Offisielt: 40 GB PS3 til 3990 kroner

Såh ... kan vi slutte å diskutere dritt som dette uten å stille eksempler og begrunne meninger? Til slutt vil jeg bare si til alle som mener at Wii-spillene så langt er ræva og at teh wii is teh d0med at de bør lære seg å tenke to steg fremover før de uttaler seg. Hvis Wii tar igjen x360 i løpet av året, og det ser det jaggu ut til at den vil gjøre, så har vi nettopp overvært et paradigmeskifte i måten videospill lages og markedsføres på. Om det ikke passer dere, så er det snart på tide å finne seg en ny hobby, for om Nintendo når salgsmålene sine for 2007 ser det ut til at dere må lære dere å like den nye verdensordenen. Selvsagt vil det alltid være et hardcore-nisjemarked, og til slutt vil krysspollinering av casual- og hardcore-spillkonsepter og designprinsipper sørge for at det finnes et langt bredere tilbud av spill enn hva som finnes i dag, men det er visse sjanser for at spillbransjen slik vi ser den i dag ikke kommer til å bestå for alltid.
Så. Get with the program.
[/b]
Nintendo er utrolig sterke nå, nå som dem bringer inn markeder folk trodde ikke eksisterte lenger, men som alltid har jeg en helt annen (feil) oppfatning av vår lille SHDR her.

(mulig alt det jeg skriver nå er helt feil og kommer fra rastusen min, men det er min rastus og mine meninger)
Når en spiller, man bruker øynene, hørsel, for frem følelser, forkjellige ting stimulerer deg, du får en ytre impuls som rører din "tingeling" Du blir rørt på en måte aldri nabo-jenta kunne gjøre det på.

Wii har stimulert noe "nytt", vi tror det er nytt, fordi det er så lenge siden "det" har blitt rørt. Når denne"tingelingen" har blitt rørt nok ganger, vil behovet for å stimulere den falle bort. Og behovet for konsollen dra til helvete.

Det nintendo har gjort nå, er enestående, desperat forsøk på å vinne markedet, og næmen...de har klart det. Nå gjenstår det bare å se om de kan leve videre på deres lille mirakel.

Så, get with the program u fucking retard! Rettet mot Lodin(fordi jeg hater han :D)

Kilik

Lokal moderator
Et slags priskutt i Japan: Hot Shots Golf 5 bundle

20 GB-versjon: ¥51 980,- (ca. 2 500 kr.)
60 GB-versjon: ¥61 980,- (ca. 3 000 kr.)

Dette er klart billigere enn å kjøpe PS3 + spillet separat.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Griever @ 20.06.07, 16.11) 71123
Du har så mange tanker Yeti. Det er akkuratt det jeg liker med deg. Jeg synes absolutt ikke Wii er drit. Jeg synes spillene er drit til middels. Har ikke prøvd Supermario Strikers da. Excite Trucks var jo ikke dårlig, men ingen grunn til å kjøpe Wii. Jeg synes den nye spillemåten er genial, men det hjelper så fint lite når spillene er som de er.[/b]
For å spørre på en annen måte: Hva ventet du deg? Og hvilke spill har du spilt? Så lenge du kommer med svar som er like konkrete som promp er det litt vanskelig å tolke utsagnene dine i noen annen retning enn at du bare ikke liker Wii, serru. :p

Nilo: Hvis det der holdt vann, ville vel PS2-en vært omtrent like livskraftig som en råtten potet nå, eller hva? :p

Nilo: Hvis det der holdt vann, ville vel PS2-en vært omtrent like livskraftig som en råtten potet nå, eller hva? :p
[/b]
Min lille rose, bare tenk deg hva vil skje etter dette priskuttet, Wii vil få en real "bam" Etter dette vil salget ta seg opp og Wii blir old news. Spørs helt hvordan nintendo utvikler spillene sine videre, spennende å se. Er ikke lenge igjen til selveste Lodin og Yeti har en ps3 hjemme.

MARK MY WORDS!

MARK THEM WELL!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det kommer nok en PS3 i kåken, men da må de få gitt ut noen spill først. Og få senka prisen mer, som sagt. :argh:

For voksne mennesker med jobb er faktisk prisen aldeles i orden. Det er et langt, langt større problem at mange sliter med å se hvorfor de trenger en PS3 når 360-en gjør akkurat samme jobben, bare bedre.

Noen killereksklusiver er alt som trengs for at jeg gladelig legger seks lapper på bordet. Ridge Racer 7 og Resistance er ikke i nærheten av å være nok.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det du skrev etter "prisen er aldeles i orden" er nøyaktig grunnene til at prisen ikke er i orden, for noen.

Jeg kommer ihvertfall til å plukke opp en maskin så fort Ninja Gaiden Sigma dukker opp i hyllene.

Det jeg synes er saa rart er at folk ikke vil ha en PS3 fordi det er Sony som lager. Hva faen sier jeg da. Det er jo bare en bedrift for svarte.

For meg saa er ikke prisen problemet, heller det at det ikke er noe saerlig spill til den enda. Det samme gjelder Wii. Prisen er ikke noe problem. Maskinene maa bare faa noen spill foerst. Paa PS3 saa er det kun Resistance som frister mens paa Wii saa er kun Zelda.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke sant? Det er ingen sak å betale seks tusen, ti tusen eller tolv tusen (som jeg gav for denne PC-en) for en spillmaskin, så lenge det er verdt det. Det er ikke mange nok spill eller nok jall ute på PS3-en til at det er verdt å gi seks tusen for den ennå. Wii-en, derimot, var såpass billig at Twilight Princess og Wii Sports så ut som god valuta for pengene da jeg kjøpte min.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg for min del har hatt PS3en min i litt over en uke nå. Og hittils har den imponert meg mye mer enn min 360 har gjort. Maskinen har ekstremt mye mer potensiale. Der 360 er tynt til sitt beste med Gears of War er Resistance kun en forsmak på hva som er mulig. Og ja, jeg er grafikkhore, og kjøpte maskina fordi den er en "billig" bluerayspiller, og en STILLEGÅENDE spillmaskin og dvd-spiller. Jeg blir flau når jeg slår på 360-en nå, den høres ut som et fly som skal til å starte - og jeg vil derfor sannsynligvis kjøpe alle multiplatformspill på PS3. Jeg ofrer faktisk gamerscore for stillegående maskin.

