Nintendo Wii

1. Super Smash Bros. Online [launch]
2. Super Mario Revolution [launch]
3. Legend of Zelda: Twilight Princess [launch]

Disse blir iallefall launch. Og om enkelte av de andre titlene har vært i utvikling lenge, skal man ikke se bort i fra at enda flere kommer til launch. Nintendo er ikke produsenten som har for vane å komme med tomme løfter. I motsetning til en viss produsent som rimer på "bony". Dessuten skal man ikke se bort i fra at Mario Kart eller Animal Crossing snarere blir oppdaterte utgaver med onlinefunksjonalitet, fremfor å være splitter nye spill.
 
Ja, hvis de blir de eneste av interesse så skal det litt til for at jeg kjøper meg en på launch - selv om prisen er med på å bestemme en del der. Super Smash Bros. har jeg aldri vært interessert i og synes er ekstremt kjedelig og intetsigende, Super Mario Revolution har mye å bevise etter den utrolig skuffende Super Mario Sunshine og Legend of Zelda er et Gamecube spill.

Super Mario må bli ekstremt bra for at jeg skal gidde å kjøpe med en NRev ved lansering.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva var så utrolig skuffende med Sunshine, mon tro?
 
For min del ble det for likt forgjengeren. Målet var å samle masse stjerner, bare på nye områder. Dessuten var jeg aldri så crazy etter den Fudd-sprute-greia. De beste områdene i Mario Sunshine var de hemmelige hulene, hvor man ble fratatt den, og måtte manøvrere seg gjennom svært kreative og utfordrende områder kun med Marios vanlige moves. Yoshi var svært klumsete å kontrollere, plagsomt ettersom man var NØDT til å bruke han i mange oppdrag. Mange av oppdragene endte også med kjedelige minigames som f.eks. kappløp med båter eller on-rails-shooting. Leveldesignet var også mye mindre dynamisk i dette spillet. Eksempelvis var de mye mindre tilgivende om man falt ned fra noe, og de hadde svært få ruter man kunne ta til målet. Settingen var heller aldri mi greie. Det hele tok sted på tropiske øyer. Mens Mario 64 foregikk i malerier, som alle var svært unike og behagelige for øyet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hmm. Jeg synes de store brettene, den koselige settingen og det mindre abstrakte gameplayet var ålreit. Men ja, det er veldig forskjellig fra SM64 - men jeg er fortsatt ikke helt sikker på om det dermed er dårligere.
Uansett kan det neppe diskuteres at Delfino Plaza er en enormt mye bedre hub enn den kjipe borga i SM64. :p
 
Tja... personlig digget jeg settingen i Super Mario Sunshine. Virkelig herlig sommer-stemning, og nydelig grafikk og effekter, masse kule detaljer. Men, filmene og historien var virkelig tragisk. Ble så dårlig og dumt at det ble helt latterlig. Peach ER virkelig blond...

Selve gameplayet syns jeg var veldig moro, men jeg HATET virkelig de blå myntene... gjorde at jeg ikke har giddet å finne alle 120 sprites i alle fall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Istemmes angående de jævla blå myntene. Og... det er et Mario-spill, for steike. Historien har aldri kommet over "Our princess is in another castle!"-nivå. :D
 
<div class='quotemain'>
Vil tro at det skal gå smurt. Den kjører kun PAL-oppløsning, og regner med at standardkabelen blir en R-L-Video-kompositt-kabel, som GameCube hadde. Den skal funke med 90% av projektorene der ute. Og for bedre bilde skal det nok gå ann å kjøpe seg en RGB-kabel, som sikkert også funker med projektoren.
[/b]
Vil nesten tro Haggar sikter til kontrollbruk og ikke tilkoblinger. Kontrollen er uavhengig av skjermtype så det skal få fint
[/b][/quote]

ja, stemmer det. er ikke 100% på hvordan det virker, men det går vel etter lys på skjermen, right?
derfor lurte jeg på om det fungerte ett fett med projektor.
 
Istemmes angående de jævla blå myntene. Og... det er et Mario-spill, for steike. Historien har aldri kommet over "Our princess is in another castle!"-nivå. :D
[/b]
Ja, men fyfaen... det der var ille. Her prøvde de seg på en vri, og litt dypere... mens det egentlig bare ble dumt. Referer til de tafatte film-sekvensene nå...
 
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Vil tro at det skal gå smurt. Den kjører kun PAL-oppløsning, og regner med at standardkabelen blir en R-L-Video-kompositt-kabel, som GameCube hadde. Den skal funke med 90% av projektorene der ute. Og for bedre bilde skal det nok gå ann å kjøpe seg en RGB-kabel, som sikkert også funker med projektoren.
[/b]
Vil nesten tro Haggar sikter til kontrollbruk og ikke tilkoblinger. Kontrollen er uavhengig av skjermtype så det skal få fint
[/b][/quote]

ja, stemmer det. er ikke 100% på hvordan det virker, men det går vel etter lys på skjermen, right?
derfor lurte jeg på om det fungerte ett fett med projektor.
[/b][/quote]
Nei. Den har ingen optiske sensorer. Du kan spille i et bekmørkt rom om du vil. Teknikken er gyroskopisk. Den har altså mange duppeditter inni kontrollen som registrerer hvordan du bøyer og vender på den, uavhenig av hva du peker på.
 
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Vil tro at det skal gå smurt. Den kjører kun PAL-oppløsning, og regner med at standardkabelen blir en R-L-Video-kompositt-kabel, som GameCube hadde. Den skal funke med 90% av projektorene der ute. Og for bedre bilde skal det nok gå ann å kjøpe seg en RGB-kabel, som sikkert også funker med projektoren.
[/b]
Vil nesten tro Haggar sikter til kontrollbruk og ikke tilkoblinger. Kontrollen er uavhengig av skjermtype så det skal få fint
[/b][/quote]

ja, stemmer det. er ikke 100% på hvordan det virker, men det går vel etter lys på skjermen, right?
derfor lurte jeg på om det fungerte ett fett med projektor.
[/b][/quote]
Nei. Den har ingen optiske sensorer. Du kan spille i et bekmørkt rom om du vil. Teknikken er gyroskopisk. Den har altså mange duppeditter inni kontrollen som registrerer hvordan du bøyer og vender på den, uavhenig av hva du peker på.
[/b][/quote]

ah!
det er jo meget bra da. trodde den fungerte som en light gun bare med mange flere oppdateringer, men der tok jeg feil gitt.
betryggende følelse ihvertfall.
 

Kilik

Lokal moderator
"Game noir"-spillet Sadness er annonsert til Revo. Spillet er satt til 30-tallet og vil være fullstendig i svart-hvitt. "Nibris decided to follow Nintendo's path, which definately (sic) fights the stagnation which has occurred in video games and creates new trends." Det ryktes at spillet er et first-person survival horrror-spill.

Character art:




Samme selskap, NIBRIS, er også i gang med en Revolution-oppfølger til sitt kommende DS-spill, Raid over The River.

Conceptual screenshots:

 
Sadness virker spennende, ut ifra den informasjonen (dvs ca ingen ting) vi har fått hittil.