Perfect Dark Zero

Kilik

Lokal moderator
Jepp, 4.oktober er da X05 avholdes i Amsterdam. Antar de første gameplay-videoene av spillet dukker opp da...

Opprinnelig skrevet av Yetipants@09.09.2005, 18.59
Du må ha rik dame.
259872​
Nah, ikke rik :) Bare glad i å gi gaver jeg faktisk liker. Får jeg skjorte og slips så er du ikke ok i min bok :p :ler:

Nice!

Ahh, alltid herlig med nye PDZ skjermbilder. Ser meget bra ut, flere hakk bedre enn det meget omtalte MTV programmet. Skal bli spennende å se om det dukker opp på TGS05, men ryktene skal ha det til at vi må vente til X05.

D

Deleted member 91

Gjest
Du trenger ikke sensurere ord, Sulky, vi skal nok overleve. :p

Men wow, nå ble jeg plutselig litt mer interessert. Disse scansene ser flere ganger bedre ut enn det vi har sett tidligere. Kanskje ikke alt håp er ute for Rare riktig ennå ... Bybrettet så forøvrig helfett ut, håper de konverterer det til et multiplayerbrett.

Men ja, må si scansene pirret interessen min. Kanskje dette blir min første Xbox360-tittel alikevel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du verden, konsollene begynner å ta igjen PC på grafikk og gode greier. Selv om jeg stiller meg litt tvilende til de skrå skyggene på husveggen til venstre i det nederste bildet der...
Uansett håper jeg også at Perfekt Mørke Null blir artig, skal bli spennende å se hvaslags nye gameplayting de får til med all denne fantastiske prosessorkraften.

Endre

Ødela forumet
Nye scans. Det ser ganske greit ut, men ikke spesielt imponerende. En del spennende å lese om spillet, da.

Redigert: Litt uheldig med det bildet på toppen. :svette:

Rare bruker en teknikk i både Perfect Dark Zero og Kameo som heter Parralax Mapping. Om dere går til denne siden og trykker på "TGS Offscreen" videoen sere dere helt i begynnelsen denne teknikken som Rare benytter seg av. Se spesielt på den steinveggen når kamera er helt inntill. Man kan omtrent se støvkornene, og hver minste kontur på steinene, samtidig som bildet er helt klart. Dette ser lovende ut!

Det er sikkert mange som lurer på hva parralax mapping er. Se først på dette bildet, som kun består av teksturer. Ingen bump mapping eller parralex mapping:

Med bump mapping:

Med parralax mapping:

Parralax mapping sett fra en annen vinkel:

Så på mange måter kan man kanskje si at parralax mapping er en viderføring av bump mapping. Tar jeg ikke feil bruker PC spillet F.E.A.R. denne teknikken.

Da er ryktene så godt som bekreftet:

In an interview with Game Informer, Microsoft VP, Peter Moore, when asked about how Perfect Dark Zero was coming along by the interviewer; Moore replied: "Great. I think it will be the star of X ’05. We think that Europe is the place to unveil what we really have not Japan. So Joanna will be there." It's great to get confirmation of that. The fourth of October can't arrive soon enough!

4. oktober come to papa!

SHDR

Gullmedlem
Wow. Det ser nesten ut som et årsgammelt PC-spill. Eller halvannet, kanskje.

Opprinnelig skrevet av Sulky om Parallax Mapping
Splinter Cell: Chaos Theory og Serious Sam II bruker også denne teknikken. Er en brukbar teknikk.
Den burde gå rett i signaturen min. Er det flere enn meg som mislykkes fullstendig i å se forskjell på bilde 2 og 3 her?

Nuvel. Jeg stiller meg ekstremt tvilende. Alt Rare har tatt i de siste fire årene har blitt til bæsj, så jeg forventer ærlig talt fint lite fra dette. Kommer helt sikkert til å skaffe meg det som en del av launch-pakken, men ... det er fordi det er få andre spennende spill tilgjengelig. For en tulling jeg er.

Endre

Ødela forumet
Parralax mapping ser bra ut når man ikke ser det nesten rett forfra, men litt fra siden. Man ser det for eksempel demonstrert på den videoen hvor fyren fra Rare viser frem Kameo (den som varer i førti minutter). Så jeg synes ikke Sulky skrev noe galt, eksemplene var bare ikke så veldig gode.