OnLive - streaming av spill over internett

Lodin

Der Waaaah
#61
Sjekk om de har ekte brød eller om det er av isopor!
Phantom sin booth på et E3 hadde isoporbrød utstilt
 
#62
Hm, kan vel prøve å filme stasen hvis de tillater det.

Peter Molyneux skal forsåvidt vise fram noen av de klikka ideene de eksperimenterer med i Lionhead for øyeblikket. Tror det kan bli morsomt. :D
 
#63
Oioi! Lenge siden det har kommet noe bra fra den kanten vel, Black&White var jo et mesterverk..! (selv om man til tider lot sitt dårlige humør gå ut over kua... jaja.. han vokste på det..)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Ja, lenge siden. Om bare Molyneux hadde, for eksempel, mekka en oppfølger til Black & White, og kanskje en rollespill-light-serie som per i dag kunne vært på tre forskjellige utgivelser? Det hadde vært fint.
 
#65
ninjaedited, glemte et viktig ord, but I take your sarcasm sir!
 

Sancti

Terrorkatt
#66
Sjekk om de har ekte brød eller om det er av isopor!
Phantom sin booth på et E3 hadde isoporbrød utstilt
Hvor på standen sin hadde Infinium Labs falskt brød, og hvorfor? Når du først er i gang, hvorfor vet du dette?
 

Lodin

Der Waaaah
#67
En fyr fra SA var innom der på leit etter lulz. Siden det bare var deprimerende (dette var i 2004, andre året de var på E3) bestemte han seg for å ete opp brødet de hadde i bakgrunnen i den fake stua si hvor man kunne spille UT2004. Det viste seg såklart å være like falskt som konsollen så han tok det med seg istedet og la ut bilder på nettet.
 
#68
Så jeg svippet innom boden deres på GDC i går og tok en titt.

Jo, dette er absolutt spillbart. Jeg prøvde Crysis og Mirrors Egde, og det var litegranne sluggish men ikke så mye at det ødela. Bildekvaliteten var ikke den beste, med lette komprimeringsartefakter og noe lav oppløsning, men noe annet kan ærlig talt ikke forventes.
Dette systemet kommer ikke til å funke for kompetetive gamers pga den lille input laggen, så sorry Punky, ingen ny folkesport på deg ennå. Mannen jeg pratet med sa også at de kompetetive gamerene var ikke markedet de siktet for, men heller mer halv-casual gamere som liker å prøve nye spill men ikke har interessen eller økonomien til å holde tritt med teknologien. Det kommer heller ikke til å være av interesse for folk med sinnsvake medieoppsett, siden kvaliteten er betydelig lavere. Et eksempel på brukerbasen de sikter for er studenter som bor på campus og ikke har mye mer til navnet sitt enn en laptop, og av forståelige grunner ikke vil ha en konsoll og mega tv stående ute i fellesarealet. Som er meg, så farg meg interessert!
Jeg hadde mange spørsmål blant annet angpende prisen og teknologien, som han ikke kunne svare på desverre. Jeg spurte han også om systemets andre mulige akilleshel som rett og slett var hvordan de kunne tilby nok high-end maskinkraft til f.eks en million brukere. Mengden hardware må jo være latterlig! Og til svar fikk jeg "Well tests so far have been very positive, and research indicates that we should make enough revenue to expand as much as the marked demands. The biggest issue was the latency, which we have solved, and hardware is a much smaller problem within our system without saying too much about it. So there should be no problem.", eller ord til den effekt i allefall.

Men nå må jeg stikke til skolen, så dere får jappe dere i mellom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Som sagt, har mer trua på Gaikai. Om enn bare fordi de faktisk har en vettug betalingsmodell i bånn.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#76
Hmm, spennende. Om tjenesten faktisk funker kan det jo være litt spennende med magisk Steam som ikke krever noe særlig datapese. Er det noen som vet noe om de kommer til Norge?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#78
Stjelte dette innlegget fra et annet forum:
Shawn skrev:
You install an app that acts as a connection to their servers as well as a video streaming portal - you're essentially playing the games on their computers and watching it on yours. As such, a lot of how smoothly it runs depends on your connection. I was playing Borderlands and it stalled a couple times for a few seconds at a time, but nothing game breaking. I imagine it would be much more of an issue if you play a lot of multiplayer games, but for most of the time it ran as smoothly on my Mac as when I played it on a friend's Xbox.

Speaking of Macs and Xboxes: since it's cloud-based, it's platform-agnostic, you just need to be able to stream the video fast enough. No worries about graphic card compatibility or system specs or whether the game has been released for your computer. If you have an Intel Mac, you'll be able to run any game in their library pretty decently.

That said, there's not much IN their library at the moment. Borderlands and Darksiders look like the reasons I'd be going back to it in the immediate future, but they have a couple smaller Xbox Live and PSN titles like The Maw and Trine. If they can beef up their offerings it'll make it a really, really attractive service.

Or if, say, Steam steals their lunch and does the same with their incredibly robust library...

Pricing isn't great, but it's not bad. You get a free membership to download the app and play free trials. From there you can pay a couple bucks for three days at a time, a couple more bucks for six days - like a rental. Permanent access looks to be standard retail prices - though Borderlands looks like the price was slashed to fifteen bucks.

I'd say that right now it's decent enough for what it is, works really well technically, and has a LOT of potential.
tl;dr - Det fungerer faktisk, men det er dårlig spillutvalg akkurat nå, og du får ikke spille i de høyeste oppløsningene.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#79
Obligatorisk "gi meg en Linux-klient og jeg er down like a clown" går her.

Men seriøst, å hoppe av oppgraderingssyklusen i PC-verdenen høres, som alltid, unektelig fristende ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Obligatorisk "gi meg en Linux-klient og jeg er down like a clown" går her.
Sats på GaiKai. Samme opplegg bare at du spiller via et nettleserplugin istedenfor en dedikert klient.