OnLive - streaming av spill over internett

#41
Så må vi jo bare spørre; hvem er det egentlig du har quotet fra forrige side?..

Sancti//Shadar; Nå sier jo fyren i videoen at det også vil være fokus på at man kan se live stream til hvem-som-helst, og da trekker han frem "en skikkelig god spiller", aka. Mr.HardcoreGamer.. Hvis et slikt system ble en realitet tror jeg nok vi ville fått en oppblomstring innenfor kompetetiv gaming også, mht. at det blir enklere å lære av gode spillere hvis man kan hooke opp streamen deres ved et tastetrykk. Samtidig vil jo en slik teknologi gjøre det såre enkelt å hooke opp mot en Halo/CSS/COD6/Starcraft2-match som et alternativ til fotballen på tv :)

større tilskuerskare -- flere sponsorer -- flere kompetetive spillere -- høyere nivå -- enda større tilskuerskare -- ect.. -- the.yellowbrick.road.towards.e-sport.acceptance...(som igjen vil føre til at gaming blir sosialt akseptert, og blir den nye folkesporten..)

Du nevner hvilke brukere som vil bli tiltrukket av et slikt tilbud, vel svaret er vel kort og greit; alle.
Grunnen til det er veldig enkel, dersom OnLive klarer å få high-end grafikk inn i stua di for 3-400kr/mnd og gi deg et like bra/bedre utvalg i spill via digital distrubisjon som steam/Live/psn, så tror jeg de fleste vil tenke med lommeboka og hoppe på the save-train.. casual eller hardcore, penger spiller like stor rolle for begge.
 
#43
Etter å ha sett video-presentational som OnLive hadde så må jeg egentlig si meg ganske så imponert, man skal ha baller for å komme opp med en sånn type idé, samt trekke i trådene for å få diverese samarbeidpersoner til å holde samme snor.

OM det funker slik som i vidoen så må vel konkurrentene vel få en liten form for bekymring nå som OnLive faktisk rasler med sablene, leste i farten noe med at serverne var plassert øh .. hva var det? Tretti km unna? Hadde ikke forundret meg om servern var plassert bak lerretet.
Jo, konkurrenter som egentlig alt fra konsoll til hardware, om dette her blir en suksess så kan jo gaming-industri slik vi kjenner det idag bli snudd helt hodet.

Itavisen kan allerede melde at OnLive vil få konkurrenter da flere vistnok har hatt samme konspept blablabla. -_-
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#44
This smells like Phantom 2.0.

Neida sikkert en seriøs satsning, men skal... alle spill spilles som MMOer? DC fra singleplayer, no thanks. Jeg tror ikke vi er helt klare for dette før fiber er standard. Good idea tho, og det bli spennende å se på utviklingen.

Problemet koker jo ned til packet-losses, klienten kan alltids gjøres lokalt, slik smarte MMOer gjør det nå... Men... wow ser ikke helt for meg hvor mange checks gjøres lokalt og hvor mange som gjøres på server, vet ikke nok om nettverk til det gitt.

edit: leste litt mer, og hvis jeg skjønner det riktig, så blir dette _bare_ content delivery? Hva man lagrer det på er helt irrelevant?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#45
større tilskuerskare -- flere sponsorer -- flere kompetetive spillere -- høyere nivå -- enda større tilskuerskare -- ect.. -- the.yellowbrick.road.towards.e-sport.acceptance...(som igjen vil føre til at gaming blir sosialt akseptert, og blir den nye folkesporten..)
(don't go there)
 
#46
Og sist men ikke minst: Hvem er det som etterlyser dette produktet? Hvem er det som vil ha dette?
Jeg! Det er jeg som vil ha dette. Fyttehælsikes, om de får dette til å funke... Altså, hvem er det som ikke vil ha dette?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#47
edit: leste litt mer, og hvis jeg skjønner det riktig, så blir dette _bare_ content delivery? Hva man lagrer det på er helt irrelevant?
Nå er jeg litt usikker på hva du mener, for man lagrer ingenting bortsett fra en 1MB liten plugin til browseren. Hele spillet streames som video.
 
#48
Hadde vært ganske rått å spille Crysis med høyeste innstillinger på en gammel MacBook når jeg tenker meg om. De må få dette til å funke!
 
