Nintendo Wii

Jeg må si jeg synes dette ser vanvittig festlig ut. Synes det er utrolig bra at noen prøver å finne på nye ting. Om det funker eller ikke får jo bare tiden vise, men jeg tror folk kan komme opp med noen fantastisk nyskapende måter å spille på med dette systemet. PS3 og Xbox360 holder seg jo til vanlige kontroller, og blir sikkert utrolig bra de og, så da gjør det vel ingenting om noen prøver på noe nytt.

Det er sånn vi får fremgang, nytenking er viktig. Feiler det feiler det, men da er det waffal prøvd ut. Dessuten kommer de helt sikkert til å forandre og prøve seg fram en del framover, så jeg tror ikke det at den er vond å holde i eller noe sånt kommer til å bli et problem.
 
Opprinnelig skrevet av Morbo@16.09.2005, 11.36
Vet dere hva jeg vil ha som accesory? En rumblepak. En som er sterk nok til å kunne tilte hånda mi, slik at jeg til en så stor grad som mulig kan få feedback når jeg fekter i Zelda, fisker i Animal Crossing eller spiller trommer i Jam With The band. Kanskje en smule farfetched. Er bare litt brainstorming.
261828​
Hvis jeg har lest riktig, så er det innebygd rumble-funksjon i kontrollen. Men hvor sterk den er vet jeg ikke.
 
Det stemmer, leste det selv etter å ha skrevet innleget innlegget.
Har også fått sett den delen av presentasjonen som handlet om Revolution, hvor Iwata sa de har planer om å lage en expansion til kontrollen som gjør den mer multiplatform/retro-vennelig. Regner fortsatt med at GC-kontrollen er et alternativ til dette.

@Mantis
 
Etter å ha tilbrakt en del tid med å lese impressions angående kontrollen, kan jeg nå si at den meste skepsisen har forsvunnet. I bunn og grunn er jeg veldig glad for at Nintendo velger å satse på noe nytt. Som jeg sikkert har nevnt tidligere begynner jeg nå å miste interessen for spill. Jeg har flere topptittler liggende som jeg enda ikke har giddet å spille gjennom, og grunnen til det er nok at jeg begynner å miste interesse for dagens spill. Jeg håper og tror at Revolution er det som skal til for å vekke interessen.
 
Når jeg først så bildene før jeg dro på skolen idag var jeg litt skeptisk, men så leste jeg om sensorene når jeg kom hjem ...

Tenk så jævlig superdigg denne kommer til å være i horror-spill hvor man styrer lommelykta med kontrolleren, eller i FPS-spill hvor man sikter med den, eller i Zelda hvor man «fekter» med kontrolleren.

Eneste jeg er litt skeptisk til er hvordan knappene er plassert - man kan da umulig nå alle knappene med en hånd? Men kanskje det ikke blir så nødvendig?

Jeg må nok ha denne med en gang den kommer ...
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@16.09.2005, 12.58
Aldri i livet om jeg kommer til å vifte hendene mine når jeg skal spille spill; er det det som blir standard når man skal spille på Revolition, kan jeg her og nå love at jeg aldri kommer å bruke på penger på en slik konsoll. Er det det som er fremtiden, kommer jeg til å bli et av de nerdene som kun spiller på 10 år gamle spill...
Jeg pleier å ligge i senga mens jeg spiller, gjerne med både henda og kontrollen under dyna. Jeg ser ikke at det vil gå med revolution.

Jeg hadde forresten skrevet et langt begrunnende innlegg der jeg forklarte og gikk igjennom hvorfor jeg er skeptisk, men en uhledig kombinasjon av copy-paste funskjonen slettet hele innlegget. For se om jeg gidder å skrive det omigjen senere i kveld.
261841​
tror du misforstår litt, risting på armene og veiving frem og tilbake er ikke målet, selv om kanskje noen partyspill vil bruke muligheten. Ser mer for meg at den er filtfølende og reagerer på små bevegelser, så den fungerer som en mus på pc. Isåfall er det som tidligere nevnt en revolusjon for konsoll-fps.

EDIT:
Men om alle spill baserer seg på store bevegelser som i videoen blir det håpløst, jeg spiller stort sett for å slappe av. Som nevnt tidligere, styre lommelykt+våpen med fjernkontrollen, og selve figueren med analogstikka, genialt.
 
Jeg baserte det innlegget kun på den lille videoen, og det var det mye vifting der...

Kan godt hende den skal brukes til små bevegelser, men da kan man ikke sitte langt unna fjernsynet, for er man for langt unna kan den misnte beveglese gi stort utsalg. Dessuten kan jeg se for meg en del problemer med å sikte nøyaktig, vanlige folk er jo ikke sniksyttere heller da...

Jeg ser t jeg er alt for negativ i dag. Jeg tror jeg må sette meg ned å studere kontrollen næremer en annen dag, når jeg har fått dette dårlige førsteinntrykket bort.

