Old School. Spillegale spillere spiller analoge spill.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
den reviewen fikk meg til å få lyst til å spille den spillen. Eneste problemet jeg har med spill som tar så altfor lang tid, som det kan virke som det der gjør, er at jeg får så jævla vondt i ryggen. Men smertehelvetet og de varige mén man eventuelt pådrar seg pleier å være verdt det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det går vel an å ta pauser?
 

oma

Village Drunk
Scotland Yard var moro når jeg var liten, er usikker på dets potensiale nå. Men å spille som Mr. X. er vel alltid moro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er det med lettelse jeg kan melde at det spesifikt var Fury of Dracula jeg eventuelt vurderte å gå til anskaffelse av, og ikke Scotland Yard. Som dere kan se av omtalen jeg la ut, går Fury mye mer ut på å være massiv dick mot kompisene dine og det er sånne typer brettspill som er morsomme å spille når man er voksen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ikke orka å pløye igjennom hele tråden, men skjedde det noe her? Er med på brettspill, Zombies! virker jo glitrende. Er forsåvidt med på ting som kan nytes med øl generelt sett
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vi hadde en kveld med no bra brettspillings og planen er vel å gjenta suksessen! Men jeg har ikke særlig peiling på brettspillfronten (bortsett fra Warhammer Fantasy seff) så er vel Fetthest, Buggz og agra som styrer sjappa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ålø, Paul og Quinns anmelder Arkham Horror og... Settlers of Catan, siden det er Halloween. Verdt å se, jeg humra. Litt.


Angående flere brettspillkvelder så kan nok det absolutt komme på tale, meeeen ikke helt med det første her i kåken iallfall. Vi får se etter hvert.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dagbladet har anmeldt Dominion.

DOMINION

Terningkast: 2
Deltakere: 2-4
Tidsforbruk: 30 min.

I dette strategiske kortspillet har hver spiller sitt eget kongerike som skal bygges opp med ulike typer kort. Du har f.eks. herregårdskort, og kjøper kort som Rådssal og Kapell og Rikskansler i bytte mot kort som representerer kobber, sølv eller gull. Ulike kort har ulike poeng og endrer mulighetene dine til å spille kortene du har på ulike vis. Målet er å samle opp så mange kort med så bra poengsum som mulig. Muligens. De innfløkte Joker Nord-aktige reglene er cirka sånn her: «Finn kastebunken i trekkebunken med mindre et kort har endret reglene og du kan speilvende bunkebunken.» Slik fortsetter det over mange sider. Kortene er dessuten stygge som juling. Kanskje det skjuler seg et fantastisk strategispill et sted inni her, men livet er for kort til å grave det ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva om Dagbladet slutter å være så ræva i TV-spill?
 
Det den anmeldelsen sier meg er at den norske utgaven sannsynligvis er ubrukelig oversatt. Desverre betyr vel dette at hemlignissegaven min er dårlige greier. :-(

Fått oss Dominion vi og forresten. Og de tre første tilleggspakkene. Vi har indoktrinert mine tre søstre i det og spillt det hele jula, for å si det sånn. Skal eie dere så jævlig neste gang.
 
Vi spiller en del brettspill i Drammen om det er noen som er interesert i det... :) går i det meste av eurospill og vi begynner å få en del spill mellom oss. De siste jeg selv har anskaffet er ora et labora, eclipse og summoner wars. Ellers har vi i det siste spilt el gande, agricola, dominion (selvfølgelig), caylus, race for the galaxy, mechant &merauders +++ mer
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hoi, nok en runde med gode brettspill og som ingen vil bli overrasket over å høre er det Quinns som står bak. Jeg ble også rimelig fascinert av det ene spillet han linker til, Waldschattenspiel. Et "stealth"-spill hvor en av brikkene er et telys? Altså, mine framtidige unger skal spille det. SKAL. :argh:

Ellers, umiddelbart mest interessant av de spilla Quinns beretter om er faktisk Risk Legacy. Et brettspill hvor du, hver gang du spiller, bygger videre på historien og endrer brettet permanent høres ut som om det er rett opp i min gate, til tross for Risk-navnet.
 
Tøft. Et annet spill som jeg ser for meg kan være passende for SG er Cards Against Humanity. Spillet kan printes ut gratis eller man kan ebaye det for :penga: ettersom de nekter å selge det utenfor nord-amerika.

Uansett, det er en vri av en lek vi alle har spillt på barneskolen, bare med en voksen-tvist: En leder trekker et kort med en setning som mangler noen ord. Alle spillere har kort med ord på, og den som velger den beste kombinasjonen får ett poeng. Eksempel på kombinasjoner som kan oppstå dukker opp øverst på siden i linken, og det burde få underholdende følger.
 
Dominion turnering hos Outland i østbanehallen i Oslo på søndag!

Invite:

Outland
Dominion turnering i Oslo!

Søndag 12 august klokken 13:00 blir det arrangert Dominion-turnering i butikken vår på Østbanehallen i Oslo, i regi av Vennerød Forlag AS og Nicholas Knutsen.
Turneringen varer ca 3 til 4 timer, og påmeldingsavgift er kr 50.
Det blir spillpremier til de ti beste deltakerene.

Ønsker du å teste ut dine Dominion-ferdigheter er det påmelding på epost tunk(a)online.no
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Blir det ekstra stort oppmøte i emo-hjørnet da?
 
Er det noen her som spiller kortspillet Infiltration? RPS har en ganske god write-up om spillet. Tag-line: A Game of Corporate Larceny in a Dystopian Future.

Kan anbefales på det sterkeste. Veldig Cyber-Blade Runner-aktig, med helt sinnsykt random og forskjellige spillomganger og utfall. Det oppstår så mange egenartede situasjoner i hver eneste runde av spillet, at jeg måtte saumfare diverse fora på nettet opp til flere ganger under spillseansen (denne tråden er ganske oppklarende der regelheftet kommer til kort).

I første testkjøring av Infiltration kom vi oss ikke opp i "andre etasje" engang, og agenten med minst tokens var den eneste som kom seg ut i live. Det følger med en ganske heftig "lore" til spillet også (er visst en del av Android-universet – ikke at jeg kjenner til det i særlig grad). Fant en kis som hadde skrevet en slags fortelling av en av sine playthroughs. Halvslapt foto under fra gårdagens kveldsøkt.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Infiltration frister noe jævlig. Og, veit dere hva, det gjør jaggu Libertalia også, etter dagens Florence-writeup. Kort fortalt: Hver spiller styrer en gjeng med pirater som skal raide ei skute med masse ræv (altså booty), man trekker kort og så trekker alle andre spillere akkurat de samme kortene. Dermed: Hvert kort er en pirat eller en annen figur med ulik rang og ulike egenskaper. Egenskapene varierer veldig; noen slår inn når man er på skuta, noen slår inn om natta (altså mellom slagene), noen slår inn til bestemte tider. Såååå... siden alle har like kort, og siden bootyen varierer veldig (det kan være verdifulle saker men også greier som koster deg penger eller fjerner ett av kortene dine), så må man legge en veldig kløktig taktikk. OG! Siden alle de andre også legger kløktige taktikker, må man ta høyde for det. OG-OG! Siden egenskapene til kortene varierer så voldsomt, kan potensielt dårlige utfall snus til noe positivt med riktige valg.

Så, ja. Dominion, bare med et annet, litt mer komplisert rammeverk, og ganske stort potensial for lurings, taktikk og dilldall? Veit du, det høres framifrå ut.