Nintendo Wii

#1
18:00 (norsk tid) er det Nintendos tur til å vise hva de har å by på fremover. Vil vi se en ny GBA? Hva får vi se til Nintendo DS fremover? Er det fortsatt liv i GameCube? Hvordan blir Revolution? Det er vel det vi håper å få svar på!

Pressekonferansen går direkte på blant annet IGN (Insider) og Gamespot (Complete).

All informasjon rundt pressekonferansen kan samles i dette emnet!

Redigert av Lodin 23.05: Da var E3 slutt og her er noen av Nintendos høydepunkter fra messa.

Revolusjonen som det aldri ble noe av.
Mange hadde gledet seg til endelig å finne ut mer om den nye maskina til Nintendo, men dette ble det lite av. Det virker som de rett og slett henger litt etter de andre to store for det eneste de kunne vise fram var en prototype av maskina. Denne så jo veldig lekker ut, men vi skulle gjerne sett noen spill og da. Riktignok slapp de også litt informasjon som at den vil bakoverkompatibel med samtlige av Nintendos eldre konsoller (NES, SNES, N64 og GC), at den kommer til å være Wifi kompitabel og at den vil kunne spille av DVDer, men ellers var det fint lite. De annonserte forøvrig også at det lå nye Smash Brothers, Mario, Metroid og Zelda titler i kortene til Revolution, men også her var ingen konkret informasjon.


Men resten av showet var snask.
Etter å ha sett de tre store pressekonferansene før selve E3 var det lett å se hvem som virkelig fokuserte på dagens teknologi. Mens Sony og MS såvidt viste fram noe nytt til sine nåværende maskiner var det disse Nintendo i hovedsak fokuserte på. Til DSen var det særlig valpesimulatoren Nintendogs som imponerte med fin grafikk og tøff stemmegjenkjenningsteknologi. Kan kanskje ligne litt mer på en Tamagochi enn et fullverdig spill, men det så gøy ut lell. De viste også fram det nye musikk\kunst\rumpetroll prosjektet sitt, Electroplankton og her viste en DJ fram spillet ved å framføre en låt han hadde laget kun med lyd fra spillet selv. Han brukte forøvrig også to DSer som instrumenter under framførelsen.
Det ble også vist fram en ny GBA, Game Boy Micro. Sikkert greit å ha, men jeg tviler på at man drar altfor mange damer med den bare fordi den har stilig design.


Zelda for teh win!
Også på Gamecube fronten ble det vist mye lovende bla. hele 4 nye Mario spill. Denne gangen skal bartemannen ikke bar ha sitt syvende party spill, men også spille fotball, baseball og danse DDR. Hadde sikkert vært mer imponende med en ny platform versjon, men men.
Dette spilte uansett liten rolle når vi kom til kveldens høydepunkt nemlig det neste spillet i Zelda serien. Før pressekonferansen gikk det rykter om at det skulle ha undertittelen The Twilight Princess og dette ble her bekreftet. Denne gangen har spillet meget mørk og realistisk atmosfære samt grafikk og Link selv virker en god del eldre enn tidligere. Man starter som en enkel gjeter i en liten landsby utenfor Hyrule, men før man er kommet til slutten har man opplevd kamper på og som hesteryggen. I en av scenene fikk vi nemlig se Link bli om til varulv(!) og senere brukt som ridedyr av et mystisk kattevesen med en diger hjelm. Ellers så det ut som et klassisk Zelda med masse utforskning i diverse dungeons og gameplay likt de foregående tre spillene i serien. Liten tvil om at dette blir bra.


Mer informasjon om hva Nintendo viste fram kan finnes på deres egen E3 seksjon:
LINKH
 
#2
Hm. Jeg håper noen klarer å legge ut en gratis stream for slike som meg.
 
#3
Ifjor før Nintendos pressekonferanse la IGNs Matt et-eller-annet ut et bilde av en "realistisk" Link på IGN-forumet. Denne gangen har han lagt ut dette bildet:



MoFo2
 
#5
Den så ut som en DVD-spiller. :)
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#7
Spør du meg så ser den litt for kjedelig ut til å være et Nintendo-produkt... men man vet jo aldri! Hvis det er den ekte er det i alle fall ganske godt tima siden vi nå har sett begge konkurentene.
 