Noen som klarer å se paralellen til DS? :p
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@16.09.2005, 14.51
Kan godt hende den skal brukes til små bevegelser, men da kan man ikke sitte langt unna fjernsynet, for er man for langt unna kan den misnte beveglese gi stort utsalg. Dessuten kan jeg se for meg en del problemer med å sikte nøyaktig, vanlige folk er jo ikke sniksyttere heller da...
261866​
Såvidt jeg har forstått ligger sensorene i selve kontrollen, ikke relatert til tv'en i det hele tatt. Så da skal det ikke ha noe å si hvor langt unna man er. Fungerer ikke som en lyspistol
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Positivt at Ninetendo tør å gjøre dette. Om dette blir en suksess gjennstår å se, men potensialet er der. se bare på feks. eyetoy. Mulighetene er hvertfall mange, så det spørs hvordan dette vil fungere i praksis. Men selve tanken syns jeg er uhyre spennende.
Men ett sjangsespill definitivt.
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@16.09.2005, 14.51
Kan godt hende den skal brukes til små bevegelser, men da kan man ikke sitte langt unna fjernsynet, for er man for langt unna kan den misnte beveglese gi stort utsalg. Dessuten kan jeg se for meg en del problemer med å sikte nøyaktig, vanlige folk er jo ikke sniksyttere heller da...
261866​
Den skal visstnok ha en sensor som merker hvor langt unna kontrolleren er fra TV-en, dermed tror jeg at det skulle gå fint uansett hvor langt unna du sitter.

Og ... jeg ser absolutt ikke for meg at det kan være vanskeligere å styre FPS-spill med denne saken enn det er med en mus. Snarere tvert imot ...
 
Jeg hadde en Playstation kontroll in the old days der man kunne tilte på kontrollen for å styre. Når jeg leste om kontrollen ble jeg helt solgt og nesten løp hele veien til Spaceworld. Når jeg fikk den hjem og testa den så var det en jævla stor skuffelse hele greia. Det funka bare ikke så bra i praksis, man mistet presisjon når man brukte denne kontrollen med innebygde sensorer.

Det sier seg selv at Nintendo sin kontroll vil ha langt høyere kvalitet på sin kontroll i forhold til den thirdparty kontrollen jeg hadde (men den var svindyr!).

Hvis de bommer på presisjonen så er løpet kjørt for dem. Men vi får se, jeg er meget spent. Spesielt etter teaseren
 
Opprinnelig skrevet av rulleguru@16.09.2005, 16.39
Hjelper dårlig om ikke spillene er laget for kontrollen da, blir som da jeg i mine yngre dager spillte quake med ratt og pedaler
261897​
hehe, eller Gran Turismo med dansematte (det er faktisk litt moro) :ler:

Tror Nintendos kontroller har store muligheter, men mange utviklere kan se paa det som en liten stopper for aa slippe multiplatform spill paa den... Nintendo bor ha noen helt utrolig sterke titler for aa fenge mengden.
Jeg kommer garantert til aa kjope den, men vil resten av folket ?
 
http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8247

News: Jim Merrick Talks Revolution Controller
Posted by Tphi - Sep 16th 2005 13:42

--------------------------------------------------------------------------------


Nintendo Europe's senior director of marketing says Revolution will have a classic style controller add-on, and hints it'll be fully playable next E3!

Speaking to Eurogamer, Merrick talked about how the new Revolution controller and "nunchuk" add-on will revolutionise gaming.

Asked why there was no software shown, he replied: "We went to great pains not to show the software today because we didn't want to detract from what we are trying to show. We're talking about a fundamental change to how we see games and how we play games, and we didn't want to get hung up on polygon counts and so on."

So when will we see them? Well, he hinted that if he went to E3 next year and didn't end up playing them, he'd be "very disappointed..."

The thorny issue of how games not designed specifically for the Revolution - multi-platform titles - will be played. He had the answer: "We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded."

Even better, while it's inserted into the classic-style shell, the freehand controller will still be able to sense positioning, bringing more options to classic games.

Finally, Eurogamer asked this most interesting question: Is the freehand-style controller your trump card, or have we got more exciting stuff to look forward to? Jim Merrick's said in reply: "Let's just say we have more surprises in store."
Tatt fra Eurogamer:
Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?

Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.

So there's that option - but even while it's inserted into the classic-style shell, the freehand controller will still be able to sense positioning and so on, so there are more options too.

It's something that's just as true for the DS - not every game uses the DS's unique features. But some multi-platform titles do, like The Sims 2 for example. We hope other developers will do the same and look at ways their multi-platform titles can make use of the Revolution's features.
 
Dette..ser rett og slett fantastisk ut!
Jeg mener det blir så mye lettere å leve seg inn i spillet når man vifter med armene får å enten se rund om kring, eller vifte med et sverd.
Også kan strategi bli et must på revo, med tanke på å peke hvor man hvil kontrollere osv...
Også blir det litt arm-trening, lol. :p

Edit: Sony og Microsoft kan gå å legge seg, hvis ikke de kopierer ninty sine ideer som de gjorde med N64.