+ den kan brukes til å få PS2-spill til å faktisk se akseptabelt ut på HDTV.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den påstanden om at 360-en har nådd middagshøyden og PS3 bare såvidt har lagt inn annengiret minner kraftig om hva vi kaller "ren spekulasjon", gitt. Etter hva jeg har sett er det veldig lite som skiller mellom 360 og PS3 hva grafikkmuskel angår. Men bevares, det er lov å bevise at jeg tar feil. :)

Novastrum

Feminist-elitist
Det kommer nok til å finnes spill som ser mer imponerende ut enn Gears of War, men disse vil kreve sitt i forhold til framerate, og mye av det fine vil være effekt-triksing. Det jeg har sett hittils av PS3 har imponert meg - ikke bare fordi det er høy oppløsning på ting og høy polycount, men det at maskina så og si aldri har frameratedrop. Fysikkutregninger rører ikke performance på resten av det som skjer - og det merkes! Jeg har hørt rykter om at 3. partytitler lagger en del, men så fort de lærer seg å utnytte potensialet vil det være fortid.

Fargegjengivelsen er forresten også bedre, flere nyanser og dypere farger. Dette vises av en eller annen grunn ikke på screenshots.

Og det skal nevnes at jeg var dypt skeptisk til PS3 før anskaffelse.

Kilik

Lokal moderator
Nja, man skal være forsiktig å dømme konsollenes styrke ut fra noen få spill det første året. Spesielt med tanke på dagens avanserte multicoremaskiner som fortsatt er ukjent farvann for de fleste utviklere. Jeg er enig med deg i at PS3 har størst potensiale rent teoretisk, men den er på grunn av sin kompleksitet også langt vanskeligere for utviklerne å utnytte skikkelig. Tror nøkkelen for Sony ligger i å fore utviklerne med skikkelige dev kits, libraries etc. for å gjøre utviklingsprosessen minst mulig smertefull. Ser heldigvis ut til at Sony tar denne jobben på alvor.

SHDR

Gullmedlem
Rottene hopper av det synkende skip, dog. PS3 skal ha solgt ti millioner enheter før jeg plukker opp en. Hvis plattformen ikke når den milepælen innen utgangen av året, kommer den til å miste de fleste plattformeksklusiver og bli deprioritert med hensyn til multiplattformporter. Litt slik som GameCube-versjonene av spill som regel så jævligst ut.

Jeg kommer til å kjøpe en PS3 med en gang den koster under 4000kr og har en eksklusiv jeg har lyst på. Men jaggu, den ække der enda, gitt. Og jeg tror ikke det er mange som gidder å utvikle eksklusivt til den plattformen lenger slik ting ser ut nå. Det kan snu seg fullstendig rundt juletider, men jeg ville ikke blitt hundre prosent overrasket om det *ikke* gjorde det heller. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøre det. PS3-en har ingen særlig troverdighet i markedet lenger.

Og teknisk ekstravaganse? Kjøp en PC, folkens. Betraktelig kraftigere.

Lodin

Der Waaaah
SITAT
Japanese economic news source Nikkei.Net is reporting what most of us already know: big third party publishers are shifting their focus from Sony Computer Entertainment to Nintendo Co., Ltd. With the DS and the Wii doing major business, this shift should not come as a surprise. The article points out that Bandai Namco and Sega have doubled the amount of Nintendo-geared software during fiscal 2007 compared to the previous year. Likewise, Capcom has slated more games for Nintendo than for Sony. [/b]
Oj. :ermm:

SHDR

Gullmedlem
Surprise, surprise. I motsetning til forumbrukere og konsollfanboys tenker utviklere finans og markedspotensiale fremfor lojalitet og forestilte datakraftsforskjeller.

Det er klinkende likegyldig at PS3, avhengig av øyet som ser, kan være litt kraftigere enn x360 og kanskje ha litt annen fargegjengivelse når spillene som burde kommet til begge plattformene istedet er på vei mot Wii.

Toot-toot.

Novastrum

Feminist-elitist
Surprise surprise, Japanere liker nisjeprodukter. :)

Det er nok ikke bare øyet som avgjører, det er ren betraktning og erfaring som er grunnlaget for påstanden om PS3s potensielle overlegenhet.

Wii er dau for min del, så lenge alle interessante titler er wiimote-rehash av noe vi allerede har på GameCube.

SHDR

Gullmedlem
Japanere liker nisjeprodukter? Kaller du åtte komma fem millioner salg på likt antall måneder nisje? Det høres mer iPod ut for min del.

Fire millioner solgte enheter på henholdsvis ett år og åtte måneder i to forskjellige markeder på et stykke forbrukerelektronikk som koster over 4000kr høres mer ut som nisjeprodukt for min del, påsan.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Novastrum @ 28.06.07, 10.27) 71738
Wii er dau for min del, så lenge alle interessante titler er wiimote-rehash av noe vi allerede har på GameCube.[/b]
Så fint, da er jo ikke Wii-en dau for din del. Haw. :rulleøyne: