Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Geez! Svaret er Spyd! Alle de andre er egenskaper som Kirby kan bruke i spilla sine!

Jeg er skuffet …

Neste spm (nr 103) skrives av han som leser dette først.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
La ikke merke til at du hadde skrevet nytt spørsmål. :D

Seriene er Sam & Max: Freelance Police (DVD plz tnx), og det andre må vel være Young Indiana Jones?

Hvilket spill er dette bildet tatt ifra?
(Bildet er tatt ifra c64-versjonen, men det ble også utgitt på DOS, Amiga og Atari ST)

Beklager hvis dette var noe i det letteste laget :flau:

Terje

mostly harmless
Det der er Wizball. Glimrende spill! :tommelopp:

I diverse av Id Softwares FPS'er er noen av de største gønnerne en BFG av et slag (BFG2000 i Doom, BFG9000 i Quake (tror jeg))

Hva står egentlig forkortelsen BFG for?

Big Fucking Gun. Har ikke helt peiling på så mange gamle spill, og det blir bare teit å slå det opp på internett. Med andre ord kan noen annen komme med neste spørsmål.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden jeg har vært på ferie i en ukes tid, og dere kom med haugevis av spørsmål jeg hadde klart på strak arm i den tiden, er jeg frekk som faen og stiller et nytt et (lettere inspirert av Thinnerns flotte Kirby-spørsmål):

[#106]
Hvilken av disse hører ikke hjemme i listen, og hvorfor?
  • Ild
  • Is
  • Vann
  • Saks
  • Bombe

Den der var litt vag, det finnes ganske mange spill de forskjellige tingene kan være ifra. Jeg tipper uansett at det er saksen som skal vekk, man finner alle de andre tingene i Zelda - A Link to the Past, men ikke saksen.

Hvis det ikke er korrekt burde du legge til flere ting på den listen...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det kan ikke være Mega Man, og at vann skal ut? (men da burde vel kanskje stein, eller noe lignenede også vært med i listen)

Iceman, Fireman, Bombman, Cutman, (saks), men ingen vannman.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kakarlsen er en skarp bever, og har helt rett.
Tok ikke med stein fordi jeg synes det ble litt FOR enkelt da. :p

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja ja ja, Jeg skal lage nytt spørsmål, bare vent... litt til.

Mens vi venter på kakarlsen sitt etterlengtede spørsmål kan jeg benytte sjansen til å spørre de aktive medlemmene i Spillegal beste trivia ™ om følgende:
Skal vi stenge av triviaen nå (eller ganske så snart) og telle opp poeng for å kåre en vinner for å så fortsette med en ny nostalig trivia eller skal vi bare fortsett så lenge vi gidder?

Status
Stengt for ytterligere svar.