no mafian II [PC, PS3, X360]

Kilik

Lokal moderator
#61
Må si meg enig med denne kommentaren på Eurogamer-anmeldelsen:
it's hard to believe Empire Bay is, in fact, practically empty.
Mafia II was having me play stamp salesman, and it wasn't even kidding.
But the reality is that Mafia II strings the player through a couple of dozen mandatory missions
the potential for exploration is nil.
You can sometimes ignore your current objective and drive around, but why would you? There's nowhere to go. The map's points of interest range from almost useless - clothing stores that feature a handful of drab outfits - to outright baffling, like the aforementioned gas stations in a world where the cars never run out of gas.
OK, your turn: Where's the checkpoint? If you guessed, "all the way back at the beginning of the freaking chapter, before the cut-scenes, driving, gunfight, and everything else," then apparently you have also experienced Mafia II's sadistic autosave stinginess
How is this in any way different than GTA4? Especially the autosave business? I guess what gets criticism here warrants a perfect 10/10 when it comes from Rockstar, huh?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#62
Vanskelig å ikke se den. Det er også småfestlig at hovedpersonen kritiseres for å være pushover og ærendsgutt når det omtrent er definisjonen på Niko Bellic (og de fleste GTA-protagonistene for den saks skyld).


Redigert: Når det er sagt: Det er faktisk noen år siden GTAIV nå, og ekstrapakkene rettet opp i de mest prominente feilene, så litt skal det være lov å lære syns jeg.
 
#63
Skjønner ikke at folk griner over at du ikke kan løpe rundt å kjøre stunthopp, drugdeals og alt det andre sidepisset i GTA. Byen er en backdrop for storyen, utviklerene har jo selv sagt at story er hovedfokus og byen er for stemning.

Bare fordi du kan tusle litt rundt betyr ikke at det må være en hel del piss å gjøre, dette er så rett frem singleplayer som det kan bli. Det er mer det at folk har hypet seg opp mot at dette er GTA +1 og derfor er folk skuffa.

Når det gjelder div andre feil, så skal jeg ikke argumentere, diskutere å krangle om det. Mye er sant, noe er jeg tvilsom til. Det tok 11 timer og 30 minutter ca for meg å fullføre, det var da kun story ikke noe faffing rundt selvfølgelig, så for de som liker mafiastash så er det litt verdi for spenna hvertfall. Fint å spille noe med halveis dybde etter Kane & Lunch 2 som tok meg 4 timer og var drittkjedelig de siste 2.

Gir det 6.5/10. Grunnen er at jeg har spilt det før, Mafia het det.

Edit: Vito er ikke Niko, her snakker vi ikke " go there pick him up drive him home" osv. Du løper ikke rundt som en ærendsgutt 80% av spillet som i samtlige GTA spill. Hvertfall ikke på samme måte. Og når det gjelder save saken nevnt over, så har jeg som oftest møtt på greie checkpoints i de slitsomme delene, noen litt kjipere var det, men ikke mange. Dessuten døde jeg 3 ganger på normal iløpet av spillet. Shit aint that hard, mao anmelderen klarer ikke å spille, nerdraga frem en anmeldelse.

Oversikt over scores btw.
# Planet Xbox 360: 9.3/10
# Game Informer: 9/10
# Vandal Online: 9/10
# Play.tm: 9/10
# Gladriel: 8.8/10 (Thanks TheDuke38!)
# GamePlanet: 8.5/10
# GameSpot: 8.5/10
# PALGN: 8.5/10
# PCGames.de: 8.5/10
# WorthPlaying: 8.3/10
# PC Zone / CVG UK: 8/10
# IGN AU: 8/10
# Gaming Nexus: B
# 1Up: B
# VG Revolution: 7.6/10
# IGN: 7/10
# GamePro: 7/10
# Official Xbox Magazine UK: 7/10
# Joystiq: 7/10
# Playstation Official Magazine (US): 7/10
# Destructoid: PC/360 6.5/10, PS3 7.5/10
# Giant Bomb: 6/10
# Eurogamer: 4/10
 
D

Deleted member 91

Gjest
#65
Du får unnskylde meg om jeg har problemer med å ta alt en Driv3r-apologetiker sier for god fisk da.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#67
Jeg vettafan, jeg er overtrøtt, minnes bare vagt at du syns Driv3r var ganske ålreit.
 
#68
Je, jeg spillte gjennom spillet, uten altfor store problemer. Det var underholdende, takket være den fantastiske fysikken kjøretøyene hadde. Langt fra hva det kunne ha vært, men heller ikke 3/10 som EG ga det. Nærmere 6/10 i mine øyne.

Likte du forresten det første Mafia?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Om dette har kjedelige oppdrag så er GTA det kjipeste spillet ever.
GTA har aldri hatt kule oppdrag, bortsett fra noen få artige setpieces innimellom alle "stikk hit og skyt en kis og stæl en bil og kjør dit"-oppdraga. Greia har liksom vært alt du får i tillegg. Inntrykket jeg fikk av demoen og anmeldelsene var at det ikke er så vanvittig mye ekstra i Mafia 2 at det gjør noe.

PS: Er variasjonen i oppdragene i Mafia 2 at du stikker til forskjellige steder og skyter forskjellige kiser og må stæle forskjellige biler for å stikke av?
PPS: Registrerer forøvrig at folk endelig begynner å se det samme som jeg så da jeg spilte GTA IV. Det er greit.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#70
Je, jeg spillte gjennom spillet, uten altfor store problemer. Det var underholdende, takket være den fantastiske fysikken kjøretøyene hadde. Langt fra hva det kunne ha vært, men heller ikke 3/10 som EG ga det. Nærmere 6/10 i mine øyne.

