Nintendo Wii

Kilik

Lokal moderator
Enig. De burde holdt seg til Revolution etter min mening. Wii? Jaja, verken Xbox eller Gamecube var heller spesielt klingende i mine ører i starten...

Trådstarter får døpe om emnetittelen.
 

Kilik

Lokal moderator
Litt over et år før GC-lanseringen gikk det faktisk rykter om at GC skulle bli kalt Starcube. Dette ble endret noen uker senere slik jeg husker det.

Nintendo kan dette med å overraske. Det skal de ha.

EDIT: Forresten, noen forslag til domener det går an å registrere? Wiifan.com var dessverre opptatt :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er hva jeg kaller et kult navn. "Revolution" er mye mer forpliktende og pretensiøst, mens "Wii" er i samme liga som "NES". Distinkt, kort og lite selvhøytidelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og du prøver for mykt. :D
 

Lodin

Der Waaaah
Syns det er litt mye L33t over navnet og desuten har vel folk flest vendt seg til å si revo?
Men men, man venner seg til dette og.
 
Poenget er vel (kanskje) at Nintendo vil tilbake til at konsollene deres HETER Nintendo og ikke bare er laget av nintendo.

Alle konsoller før Gamecube het jo noe med nintendo. Nintendo, super nintendo, nintendo 64, gamecubenavnet er for langt til at man gidder si "nintendo gamecube". Jeg tror de prøver bygge opp Nintendo som et merkenavn igjen
 
hehe. navnet er all over 4chan nå.

ganske fett.

men jo, for all del, det er fett.
blir bare litt rart å si nintendo "tiss" liksom.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
"Revolution" er jo litt mer prestisjefylt. Mer prangende. Men jeg liker Wii veldig godt.