#49
Som sagt, det er snakk om 1000x720 her (+-), det er en ganske patetisk oppløsning på Pc.. Men det er en god ide :)
 
#50
Idéen er spennende. Men jeg har ingen tro på at det lar seg gjennomføre her til lands i veldig nær fremtid. Som flere andre har nevnt så er det mange tekniske barrierer som stikker kjepper i hjulene for OnLives visjon. Jeg ser at media verden hyper dette opp som om det er slutten på gaming slik vi kjenner det. Og den kjøper jeg bare ikke. Vi snakker leie, ikke eie her. De fleste ønsker å eie spillet sitt og ha muligheten til å kunne spille "overalt", uten å måtte være avhengig av fiberoptisk nett og streaming.

Jeg har tro på at det finnes marked for en slik tjeneste i fremtiden. Men jeg vil gjette at vi får minst to nye generasjoner med nye konsoller fra f.eks Sony, Microsoft og Nintendo innen den tid.
Men jeg må innrømme at jeg liker tanken at man kan spille på forskjellig hardware og samtidig spille det samme spillet som kameraten spiller online (i motsetning til XBL/PSN. Fakeedit: Shadowrun teller ikke :kvalm: )
 
#51
FFFFFFFFFFFFFF-

Helvete! Visste ikke at GDC var i gang allerede. Urk, skal pelle meg ned dit nå og se om skolen har noen flere billetter.
 
#52
Tror nok det vil gå enda noen år før en tjeneste som OnLive vil fungere bra og ikke minst være lønnsom for de som tilbyr den. De neste generasjonene vil mer og mer tilpasse seg nedlastbare spill før vi vil få se noe sånt. Jeg tipper 5 til 10 år så vil vi få se noe som fungerer tilstrekklig. Ihvertfall her på bjerget.
 
#53
Flere av de som har fått testet OnLive på GDC klager på videokomprimeringen.

Gizmodo skrev:
As far as picture quality goes, there is noticeable compression and artifacting that takes place. When fire and water effects were dominating the screen in Bioshock, you pretty much saw squares everywhere.
Shacknews skrev:
Once I was in the game itself, I immediately noticed the unwelcome signs of blocky compression. It wasn't so compressed that it was entirely distracting from the gameplay, but it was also worse than I expected. The visual quality was high, but the experience was marred by the considerable amount of splotchy pixels.
Itavisen skrev:
Grafikken er ikke like pen som om man skulle kjørt spillet lokalt. Grafikken er pakket for å kunne frakte den kjapt over nettet og dermed blir det litt dårligere kvalitet.
Ild og vann-effekter ble kantete, men grafikken innendørs er veldig nærme det man finner på konsoll og PC. Det er litt mindre skarpt og litt mindre klart.
Latency nevnes også i omtrent alle hands-on artiklene jeg har lest til nå.

Once I got started with gameplay, I noticed the slightest bit of lag between controller and screen. Just enough to not feel natural, but hardly enough to really detract from gameplay. Some environments (especially indoor) were more responsive than others to the point that you barely noticed any latency. Definitely not for the competitive gamer, but for the guy who just wants to play for a few hours on the weekend, it's fine.
Med andre ord så er denne tjenesten ikke brukbar til en av de mest populære spillsjangerene, online fps. Blir dette lansert for kjapt så spår jeg en flopp.
 
#54
Uansett om dette funka eller ikke ville jeg fortsatt heller hatt hjemmekonsoll.

Jeg hater og kjøpe ting du MÅ være online for og bruke, jeg stoler ikke nok på nettleverandøren eller andre ting for og gidde det. Jeg vil kunne spille det jeg vil, når jeg vil uten og være avhenging av noe annet enn at jeg eier spillet, en maskin og tv.
 
#56
yey, de tar opp alle de gode poengene våre i en og samme artikkel!

mon tro om de har vært å snoka...?
 
#58
Etter å ha lest rundt både her og der de siste dagene om dette så stinker det Phantom-lurifakseri lang vei av dette. Buzzwords og bombastiske utsagn foran en skikkelig presentasjon av dette i aksjon. Jeg tror aldri dette vil bli en realitet, det vil floppe stort i USA og aldri bli lansert andre steder.
 
#59
Right! Da har jeg sikret meg billetter for GDC på fredag. Skal prøve å svippe innom OnLive sin bod og se om detta er noe tess.
 
#60
BILDER SINDRE, BILDER!