-sensor" funksjonen, jeg er egentlig ikke interessert i å veive med armene for å gjøre noe i spillet.
 
Jeg er veldig positiv til dette i form av at man får nye muligheter.

FPS-spill vil også få en bedre kontroll, men spørsmålet er hvor mange FPS-spill vi får se på Revolution - GameCube har hatt Metroid og Geist (der førstnevnte har vært mer Adventure enn FPS), og Nintendo DS (som regnes som en konsoll som er god til FPS) har kun en Metroid-demo og Goldeneye: Rogue Agent.

Men slåsse-spill (Tekken, Soul Calibur etc.) kan bli litt vanskelig. Da burde man kanskje tilført denne kontrollen to ekstra knapper under "a" og "b", slik at man får nok knapper (i forhold til hva som er vanlig i slåsse-spill).

Men sånn alt i alt er jeg veldig optimistisk, og jeg gleder meg enormt til Revolution. Det er fint å kunne oppleve noe annerledes også.
 

Kilik

Lokal moderator
Dette kan slå begge veier for Nintendo. Dette kan nok bli karakterisert som for sært og dermed ende opp som et nisjeprodukt kun for entusiaster. På den annen side kan dette også utvide Nintendos marked med såkalte non-gamers. Da tenker jeg på folk som finner klassiske spill utilgjengelige, men plukker opp innovative og enkle titler som Nintendogs, Singstar og Eye Toy som sine første spilll...

Savner fortsatt Rev-specs og glimt fra noen spill. Regner med vi må vente til E3 for mer Revolution-nytt...
Men nå er det natta. Skal opp tidlig i morgen...
 
Jeg ble straks litt mer positiv etter å ha lest hva 1up hadde å si om kontrollen. IGN viker også veldig positive. Som det står i et sitat som jeg postet litt tidligere i natt, så er nok dette en kontroll man er nødt til å teste for å skikkelig kunne forstå hvordan den fungerer, og hvor godt den fungerer. Den skal visst være veldig presis, og det er bra.

Men... Hvor behagelig er det egentlig å holde denne saken? Håper den er mer behagelig å holde enn en gjennomsnitts TV-fjernkontroll. Og klart, det er nok ikke alle typer spill som vil funke med denne kontrollen. Jeg antar det er noe av grunnen til at Nintendo har valgt å ha porter for GameCube-kontroller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Haha! Geniale saker. :D
Fin tankegang - appeller til massene ved å lage en kontroller som ser ut som en fjernkontroll, men som funker som en utvidelse av armen til spilleren. Mer intuitivt enn det får du det faenmeg ikke.
Håper Nintendo får gjennomslag for ideen sin - nemlig at alle og enhver skal kunne og ikke minst ville spille på Revolution. Den største utfordringen for dem nå tror jeg blir å skape fengende, dype spillopplevelser som fungerer sammen med denne kontrolleren... men siden det er Nintendo vi snakker om, tror jeg nok det går i boks. :tommelopp:
Forøvrig vil jeg gjerne ha noen videoer av Revolution-spill, gjerne der vi ser hvordan kontrolleren fungerer i spillene.
Specs burde ikke interessere noen, egentlig, og jeg håper de sier at Revolution kjører på deler fra en gammel brødrister og et digitalt armbåndsur.