OnLive - streaming av spill over internett

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#81
Tycho fra Penny Arcade har detta å si:

Unreal Tournament seems like an especially challenging case, but games like Batman and Conviction felt pretty slick. It's a slim catalog, true, but watching the second Assassin's Creed run on my shithouse little iMac broke my mind into pieces.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#82
Da fikke jeg en beta-mail fra Gaikai i dag og har fått gleden av å teste demoer for Dead Space 2 og Mass Effect 2 i min nettleser. Overraskende bra, helt klart spillbart. Det taper seg litt på filmklipp, der merker man at lyden er litt svak og at det hakker innimellom. Når man spiller derimot er man vel vant til hakking innimellom så det går ganske så bra. Dette var riktignok på min spilldata med Windows som uansett klarer å kjøre disse spillene, må nesten få prøvd på min Linux-laptop også snart. Den brukte ca. en halv MB i sekundet hos meg, et lite problem for meg fordi NTNU capper databruken med 10 GB om dagen. Det kan fort gå på noen timer.

Foreløpig konklusjon: Kan ikke erstatte kjøp og lokal kjøring av spill, men er helt genialt for kjapp tilgang til demoer!
 
#83
Hvordan var responsen på input? Var det noe merkbart lag på kjappe bevegelser? Kanskje litt dårlig forklart, men nå er Ski-VM så inn i helvete spennende at jeg ikke klarer å ordlegge meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#84
Ro ned, riffa. Vi forstår at det er vanskelig å ordlegge seg når sinnstilstanden er såpass nedsatt at ski-VM blir spennende.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#85
Jevnt over synes jeg ikke et ble så fælt mye lag egentlig, innimellom var det drop i frameraten som man merket. Litt som at det hakker når mye skjer på en gang, bare at denne hakkingen var mer merkbar fordi den inntraff på tilfeldige tidspunkt. Nå er ikke jeg noen stor twitch-gamer, og Mass Effect og Dead Space-demoer er ikke de spillene som avhenger mest av responstid, men jeg ble ikke særlig plaget av inputlag.

Det var rett og slett som å spille med en litt treg PC med lavere oppløsning og kjipere lyd enn jeg er vant til, men sånn ca. en milliard ganger bedre enn jeg noengang har sett i et browserspill og null (0) prosent stress å sette i gang med. Tok like lang tid å starte opp som en gjengs Youtube-video.