Nyhetstråd: Grand Theft Auto: Liberty City Stories [PSP]

#21
Når kommer spillet. Det står 01.09. noen steder (USA), men det må jo være tull?
 
#22
For å si det på godt norsk: det er bullskiiiit!

Det står 4. November på tothegame nå! 1. Oktober på mange amerikanske sider!

Jeg blir glad hvis det kommer før jul! Nå får vi heller glede oss over Nintndogs til DS;)
 

SHDR

Gullmedlem
#24
Jesus. Hvem var det som påstod at det der skulle være mer avansert enn GTA3? Det ser forferdelig ut. Merk dere broa i et av de siste offisielle skjermbildene!

Jeg tror ikke GTA egner seg som håndholdt spill, jeg liker ikke GTA i utgangspunktet og jeg føler meg mer irritert enn spent. Kanskje fordi jeg vet at uavhengig av hvor dårlig spillet er, så vil det selge. Fysj.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#25
Opprinnelig skrevet av Kilik@11.06.2005, 15.39
Grafikken ser ut til å være omtrent på nivå med PS2-versjonen av GTA III.
232111​
Tror ingen har sagt at grafikken skal være bedre enn Ps2-versjonen. Ingen i denne tråden, i hvert fall.

Men ja, de skjermbildene var et nivå under hva jeg hadde håpet på. Det er kanskje litt drøyt å dømme et spill utifra hvordan det ser ut, men jeg tviler på om GTA: Liberty City Stories blir fristende nok for meg til at det rettferdiggjør et PSP-kjøp.
 

Kilik

Lokal moderator
#26
Jeg synes grafikken virker grei nok til å være et 1.generasjons PSP-spill så lenge frameraten holder et akseptabelt nivå.

Det som bekymrer meg mest er nok loading. Midnight Club 3: DUB Edition, som er laget av samme utvikler, bruker opptil 70 sekunder for å loade en by. Uakseptabelt lenge for et håndholdt spill...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
C.U.N.T.F.L.A.P.S. var konge. :D
Og GTA har da alltid hatt stilisert grafikk.
 

Kilik

Lokal moderator
#29
Joa, men det virker som de har dratt det litt lengre nå. Trær ser en del annerledes ut og folka virker mer karikerte.

Uansett, dette vil nok være det spillet som gjør at PSP virkelig tar av i USA og Europa...
 

Kilik

Lokal moderator
#33
Eurogamer har en fin, liten preview.

"Immediately, it's apparent that the PSP has very little trouble dealing with the technical demands of a full-blown GTA game, and as such it looks like a huge improvement over GTA III in every sense: the draw distance - while by no means perfect, with plenty of pop-up evident - is acceptable, the frame rate looked rock solid and smooth, and the character models looked up to San Andreas standard, complete with the trademark Rockstar mannerisms, and - yes - lifelike hands."

Dette lover jo bra.
Eneste som bekymrer meg nå er at demoen ble kjørt på en debuger, så selv ikke Rockstar selv vet hvor mye loading det blir via UMD ennå...
 
#34
Jeg for min del har aldri helt forstått hvordan folk kan mene det er mye loading i GTA spillene. Hva er så farlig med litt loading før du starter å spille, resten av spillet har så og si null loading?
 
#36
Enten er det noe alvorlig galt med PS2'en din, eller så er det du som har tålmodighet som en vårkåt chinchilla.
 
#37
Jeg har akkurat sett traileren og herregud jeg gleder meg, kanskje jeg kjøper psp bare på grunn av dette. Skikkelig mafia a la Donni Brasko og jævla fet musikk iallefall på traileren.

DET som bekymrer meg er fpsen, ps2 versjonen av GTA er så evig møkk når det gjelder kvalitet og fps i forhold til pc, pc er jo 10000 ganger framover. Jeg valgte å vente til pc versjonen kom av de andre gta spilla istedenfor de crappy ps2. Så jeg venter med å kjøpe psp før noen kommer med en kommentar åssen kvalitetet og fpsen er.
 
#38
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@12.09.2005, 19.49
Enten er det noe alvorlig galt med PS2'en din, eller så er det du som har tålmodighet som en vårkåt chinchilla.
260708​
Tålmodigheten blir iallefall ikke bedre av å måtte kjøre flere kilometer, kjøpe nye våpen, gå inn og ut av flere bygninger hver gang jeg dauer i ett oppdrag for så å starte på nytt igjen. Hadde spillet bare hatt en Retry Last Mission-funksjon, alá Mercenaries, ville livet vært så mye enklere.

Duke:
Jeg har nesten tro på at frameraten vil bli betraktelig bedre. De har tross alt allerede gitt spillet bedre draw-distance. Dessuten har PSPen lavere oppløsning og krever dermed mindre prosessorkraft.
 
#39
Noen som vet om du fortsatt kan svømme?



Gleder meg til denne snow-effecten det er snakk om på div. fora.
Snowy landskap + slapsete veier.
 
#40
Ja faen, om man ikke kan svømme er vi jo tilbake til steinalderen (Vice City) igjen. Utrolig plagsomt i annethvert oppdrag som innvolverte båtkjøring: "Der står båten ja, så nå må jeg kun trå over det lille mellomrommet mellom brygga og båten for å kunne kjøre avgårde. Nei faen, jeg snubla visst og falt i vannet. Jaja, får bare klatre opp og prøve på nytt... men i hellvette, jeg er jo DAU!"