Nja, det er folk som skriver nyttige saker, men det er ikke som om det er noe fast sted å finne dem. Enkelte av omtalene til Eurogamer er strålende, enkelte av Edge sine er interessante og til og med IGN og Gamespot har gode saker iblant. Personlig synes jeg Zero Punctuation er en av de beste kildene for spillkritikk, fordi godeste Yahtzee oftest skriver om spillene som de er istedet for å snakke om settingen og fortellingen som om det rettferdiggjør at det er same shit all over again. Han er selvsagt negativ med vilje fordi det er shticken hans, men stort sett er kritikken gyldig all the same.
Rock Paper Shotgun sine uformelle omtaler er også gode, fordi de helt enkelt forteller om skribentens opplevelse av spillet, uten å forsøke å representere det som noen objektiv vurdering av et spill. Hint: De fleste spillskribenter vet virkelig ikke det skapte grann om hvordan spill henger sammen eller hvorfor de liker dem, så de kompenserer ved å gjengi de samme trauste ideene om hvordan de skulle ønske spill var istedet for å faktisk kritisere det innholdet de blir presentert med. Glimrende eksempel på dette er Games TM, som higer etter å bli oppfattet som Edge uten å skilte med noen dybde overhodet, bare veikt PR-pjatt blandet med ønsketenking.
Verdt å notere at til og med Edge er helt gjennomkompromittert -- du får ikke tilgang til utviklere og kjempetidlig kode med mindre det er helt garantert at du kommer til å skrive noe passe sympatisk om det, noe som fremstår ganske tydelig når feature-saker om spill som er to år unna leser som en bukkakefantasi hvor journalisten er den heldige sædbøtta. De er særlig upålitelige når det kommer til britiske stortitler.
Rock Paper Shotgun sine uformelle omtaler er også gode, fordi de helt enkelt forteller om skribentens opplevelse av spillet, uten å forsøke å representere det som noen objektiv vurdering av et spill. Hint: De fleste spillskribenter vet virkelig ikke det skapte grann om hvordan spill henger sammen eller hvorfor de liker dem, så de kompenserer ved å gjengi de samme trauste ideene om hvordan de skulle ønske spill var istedet for å faktisk kritisere det innholdet de blir presentert med. Glimrende eksempel på dette er Games TM, som higer etter å bli oppfattet som Edge uten å skilte med noen dybde overhodet, bare veikt PR-pjatt blandet med ønsketenking.
Verdt å notere at til og med Edge er helt gjennomkompromittert -- du får ikke tilgang til utviklere og kjempetidlig kode med mindre det er helt garantert at du kommer til å skrive noe passe sympatisk om det, noe som fremstår ganske tydelig når feature-saker om spill som er to år unna leser som en bukkakefantasi hvor journalisten er den heldige sædbøtta. De er særlig upålitelige når det kommer til britiske stortitler.