Nytt oppsett i Spilling.

Hvordan liker du det nye oppsettet?

  • Bra!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Dårlig...

    Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg forstår det ikke.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Endre

Ødela forumet
#1
Vi har nå laget et litt annet oppsett i Spilling, og det skal være såpass lett å sette seg inn i og forstå, at jeg kun vil oppfordre dere til å lese gjennom retningslinjene for hver enkelt underseksjon. Vi har også, som dere sikkert ser, fjernet både Rollespill og Slåssespill-seksjonene og jobber nå med å flytte over emner fra disse. Vær litt tålmodige, så er jeg sikker på at det meste er på plass innen dagen er over. Takk.

Hadde også satt pris på litt tilbakemelding fra dere på det nye oppsettet, så jeg legger til en avstemning her.
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Førstinntrykket nå var "BAH, følger det et kart med dette?".
Synes det ser veldig rotete ut nå som så mange tråder presses inn på èn side. Rolle- og slåssespill-seksjonen var veldig mye brukt, og flere av trådene jeg fulgte med i var der og i slåssespillseksjonen. Inndelingen gjorde det mye lettere å finne fram til det jeg hadde interesse av å lese.

Noe positivt følger med, for nå må enda en forumfunksjon tas i bruk - søkefunksjonen...

Vi får se... Er sikkert bare en tilvendingssak :) (selv om jeg nå foretrekker gamle inndelinga.)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#4
Fint, men jeg savner selvsagt rollespill-forumet.

Edit: Blir for rotete på "generelt" ja.
 
#5
For meg er det egentlig likegyldig hvor emner ligger for jeg bruker kun søkefunksjonen. Eller, "Vis nye innlegg". Legger ofte ikke merke til hvor emnene ligger en gang. Men det virker som et helt greit oppsett det her.
 
#6
Skal jeg si min ærlige mening, vil jeg si det blir altfor rotete uten de to seksjonene. Tenk på det, Spilling kommer nå til å få en overflod av FF og Tekken-emner.

Men det vokser vel på meg.
 
#7
Jeg synes det gamle var mer oversiktlig enn det som er nå, og jeg tror det hadde vært bedre med under-emner til slossespill og rollespill.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Enig at det gamle var mer oversiktlig, men det er sikkert bare fordi jeg ikke er vant til endringene. Kommer nok etterhvert.
Ellers er det helt greit at Rolle og fightingspill seksjonene er borte siden de egentlig ikke hadde noen praktisk funksjon.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#9
Rollespill- og slåssespillseksjonene, spesielt førstnevnte, hadde så å si ingen gode emner. Hva med at vi faktisk diskuterer litt spill istedenfor å jalle med quizspørsmål fra forskjellige final fantasy spill? Greit, jeg synes vi kan ha et offisielt FF quiz emne dersom mange skulle ønske dette, men å ha tusen varianter av emnet er rett og slett uinteressant.
Slåssespillseksjonen har potensiale til å bli interessant, men også her mangler medlemmenes lyst til å diskutere ordentlig. Dessuten så skal man nok klare å få diskutert like mye slåssespill uten slåssespillseksjonen siden det var såpass få brukbare emner der.
Det nye systemet kan bli ganske så bra, men det krever en del arbeid fra moderatorene og at de andre medlemmene klarer å holde et nogelunde seriøst nivå.
Jeg foreslår også at vært spill har sin egen poll der man voter 1-10 etter hvor bra spillet er. Om vi på en eller annen måte også kunne regne ut og vise snittkarakteren spillet har underveis så hadde også dette vært kult tror jeg.
 
#12
DÅRLIG!!!!!!!!!!

Først tok dere vekk Final Fantasy forumet, å nå når jeg hadde vent meg til rollespill så tar dere det også vekk. Nå blir det bare enda vanskeligere å finne frem final fantasy topicene!

Hvorfor er ikke Hjelp meg i Final Fantasy på hjelp forumet?, det var litt sånn teit...
 
#13
kjempe bra!

Jeg syntes dette med "slåssespill" og "rollespill" fikk den "14åring-som-vil-lage-forum" feelingen, noe Spillegal.no ikke er. Oversiktlig også!

:tommelopp:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
Hmm, jeg likte det faktisk ikke :p Eller, gjennerelt delen var det jeg ikke helt likte. Siden det kom så altfår mange FF og slåsspill tråder inn der. Omtrent alle de andre trådene havnet jo nederst. Men de andre seksjonene var jo greie da.
 
#15
Ah, den nye inndelingen er herlig. Som Lurtz sa, var det ikke akkurat overflod av gode emner på 'Slåssespill' og 'Rollespill'. Disse emnene blir nå lettere å fjerne fra 'Generelt', noe jeg håper vil føre til at vi får flere interessante emner, som f. eks. 'Spillegalbrukerenes drømmekonsept'.
 
#16
hva er galt med å lage en seksjon for fps, en til rollespill, en til slåssespill en til strategi spill, en til mmorpg osv...

blir en del seksjoner, men til gjengjeld blir det ikke 40.000 emner inne på dem som går over flere sider. synes det ville vært bedre, å det er lettere å finne emner man har interesse av å lese eller svare i...

ja jeg vet man kan bruke søkefunksjon eller få opp nye emner osv. men personlig tar jeg gjerne å tråler gjennom seksjoner å snuser litt rundt innimellom, men det ville da vært bedre med flere å ryddige seksjoner, istedefor minst mulig seksjoner med mest mulig rot.
 
#17
Jeg stemte dårlig av den grunn at rollespill seksjonen er borte. Nå blir det altså slikt at det kommer til å florere med emner på generelt og spill. Dette fører, som flere har sagt, til at det blir et eneste stort rot.

Og til dere som synes at alle lekene er så uinterresante. Klager vi, som faktisk synes at lekene på rollespill seksjonen er gøy, på alle de emnene dere henger i som vi synes er uinterresante? Dere trenger ikke å være aktiv overalt. Det er ingen som tvinger dere i å henge på rollespill seksjonen hvis alt er så jævla jalla. Vi som henger der, synes det er artig, og det synes jeg dere bør respektere akkurat som vi respekterer alle emnene dere lager.

Men én ting synes jeg var bra. Det var at dere har beskrevet de forskjellige seksjonene, så nå er det mye lettere å vite hvor man skal poste hva.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#18
Praise the lord. Alt var bedre enn "spill" og "spilling". Dette går det i det minste ikke an å ta feil av. Liker det jeg. :)
 
#19
Jeg ser rett og slett ikke vitsen med førsteinntrykk seksjonen.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#20
It's all in the "Retningslinjer for Nyheter og forventninger - må leses!"! ;)