#10
E3 2005: Revolution Details Emerge
Two-to-three more times powerful than GameCube.
by Matt Casamassina

May 17, 2005 - New details regarding Nintendo's next-generation console, codenamed Revolution, have started to sprinkle onto the Internet. The machine, which will be revealed during Nintendo's pre-E3 2005 show on Tuesday morning in Los Angeles, will sport a slick, black design and a front blue light.

Revolution will be "two-to-three times more powerful than GameCube," according to Nintendo, which also acknowledges that the next-generation race isn't solely about new technologies. By contrast, Microsoft's Xbox 360 console is 13-15 times more powerful than the first, according to the publisher. And Sony says it's PlayStation 3 is roughly 35 times more powerful than PlayStation 2.
Nintendo also revealed that using Revolution's new Wi-Fi connection, gamers would be able to go online to a free gamer-matching service. Interestingly, in a move similar to Microsoft's Xbox Live Arcade service, Revolution users will be able to download classic and new Nintendo games over the Internet. Nintendo cited such examples as Donkey Kong and Super Mario Sunshine, which suggests that Revolutionaries could have access to games for all the publisher's previous consoles.
Hm?! Da må den virkelig være spesiell (tilby noe nytt) om den skal være så langt bak sine konkurrenter når det kommer til grafikk!
 
#11
Uhm, høres skummelt ut det der. Men igjen pleier jo Microsoft og Sony å overdrive noe helt sinnsykt når de snakker om specs på konsollene sine da. Hvordan regner man at PS3 er 35 ganger raskere enn PS2?

Si at en figur på ps3 har 5000 polygoner da, mener da Sony at PS2 kan klare tilsvarende spill med 175000 polygoner?

Eller regner de antall polygoner uten teksturer og lys som kan vises i realtime, slik Microsoft gjorde beregningene sine på Xbox?

Xbox var jo mye bedre enn Gamecube på papiret, men Gamecube hadde da spill som overgikk det meste av Xbox på grafikk.

Bekymrer meg ikke før jeg får se konsollen, og jeg venter en revolusjon!
 
#13
Vel, maskinen bør bli ganske "sinnsyk" på andre måter hvis den skal ha en langt dårligere hardware enn XBox 360 og PS3.

Likevel synes jeg det er synd om Nintendo skal henge hetter på hardware. Det vil bety at en del 3.-partsspill neppe vil være å finne på konsollen, og skulle de komme, ville de vært flere hakk dårligere når det kommer til grafikken. Forhåpentligvis vil de eventuelt i stede ta ibruk det (antatt) revolusjonerende med "Revolution".

Men det blir dumt å spekulere. Vi får nok svarene om 6 og en halv time.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Designet ser bra ut. Noe annet enn den lilla kuben de stilte opp med forrige gang i alle fall...

Men den ser litt...vanlig ut. Hadde forventet meg noe mer spesielt fra en maskin som går under prosjektnavnet "Revolution".

Det ser altså ut at den blir langt svakere enn de andre konsolene, men nå er også Nintendo kjent for å gi meget konservative og ikke skryte på ytelse som MS og Sony, så vi får heller bedømme dette når specsene presenteres.

Men hva er revolusjonerende? Det er det jeg går og venter på nå...
 

SHDR

Gullmedlem
#19
# CPU: IBM G5 Custom x 4 2.5GHz cores, level 1 cache 128KB, a level 2 cache 512KB share

# GPU: RN520 x 2core 16MB eDRAM, PC R520 AMR technology supports 720p and 1080i.

512MB system memory.

The main engine has the independence the audio frequency processor, but also has 1x 32MB the memory the PPU physics processor, copes with the complex physical computation - Litt kaudervelsk, but still.

Kilde

Hmmm ... MINST like kraftig som x360, da. Og med revolusjonen deres i tillegg. Ifølge ryktene. Som kan vise seg å være sanne. Litt labrere Lx cache, men GPU-en? Hurrh. Men vi vet ikke enda. Selv om disse specsene har dukket opp flere steder den siste tiden. Det kan godt være sant.

Hvor i alle dager får folk det fra at maskinen har dårlige specs? Når dere faktisk ikke vet hva dere snakker om?