Old School. Spillegale spillere spiller analoge spill.

Er det noen her som kan anbefale noen brettspill hvor man samarbeider? Helst noe som passer godt for to spillere, ikke bare 4. Dere bør sjekke ut nyeste tabletop som tar for seg "Pandemic" forresten.
 


Jeg kan anbefale det her.
Det er ikke mulig å sammerbeide da , men gjett 3 ganger hvilke valutta som benyttes i det spillet her !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Er det noen her som kan anbefale noen brettspill hvor man samarbeider? Helst noe som passer godt for to spillere, ikke bare 4. Dere bør sjekke ut nyeste tabletop som tar for seg "Pandemic" forresten.
Axis & Allies er jo en klassiker, om du har en hel jævla dag. Må riktignok ha minst en motsander om du vil ha coop, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Zombies! er jo et spill hvor man samarbeideeeehehehehehe sorry.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Space Hulk Death Angel.
Et helvete å lære seg, men skitenkelt når man bare innser at fantasy flight games stinker på beskrive sine egne regler.
Ellers så har du jo space alert som basically er FTL i brettspillversjon og multi coop.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Plass til 600 sleeved cards ja. Hva med de andre 2500-ish Dominion-kortene mine?

Edit: per chamber ja. Som det er fem av. Blir å støtte.
 
6, om du kjøper denne versjonen, som er tilpasset dominion. Ganske stiv frakt til europa, da.

+$25 per Keep. The Dominator. The Configuration for Dominion™. 1 Great Chamber, 6 Magic Chambers, 2 Bit Pits, 300 Dividers. We will also do labels through Dark Ages™ (and later Guilds™).
 
Har lest endel og sett noen videoer av Battlestar Galactica: the boardgame, og det ser ut som fete greier. Mye co-op og minst en spiller som saboterer som en cylon. Skal være temmelig vanskelig å overleve som menneske med mye lureri i tillegg til at det er massivt med masse kule brikker. Eneste som blir trukket frem som negativt er at spillet varer ganske lenge, type 2-3 timer, så det er i samme gate som arkham horror som eier hardt. Blir å skaffe seg!

Link: http://boardgamegeek.com/boardgame/37111/battlestar-galactica
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har lest endel og sett noen videoer av Battlestar Galactica: the boardgame
Dette har jeg spilt en god runde av og det var veldig artig, gikk greit nok å komme seg inn i men ble dessverre ikke cylon men latet litt som :) Kan fint anbefales, spesielt om man liker temaet!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
I går spilte jeg brettspillet Republic of Rome sammen med Bjørgvin Spel- og Pipelaug. Det var veldig morsomt og jeg tok meg selv i å sitte med regelboken til frokost i dag.


Spillet kan spilles i tre forskjellige faser, den tidlige, mellomste eller sene republikken. Vi var seks personer, som simulerte det romerske senatet. Rundene har en dagsorden lang som et vondt år, men begynner, generelt sett, med at senatorene tjener inn penger for staten Rom (eller til seg selv, om de tør bli sett på som korrupte). Deretter kan det oppstå kriger og andre tilfeldige events. Så kommer hovedfasen og det er her det var morsomt. Vi simulerer det romerske senatet. Hver spiller leder en fraksjon, hvis samlede stemmer består av senatorer, riddere og innflytelse du kan kjøpe kortsiktig. Man utvelger konsuler og dommere, de høyere embedsmenn. Andre senatorer kan myrdes, stilles for retten, gjøre opprør, bli utpekt til guvernører for provinser. Som regel står valget mellom innflytelse i Rom versus inntjening / prestisjeinnsamling i provinsene. Og etterhvert hoper krigene seg opp og den fine linja mellom å tenke på seg selv og samtidig på republikkens fortbeståelse blir vanskeligere å manøvrere. Kan røpe at vi alle likte veldig godt å diskutere og være uenige, med det resultat at Rom gikk under relativt tidlig (selv om den sterkeste senatoren, Julius Cæsar, ble utpekt diktator). Uansett et morsomt første spill og jeg håper vi får til et nytt igjen senere!