Likte du forresten det første Mafia?
Spillet var helt katastrofe og den treeren var velfortjent spør du meg, selv om jeg også hadde det ganske moro med bilfysikken. En av grunnene til at jeg la såpass mye tid i det første Stuntman-spillet som jeg gjorde også. Synd ikke oppfølgeren brukte den samme i grunn. Spilte aldri Mafia.
 
#71
GTA har aldri hatt kule oppdrag, bortsett fra noen få artige setpieces innimellom alle "stikk hit og skyt en kis og stæl en bil og kjør dit"-oppdraga. Greia har liksom vært alt du får i tillegg. Inntrykket jeg fikk av demoen og anmeldelsene var at det ikke er så vanvittig mye ekstra i Mafia 2 at det gjør noe.

PS: Er variasjonen i oppdragene i Mafia 2 at du stikker til forskjellige steder og skyter forskjellige kiser og må stæle forskjellige biler for å stikke av?
PPS: Registrerer forøvrig at folk endelig begynner å se det samme som jeg så da jeg spilte GTA IV. Det er greit.

De oppdragene finnes, ja. Men det er mer enn som så min venn.

Jeg eier ikke diskusjons kompetanse nok til å forklare meninga mi helt riktig når det gjelder oppdrags strukturen, men jeg tør å påstå at det er noe annet på mange måter. JEG syns hvertfall det var fint og variert.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#73
Har forhåndsbestilt dette fra CDON.com, men det ser ikke ut som om de har klart å sende den ennå. Planen var liksom å geime på fredagen siden jeg ikke skulle ut.
Nårgepost, hvor treg er den? Blir jeg knullet? i rumpen?
 
#74
Gi et eksempel på et oppdrag du syns var fett'a.
Spoilar:

er vel ikke ett enkelt oppdrag jeg digger over de andre, fordi spillet bygger jo på kapitler, ikke roam up in dis and find letters som i gta. Så storyen går konstant fremover og alle "oppdragene" passer til det som foregår i storyen.

En ting jeg syns var sweet var når du ble fucka av no bizninz og havna i buret, der blir du behandla som skit, skaper konflikt, ett nytt vennskap og på en måte fungerer som en" tutorial" for fistfighting. Så 7år senere eller hva så kommer du deg ut, og da har ting gått fra snø og kaldt(første delen av spillet er jo i førtitalls vinter) til sommer og femtitall. Biler, folk osv har forandret seg siden sist.

Sitat fra første news greia jeg hørte på radio: "Now, we`ve been hearing some reports that smoking might harm your body. But now the tobacco companies have introduced a filter that will make smoking safer, i doubt these companies are willing to hurt people just to make a buck!:p


Drauden: Cdon har fucka meg mange ganger, som oftest med 1-2 dag(er) når det gjelder forhåndsbestilling. BEWARE.
 

SHDR

Gullmedlem
#75
# Planet Xbox 360: 9.3/10
# Game Informer: 9/10
# Vandal Online: 9/10
# Play.tm: 9/10
# Gladriel: 8.8/10 (Thanks TheDuke38!)
# GamePlanet: 8.5/10
# GameSpot: 8.5/10
# PALGN: 8.5/10
# PCGames.de: 8.5/10
# WorthPlaying: 8.3/10
# PC Zone / CVG UK: 8/10
# IGN AU: 8/10
# Gaming Nexus: B
# 1Up: B
# VG Revolution: 7.6/10
# IGN: 7/10
# GamePro: 7/10
# Official Xbox Magazine UK: 7/10
# Joystiq: 7/10
Se på den lista. Er det NOEN semitroverdige kilder der? Hvem faen er liksom VG Revolution? Vandal Online? Gladriel? PALGN?

plz

De store sitene gir 7/10 (altså den laveste karakteren som kan gis en tittel fra en stor utgiver), mens fanboy-sitesa og bloggene kjører hæla i taket fordi de får hardtiss av å tenke på søvlinga til Don Corleone.
 
#76
Ja jeeez lissom, om ikke de har ett stort navn så får ikke meningene deres ha noe å si heller! Fy skam på de!
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Vil se åssen en strategisk squad shooter hvor man styrer SAS kommandoer under WWII med denne motoren fungerer.
 

SHDR

Gullmedlem
#78
Ja jeeez lissom, om ikke de har ett stort navn så får ikke meningene deres ha noe å si heller! Fy skam på de!
Jeg driter i om de har noe stort navn eller ikke, men personlig har jeg enorme problemer med å ta noe en spillkritiker sier for god fisk. Små sites på Metacritic og lignende er ofte enda verre enn de store, ettersom de desperat higer etter reklameavtaler og pressekopier fra utgiverne, og prøver å bevise at de er en hest verdt å satse på ved å gi rause terningkast til enhver stortittel. Selvsagt er det unntak, men jevnt over er det så lav standard på spillomtaler at jeg stort sett gremmes av å lese dem og blir litt lang i maska når jeg ser at folk stoler på dem.
 
#80
Små sites på Metacritic og lignende er ofte enda verre enn de store, ettersom de desperat higer etter reklameavtaler og pressekopier fra utgiverne, og prøver å bevise at de er en hest verdt å satse på ved å gi rause terningkast til enhver stortittel.
Mens store sites higer etter å være kontroversielle for å få oppmerksomhet og flest mulig besøkende. Man kan i bunn og grunn drite i alle anmeldelser noensinne.